Puma ST nu este doar o premiera la noi in tara, ci si in Europa. Este primul automobil care reuneste celebra dinamica de condus a gamei Ford Performance pe segmentul SUV-urilor compacte. Iar Craiova este de astazi un nou pit stop pe harta Ford Performance.

Dintr-o privire

Sigla ST de pe noul Ford Puma produs la Craiova promite mai multa performanta si un stil de condus sportiv. Ca si sasiu optimizat, 200 CP, pe un automobil de sub 1400 kg.

Modelul este prevazut cu tehnologii sportive sofisticate. Acestea includ un diferential mecanic cu alunecare limitata (LSD) si arcuri cu distributie vectoriala. Puma ST ofera si posibilitatea selectarii mai multor moduri de rulare. Inclusiv modul Sport si – pentru prima data pe un vehicul Ford Performance – modul Eco, oferind astfel soferilor optiuni pentru numeroase scenarii de conducere.

Puma ST este echipat cu un motor EcoBoost1 de 200 CP si 1,5 litri, care permite o acceleratie de la 0 – 100 km/h in 6,7 secunde. Sasiul optimizat si personalizat include o bara de torsiune, o bara stabilizatoare si configurarea amortizoarelor. Raspunsurile la directie sunt cu 25% mai rapide si franele cu 17% mai receptive decat cele de pe modelul Puma standard.

Anvelopele Michelin Pilot Sport 4S dezvoltate special pentru a oferi control si stabilitate sporite la niveluri inalte de performanta, contribuie, de asemenea, la livrarea celei mai sportive experiente de conducere disponibile pe un SUV Ford.

Imbunatatirile aduse nivelului de performanta si designul agresiv sunt completate de functii inovatoare, ce includ tehnologia Local Hazard Information si inovatia Ford MegaBox, care ofera 80 de litri spatiu de depozitare suplimentar pentru un nivel crescut de ergonomie.

„Adevaratii pasionati de sofat nu se vor multumi cu o experienta standard, doar pentru ca viata cotidiana necesita o masina mai„ sensibila”, asa ca principala noastra prioritate a fost sa facem in asa fel incât Ford Puma ST sa fie la fel de incântator si capabil ca orice model ST, fara a sacrifica caracterul practic pe care il are Puma”, a declarat Stefan Muenzinger, manager Ford Performance, Europa. „Credem ca avem cel mai usor de manevrat SUV de mici dimensiuni din lume. Este un SUV cu adevarat conectat, ce aduce cu sine senzatia specifica condusului unui model ST. Este o bucurie sa il conduci.”

Imagini unice cu Puma ST pe Transfagarasan

Pentru a marca debutul public al Puma ST, echipa Ford a filmat masina pe emblematicul Transfagarasan.

Totodata, Puma ST va fi expusa in premiera pe esplanada de la Cluj Arena, la Transilvania Rally 2020, organizat in acest weekend la Cluj Napoca.

Redefinirea agilitatii SUV-ului

Ford Performance a lucrat alaturi de Michelin pentru a dezvolta o specificatie speciala a anvelopelor. Una care sa vina in completarea sasiul imbunatatit a lui Puma ST, fara a sacrifica dinamica de condus. Cel care esteunul dintre cele mai convingatoare atribute ale acestui SUV.

Anvelopele Michelin Pilot Sport 4S pot exploata pe deplin tractiunea suplimentara oferita de diferentialul mecanic cu alunecare limitata Quaife. Acesta, disponibil optional, e livrat ca parte a pachetului Performance disponibil.

Premiera: diferential mecanic cu alunecare limitata

Puma ST este primul SUV de mici dimensiuni din Europa care este oferit cu diferential mecanic cu alunecare limitata (LSD). El optimizeaza tractiunea frontala pentru a spori capacitatea de virare si a minimiza subvirarea, in special la iesirea de pe viraje. Sistemul pur mecanic distribuie cuplul motorului la roata cu cea mai mare aderenta. Si reduce alunecarea rotii, permitand soferului sa exploateze pe deplin performanta motorului.

Optiunea LSD functioneaza alaturi de Torque Vectoring Control. Care imbunatateste aderenta la suprafata de rulare si reduce subvirarea. Echilibrul dintre cele doua caracteristici a fost optimizat de Ford Performance pentru a permite un nivel mai bun de control.

Arhitectura imbunatatita

Puma ST imbunatateste arhitectura de tip B a Ford pentru a contrabalansa centrul de greutate al vehiculului. Bara de torsiune a suspensiei spate este intarita la 2.000 Nm / grad de torsiune cu o bara stabilizatoare de 28 mm integrata in profil U. O crestere de peste 40% comparativ cu Fiesta ST si 50% comparativ cu Ford Puma standard.

De asemenea, arcurile de distributie vectoriala patentate de Ford imbunatatesc modelul Puma ST. Vizate sunt sportivitatea si capacitatea de raspuns a directiei. Arcurile cu coeficient de elasticitate variabil aplica forte vectoriale suspensiei spate si permit fortei de virare sa fie transmisa direct in arc. Pentru un nivel crescut de rigiditate. Tehnologia arcului de distributie vectoriala functioneaza in combinatie cu amortizoarele reactive in frecventa cu doua tuburi Hitachi din fata si din spate.

Directia Puma ST ofera un raport de transmitere de 11,4:1. Cu aproape 25% mai rapid decat pe un Puma standard. Ea este furnizata de catre o fuzeta fata reproiectata, ceea ce a permis scurtarea bieletei de directie si un raport de transmisie a casetei de directie mult mai ridicat.

De asemenea, raspunsul franei este optimizat. Discurile din fata sunt marite cu un diametru de 17% in comparatie cu specificatiile standard Puma, ajungand la 325 mm. Discurile spate sunt de 271 mm. Franele modelului Puma ST sunt reglate prin modulatie, ce permite un nivel de conducere mai sportiv.

Performantul motor EcoBoost

Puma ST beneficiaza de motorul EcoBoost de 1,5 litri si 200 CP, introdus pentru prima data pe multi-premiatul Fiesta ST. Acesta are un tubocompresor avansat si o pompa de injectie combustibil de inalta presiune. Alaturi de sistemul de deschidere variabila a camelor pe admisie si evacuare (Variable Cam Twin). Acestea contribuie la un nivel de performanta specific masinilor sport, dar si la un consum optimizat de combustibil.

Arhitectura cu trei cilindri a motorului din aluminiu ofera un cuplu natural ridicat la turatii reduse. Performanta este imbunatatita de un turbocompresor radial-axial si o galerie de evacuare integrata. Ambele contribuind la cresterea mai rapida a presiunii si a timpului de reactie in cazul accelerarilor rapide.

Puterea maxima este disponibila la 6.000 rpm. Cuplul maxim creste la 320 Nm intre 2.500 rpm si 3.500 rpm, contribuind la o acceleratie liniara si la o reactie sporita. In plus fata de sistemul personalizat de admisie si de evacuare libera a gazelor, Puma ST ofera, de asemenea, noi suporturi pentru motor. Care tin sub control ruliul, minimizând miscarile nedorite, in special pe viraje strânse.

Tehnologia de control activ a supapelor de evacuare amplifica sunetul sportiv al motorului cu trei cilindri pentru a spori experienta de conducere. Ford Performance a reglat nota de evacuare pentru a se potrivi mai bine caracterului de SUV rafinat al Puma ST – modelul fiind cu aproximativ 1 decibel mai silentios decât Fiesta ST.

Sportiv, dar si sensibil

Tehnologia Ford de dezactivare a cilindrilor a fost prima integrata pe un motor cu trei cilindri. Ea poate opri automat livrarea combustibilului si functionarea supapelor pentru unul dintre cilindrii motorului, in conditii in care nu este necesara capacitatea maxima. Aceasta tehnologie permite motorului EcoBoost de 1,5 litri sa fie la fel de sensibil pe cat de sportiv.

Tehnologia poate decupla sau cupla un cilindru in 14 milisecunde. De 20 de ori mai rapid decat dureaza sa clipesti. Economisind combustibil si contribuind la un consum de 6,0 l / 100 km si emisiile de CO2 de 134 g / km NEDC (6,9 l / 100 km si 155 g / km WLTP). De asemenea, un filtru de particule cu greutate redusa diminueaza eficient gazele de evacuare.

Puma ST este oferit cu aceeasi transmisie manuala cu sase trepte, de pe Fiesta ST. Care ofera reprize scurte de acceleratie, ce permit parcurgerea 0-100 km/ h in doar 6,7 secunde si o viteza maxima de 220 km/h.

Sistemul selectabil Drive Modes potrivit pentru fiecare

Sistemul selectabil Drive Modes este cheia versatilitatii Pumei ST. De la modul Track care configureaza SUV-ul performant pentru o distractie maxima la volan, pana la modul Eco, oferit pentru prima data pe un model ST, modurile selectabile de conducere modifica caracterul Pumei ST.

  • In modul Normal, setarea motorului, controlul tractiunii, sistemul de control electronic al stabilitatii (ESC), sunetul evacuarii si servodirectia asistata electronic (EPAS) sunt configurate pentru a oferi un raspuns natural si un sentiment de legatura cu masina.
  • In modul Eco, setarea motorului si raspunsul pedalei de acceleratie sunt ajustate pentru o mai mare eficienta a consumului.
  • In modul Sport, setarea motorului si raspunsul pedalei de acceleratie sunt mai acute. Iar configurarea sistemului EPAS este ajustata. Pentru a oferi mai mult feedback si un control mai fin pentru sofatul sportiv pe sosea. Valva activa se deschide, iar ESE este adaptat pentru a intensifica sunetul sportiv al evacuarii si al motorului in habitaclu. Modul Sport este accesibil prin simpla apasare a unui buton dedicat de pe volan.
  • In modul Track, toate sistemele dinamice ale masinii sunt setate pentru atingerea unor timpi-record pe turul de circuit. Controlul tractiunii este dezactivat, iar interventiile sistemului ESC sunt relaxate pentru a facilita rularea utrasportiva pe pista.

In plus, pachetul ESC cu trei moduri de functionare ii va ajuta pe soferi sa aleaga intre o interventie completa a sistemului. Un mod permisiv cu interventii limitate si o dezactivare completa.

Launch Control

Dezvoltat pentru a fi utilizat doar pe pista si disponibil ca parte a pachetului optional Performance, sistemul Launch Control permite soferilor sa atinga un nivel maxim de satisfactie prin starturi foarte rapide si consistente pe circuit. Selectat cu ajutorul comenzilor de pe volan, sistemul activeaza elemente grafice dedicate pe ecranul de 12,3 inch din zona instrumentarului de bord.

Cand pedala de acceleratie este apasata la maximum, sistemul primeste indicatia de a ridica turatiile motorului. Si de le pastra apoi automat la limita maxima. Acest lucru fiind relevat vizual printr-un indicator care se “umple” atunci cand masina este gata de start.

Cand pedala de ambreiaj este eliberata brusc, se activeaza modul de start optimizat de pe loc. In care sistemele ESC (Electronic Stability Control), Controlul tractiunii, Controlul vectorial al cuplului si Sistemul de compensare a actiunii cuplului motor asupra directiei (Torque Steer Compensation System) coordoneaza furnizarea puterii si a cuplului catre roti.

Stil atragator
  • Stilul sportiv al lui Puma: include silueta inclinata a plafonului si bosajele pronuntate ale aripilor. Si se preteaza unui design Puma ST mai indraznet care combina forma cu functia.
  • Buclierul fata este personalizat cu sigla Ford Performance. Este integrat in bara de fata pentru a creste cu aproape 80% stabilitatea si tractiunea, fata de versiunea standard.
  • Spoilerul spate imbunatateste aerodinamica. La fel si luminile incorporate in bara de protectie din spate. Iar grila superioara si cea inferioara sunt concepute pentru a oferi o mai buna racire a motorului.
  • Puma ST se distinge prin finisajul negru lucios al jantelor sale unice din aliaj de 19 inch. Ca si prin cele sase culori de caroserie, Agate Black, Desert Island Blue, Fantastic Red, Frozen White, Magnetic. Sau prin culoarea verde Mean Green, special conceputa pentru modelul ST. Un finisaj negru lucios este standard pentru pavilion, pentru marginea grilei, capacele oglinzilor exterioare si bara de protectie din spate, ceea ce face ca acest model sa fie mult mai usor de identificat.
Interior charismatic

Interiorul este la fel de carismatic, iar oglinzile retrovizoare pliabile electric proiecteaza emblema ST pe sol la deschiderea portierelor.

  • Scaunele sport Recaro din material Miko Dinamica, incalzite si avand brodata emblema ST, asigura o buna pozitie a soferului si pasagerului din fata.
  • Sunt prezente protectiile de praguri Ford Performance si emblema ST pe volanul din piele si maneta schimbatorului de viteze.
  • Scaunele, centurile de siguranta si covorasele sunt finisate cu cusaturi in culoarea Metal Grey.

Interiorul exclusivist al Pumei ST continua sa ofere cel mai bun spatiu de incarcare fara compromisuri. Este vorba despre 456 litri cubi, sustinut de inovatorul Ford MegaBox. Acesta ofera un spatiu suplimentar de depozitare de 80 de litri amplasat sub podeaua portbagajului – capabil sa gazduiasca confortabil doua genti de golf in pozitie verticala.

Pentru un plus de confort, functiile standard includ un hotspot WiFi pentru incarcare wireless. Dar si parbriz incalzit Quickclear, senzori de parcare fata/ spate, stergatoare automate si sistemul Ford SYNC 3. Acesta permite soferilor sa controleze sistemul audio, navigatia si smartphone-urile folosind simple comenzi vocale.

Sistemul ofera compatibilitatea Apple CarPlay si Android Auto™ fara costuri suplimentare si este sustinut de un display tactil central de 8 inch care afiseaza logo-ul Ford Performance la pornire. Un sistem de sunet B&O premium este, de asemenea, disponibil.

Tehnologii

Tehnologia standard FordPass Connect5 permite posesorile de Puma ST sa controleze de la distanta o serie de functii ale vehiculului. Inclusiv blocarea portierelor si localizarea vehiculului. Si o face prin intermediul aplicatiei mobile FordPass6. Modemul ofera, de asemenea, informatii despre pericolele locale prin aplicatia Local Hazard Information2 conectata in cloud.

Alte tehnologii disponibile de asistenta a soferului includ asistenta pre-coliziune cu frânare activa (Pre-Collision Assist with Active Braking)2, asistenta activa la parcare (Active Park Assist)2, sistemul de alerta la intersectia cu traficul perpendicular cu frânare activa (Cross Traffic Alert with Active Braking)2, tempomat adaptiv cu recunoasterea indicatoarelor rutiere ( Adaptive Cruise Control with Speed Sign Recognition) si sistemul de centrare pe mijlocul benzii de rulare (Lane Centring)2.

„Noul nostru Puma ST este practic si rafinat, cu proportii de SUV care atrage toate privirile, dar capabil sa ofere placerea unui hot-hatchback”, a declarat Muenzinger.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.