Si-a transformat pasiunea pentru masini in profesia lui. Dr. Friedbert Weizenecker, jurnalist auto independent si editor al „Der-Autotester.de”, a testat noul Touareg.

Noul Touareg: avantajele sistemului de directie pe toate rotile, stabilizarea anti ruliu si suspensia pneumatica DB2018AU00419_smallVerificati raportul sau, concentrandu-se asupra inovatiilor tehnice ale noului model emblematic Volkswagen:

Noul Touareg: avantajele sistemului de directie pe toate rotile, stabilizarea anti ruliu si suspensia pneumatica DB2018AL00801_small
„Pentru ingineri, tehnologia a fost uneori un scop in sine. Ori de cate ori cineva ii intreaba cum functioneaza ceva, vor vorbi mult. Dar daca veti putea sau nu sa intelegeti, este altceva. Multi ingineri devin mult mai linistiti atunci cand sunt intrebati despre utilizarea specifica a unei inventii. Ei nu par a fi atat de interesati de avantajele pentru client. Ei sunt incantati de functia eleganta. Expertii de marketing, pe de alta parte, analizeaza tehnologia din perspectiva utilizatorului. Ce poate face clientul? Ce castiga? Numai odata ce exista un raspuns clar la aceasta intrebare, este logic sa se integreze inovatiile tehnice in produse. Acesta este si cazul masinilor. Si aceasta intelepciune minunata se aplica urmatoarelor inovatii, care au fost dezvoltate de inginerii de la Volkswagen pentru noul Touareg.

Suspensia a fost redezvoltata in multe zone, pentru a imbunatati caracteristicile de confort si dinamica. La costuri suplimentare, Volkswagen ofera din nou o suspensie pneumatica pentru toate cele patru colturi, cu control electronic de amortizare. Aceasta suspensie a avut o revizuire majora utilizand cele mai recente tehnologii. Compensarea activa a bare anti-ruliu ajustabile electromecanic este, de asemenea, inclusa in redezvoltarea completa. Volkswagen a redezvoltat sistemul de directie pe toate rotile, ceea ce permite SUV-urilor mari sa aiba o agilitate si o manevrabilitate asemanatoare ca SUV-urile compacte. Voi explica cat de clar posibil cum functioneaza aceste minuni ale tehnologiei si ce avantaje le-au oferit utilizatorilor.

Aluminiu este cunoscut ca un metal deosebit de usor. Atunci cand este utilizat in constructia vehiculului, acesta reduce greutatea totala.

Noul Touareg: avantajele sistemului de directie pe toate rotile, stabilizarea anti ruliu si suspensia pneumatica Touareg_Comfort03

Un vehicul mai usor, cu aceeasi performanta, se misca mult mai dinamic. Greutatea redusa are, de asemenea, un impact pozitiv asupra consumului de carburant, deoarece vehiculul trebuie sa miste mai putina greutate. Acest lucru este valabil si pentru proiectarea suspensiei. In noul Touareg se folosesc axe cu 5 (5 link) legaturi de constructie usoara din aluminiu.

Compensarea activa a ruliului (aproape) transforma SUV-ul intr-o masina sport
Dupa cum am mentionat deja, o redezvoltare completa este compensarea ruliului adaptiv.

Noul Touareg: avantajele sistemului de directie pe toate rotile, stabilizarea anti ruliu si suspensia pneumatica DB2018AL00200_smallVolkswagen a numit acest sistem compensarea electro-mecanica activa a ruliului (eAWS). Cele doua componente cele mai importante ale sistemului eAWS sunt barele anti-ruliu de pe puntile din fata si din spate. Suspensiile conventionale sunt prevazute cu bare de protectie anti-ruliu din otel, in fata si in spate, care ajung de la un capat al axului la celalalt. Atunci cand in viraje sau cand doar o parte a autovehiculului se deplaseaza pe suprafete rutiere foarte inegale, cele doua capete ale barei anti ruliu se rasucesc unul fata de celalalt. Kinetica asigura o tendinta de reducere a tendintei vehiculului de ruliu.

Multumita compensarii active a ruliului eAWS in noul Touareg, acest lucru functioneaza si mai bine. In timpul primului meu test pe drumurile asfaltate, Touareg, in ciuda inaltimii sale, mi-a oferit simtul de a conduce si comportamentul rutier pe care le-ati astepta de la un sedan sportiv. Nu ai putut da unui SUV un compliment mai bun. Exista sentimentul in Touareg ca centrul de greutate este mult mai mic decat este de fapt. Acest lucru face foarte distractiv sa conduceti de-a lungul soselelor cu acest SUV urias. Desigur, aceasta distractie este ajutata, de asemenea, de motorul diesel cu 6 cilindri, care ajunge la 600 Newtonmetru.

Noul Touareg: avantajele sistemului de directie pe toate rotile, stabilizarea anti ruliu si suspensia pneumatica DB2018AU00426_smallStati intr-un vehicul spatios, insotiti de geanta si bagajele, dar aproape ca simtiti ca sunteti intr-o masina sport. Este cu adevarat impresionant ceea ce face posibil noua tehnologie de suspensie in combinatie cu un motor diesel modern (care indeplineste standardul actual de emisii cel mai strict: 6d temp). Limitele fizicii par a fi intinse pentru noul Touareg.

Barele anti-ruliu electromecanice asigura o functionare silentioasa
Pentru a prelungi limitele fizice ale condusului , Touareg, echipat cu eAWS, dispune de bare electromagnetice anti-ruliu la puntea fata si spate. O unitate centrala de control coordoneaza utilizarea acestora. Cele doua capete ale fiecarei bare de protectie impotriva rasturnarii sunt conectate intre ele printr-un motor cu trepte. In functie de situatia de deplasare, motorul rasuceste cele doua capete ale barei anti-ruliu unul fata de celalalt, pentru a fi rigid sau chiar decuplat. Sursa de 48 V necesara pentru a activa motoarele cu trepte puternice este incarcat temporar cu ajutorul condensatoarelor. Acesta este modul in care ruliul din Touareg este redus semnificativ de barele anti-ruliu. In plus, stabilitatea directionala este imbunatatita pe drumurile care sunt inegale pe o parte. Articulatia axelor si tractiunea pot fi imbunatatite prin decuplarea electromecanica a barelor anti ruliu atunci cand se conduce in off-road.

Directia integrala a rotii nu reduce dimensiunea cercului de cotitura
O alta inovatie la bordul Volkswagen este directia pe 4 roti optionala.

Noul Touareg: avantajele sistemului de directie pe toate rotile, stabilizarea anti ruliu si suspensia pneumatica DB2018AL00202_smallIn functie de scenariul de conducere, toate cele patru roti sunt intoarse in acelasi timp. Sistemul de directie pe toate rotile contribuie la transformarea modelului Touareg intr-unul dintre cele mai agil SUV-uri mari. In cea mai mare parte, aceasta influenteaza doua situatii de condus: viteze sub 37 km / h si viteze mai mari decat aceasta cifra. Acest lucru pare sa se contrazica, dar nu este asa. Acest lucru se datoreaza faptului ca sistemul functioneaza astfel: pana la 37 km / h, rotile din spate se rotesc automat in directia opusa rotilor din fata. Acest lucru imbunatateste agilitatea si manevrabilitatea. Datorita directiei pe toate rotile, cercul de intoarcere este redus cu un metru de la 12.19 la 11.19 metri. Acesta este un cerc de intoarcere foarte mic pentru un vehicul de aceste dimensiuni – cercul este chiar cu treizeci de centimetri mai ingust decat cel al lui Tiguan. Daca viteza este marita la mai mult de 37 km / h, rotile din spate se rotesc automat atunci cand vehiculul este condus si sunt in aceeasi directie cu rotile din fata. Aceasta face ca manipularea vehiculului sa fie mult mai lina. La schimbarea benzilor, Touareg este mai bine asezat pe drum. Acest lucru este valabil si pentru depasirile rapide si pentru efectuarea de manevre bruste pentru a iesi din drum. Nu este fantastic faptul ca puteti combina avantajele fundamentale ale masinilor mari si mici intr-o singura clasa de vehicule?

Suspensia pneumatica aduce Touareg la inaltimea corecta
Noua generatie de suspensie pneumatica pe toate cele patru roti nu creste doar confortul. De asemenea, imbunatateste aerodinamica. Si conducerea pe teren accidentat poate fi mai bine stapanita. Cred ca merita sa investesti intr-un vehicul mai scump. Dar cum functioneaza acest lucru?

Noul sistem de suspensie pe aer functioneaza rapid si silentios. Este neperturbat de schimbarile de temperatura si de fluctuatiile presiunii (de exemplu, in zonele montane). Inaltimea normala sau confortabila ar trebui sa fie setarea standard. Pentru calatorii pe un teren mai accidentat, inaltimea in afara drumului creste cu 25 mm, in timp ce inaltimea speciala pentru off-road creste inaltimea pana la 70 mm. Cu viteze de la 120 km / h, suspensia scade automat cu 25-35 mm. Acest lucru scade imbunatateste aerodinamica si adapteaza manevrabilitatea vehiculului. Inaltimea de incarcare (minus 40 mm) poate fi utilizata pentru o mai buna ergonomie la incarcarea si descarcarea compartimentului pentru bagaje.

Suspensie pneumatica – perfecta pentru off-road
De ce este perfecta? Deoarece optimizeaza parametrii off-road. Ce inseamna asta? Unghiurile rampelor fata si spate cresc cu suspensia pneumatica de la 25 la 31 de grade. Unghiul de rupere creste si de la 18,5 pana la 25 de grade. Deoarece inaltimea la sol poate fi marita prin suspensie pneumatica, adancimea maxima de trecere, pentru traversarea raurilor, poate fi de asemenea crescuta de la 500 mm pana la 580 mm. Nivelul de suspensie pneumatica descris aici este activat cu un comutator de presiune din consola centrala a noului Touareg.

Noul Touareg: avantajele sistemului de directie pe toate rotile, stabilizarea anti ruliu si suspensia pneumatica DB2018AU00436_smallAcesta masina este o joaca de copii si functioneaza foarte bine dupa doar o scurta practica.

Si, in acest moment, as dori sa trag linie: scopul directiei pe toate rotile, compensarea rotii si suspensia pneumatica in conducerea zilnica a noului Touareg ar trebui sa fie clar acum. Cel putin, asta sper! Nu toata lumea este inginer. ”

Dr. Friedbert Weizenecker

Noul Touareg: avantajele sistemului de directie pe toate rotile, stabilizarea anti ruliu si suspensia pneumatica DB2018AU00422_small

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.