Ford Kuga

Ford Kuga a primit o noua generatie. Aceasta este cel mai avansat model din istorie din punctul de vedere al electrificarii.

Kuga este cel mai vandut SUV Ford la nivel european. Totodata este al treilea model al gamei Ford in regiune la nivel de vanzari, dupa Fiesta si Focus. Clientii au achizitionat 153.800 de exemplare Kuga in 2018 (peste 19% din vanzarile de SUV-uri Ford).

Ford Kuga primeste o noua generatie. Sculpturala si electrificata! Ford-Kuga-6-1024x585
Ford Kuga, desenat de clienti

Noua generatie Kuga este primul SUV construit pe platforma globala C2. Aceasta ofera un nivel aerodinamic superior, consum imbunatatit si o masa proprie redusa cu pana la 90 de kilograme. Noua arhitectura perfectioneaza si performantele la impact si ofera o rigiditate torsionala cu 10% mai mare.

Noul Kuga introduce un design exterior nou si distinctiv, cu linii sculpturale si simplificate. Capota este mai lunga, unghiul de inclinare al lunetei e mai ascutit, iar linia plafonului e mai coborata.

Noua generatie Kuga este oferita in 12 nuante exterioare, inclusiv noile vopseluri metalice Diffused Silver si Sedona Orange. Blue Panther, disponibila exclusiv pe versiunile Vignale, se alatura finisajelor premium triplu-strat.

Ford Kuga primeste o noua generatie. Sculpturala si electrificata! Ford-Kuga-4-1024x683
Executii diferite pentru variantele Vignale, ST-Line si Titanium

Plaja larga de optiuni permite variantelor Kuga Vignale, ST-Line si Titanium sa aiba un caracter unic, care reflecta personalitatile proprietarilor.

Cu un design contemporan si increzator, Kuga Titanium este reprezentativ pentru calitatea si dotarile de top. Identificabila prin scut si un difuzor aerodinamic posterior sport, oglinzi, bandouri laterale si manere ale usilor vopsite in culoarea caroseriei. Ca si lumini de zi LED si jante standard de 17 inch sau optionale de 19 inch.

Versiunea elevata Kuga Vignale vine cu finisaje din aluminiu satinat pentru barele longitudinale de pe plafon, zona inferioara a spoilerelor si protectiile laterale ale usilor. In plus, grila tipica Vignale, design special pentru spoilerele fata si spate si tevi de evacuare duble. Jantele standard au diametrul de 18 inch, ca optiuni fiind cele de 19 sau 20 de inch. Interiorul este si el imbunatatit: scaune Windsor cu tapiterie din piele cu design exclusiv, volan incalzit imbracat in piele si covorase premium din velur.

Kuga ST-Line are un design inspirat din gama modelelor Ford Performance. Spoilerele si pasajele aripilor sunt in culoarea caroseriei. Grila frontala, scutul frontal, difuzorul de aer posterior si barele longitudinale sunt finisate intr-o nuanta neagra. Un eleron de dimensiuni apreciabile, jantele standard de 18 inch (optional de 19 inch) si tevile duble de evacuare completeaza caracterul sportiv al acestei versiuni. Si interiorul beneficiaza de o ambianta speciala.

Primul model Ford cu versiuni plug-in hybrid, mild-hybrid si full-hybrid

Noua generatie Kuga devine primul model Ford care va fi oferit in versiuni plug-in hybrid, mild-hybrid si full-hybrid.

Kuga Plug-In Hybrid: combina motor pe benzina de 2.5 litri cu patru cilindri, motor electric/generator si o baterie Litiu-Ion de 14.4 kWh. Puterea totala este de 225 CP, iar autonomia de peste 50 de kilometri in modul de rulare pur electric. Consumul anticipat este de 1.2 litri/100 km, iar emisiile de 29 de grame CO2/km. Bateria se incarca complet in 4 ore de la o priza externa de 230 de volti. Soferul poate sa decida cand si cum utilizeaza energia electrica cu ajutorul modurilor EV Auto, EV Now, EV Later si EV Charge.

Kuga EcoBlue Hybrid: Imbunatateste motorul diesel Ford EcoBlue de 2.0 litri si 150 CP pentru un nivel si mai ridicat de eficienta la nivelul consumului de carburant. Tehnologia mild-hybrid implica un starter/generator integrat antrenat pe curea (BISG). Acesta permite recuperarea si depozitarea energiei generate in timpul decelerarii si incarcarea unui pachet de baterii Litiu-Ion de 48 de volti racit cu aer. BISG se comporta si ca un motor, utilizand energia stocata pentru a oferi un plus de cuplu, dar alimentand totodata si sistemele electrice auxiliare ale masinii.

Sistemul de 48 de volti permite, de asemenea, ca tehnologia Start-Stop de pe noul Kuga sa opereze in mai multe situatii si contexte pentru o eficienta mai buna. Nivelul anticipat al emisiilor de 132 de grame CO2/km si un nivel al consumului de 5.0 litri/100 km.

Kuga Hybrid: Utilizeaza un sistem de propulsie hibrid cu auto-incarcare care permite rularea pur electrica. Combina un motor pe benzina de 2.5 litri cu un motor electric, un generator, o baterie Litiu-Ion si o transmisie automata de tip power-split Ford. Kuga Hybrid va fi disponibil in 2020 cu tractiune pe puntea fata si cu sistemul Ford Intelligent All-Wheel Drive. Cifrele anticipate sunt un consum de 5.6 litri/100 km si emisii de 130 de grame CO2/km.

Gama complexa de motoare EcoBoost si EcoBlue diesel

Clientii noii generatii Kuga pot sa aleaga, de asemenea, dintr-o gama complexa de motoare EcoBoost pe benzina si EcoBlue diesel. Acestea ofera un nivel optimizat de putere si de rafinament si se ridica la nivelul Euro 6 WLTP. Motoarele sunt sprijinite de sistemul Auto Start-Stop. Gama de transmisii include o cutie manuala cu sase trepte si noua cutie automata cu opt rapoarte.

Kuga EcoBlue: Motorul EcoBlue de 2.0 litri si 180 CP anticipeaza un consum minim de 5.7 litri/100 km. Emisiile sunt de 150 de grame CO2/km. Unitatea Ford EcoBlue de 1.5 litri are 120 CP cu un consum minim de 4.8 litri/100 km si emisii de 127 de grame CO2/km.

Kuga EcoBoost: Motorul EcoBoost de 1.5 litri in versiuni de 120 CP si 150 CP. Consumul minim anticipat este de 6.5 litri/100 km. Emisiile ajung la 149 de grame CO2/km cu ajutorul primului sistem de dezactivare a cilindrilor implementat pe un motor cu trei cilindri.

Noua transmisie cu opt trepte dezvoltata de Ford

Noua transmisie cu opt trepte dezvoltata de Ford asigura schimburi foarte rapide ale treptelor. In plus, este dezvoltata pentru a optimiza si mai mult consumul de carburant si performantele de top. Noua transmisie utilizeaza

  • Sistemul Adaptive Shift Scheduling: monitorizeaza stilul de condus al fiecarui sofer pentru a optimiza momentul schimbarii de treapta. Sistemul poate identifica urcarile de rampa, coborarile de panta si abordarile sportive ale virajelor.
  • Adaptive Shift Quality Control: analizeaza informatiile venite dinspre vehicul si mediul inconjurator pentru a ajusta presiunea din ambreiaj cu scopul de a dezvolta schimbari line de treapta.
  • Motorul EcoBlue de 2.0 litri si 180 CP al noii generatii Kuga este asociat cu sistemul Ford Intelligent All-Wheel Drive. Acesta optimizeaza cuplul la turatii joase, zgomotele generate si vibratiile.

Kuga ofera in premiera, de asemenea, tehnologia Drive Modes. Pe langa modurile Normal, Sport si Eco, modul Slippery le ofera celor de la volan un nivel superior de incredere pe suprafetele cu aderenta redusa. Modul Deep Snow/Sand ajuta la pastrarea inertiei pe suprafetele moi si deformabile.

Noul Ford Kuga face ca tractarea sa fie mult mai facila, indiferent ca e vorba de remorci mici sau de rulote mari, cu ajutorul a doua solutii inovative si cu o capacitate de tractare de pana la 2.250 de kilograme, in functie de sistemul de propulsie ales. Un carlig de remorcare retractabil operat electric poate fi controlat cu ajutorul butonului localizat convenabil in zona portbagajului. In plus, o bara de tractare demontabila este si ea disponibila si poate fi montata usor. Cand nu este utilizat, carligul poate fi depozitat in portbagaj.

Confort, spatiu si flexibilitate

Confortul, spatiul si flexibilitatea sunt elemente-cheie ale experientei pe care o vor avea pasagerii mai rafinatului Kuga. Acesta ofera acum un spatiu-record in segment pe cel de-al doilea rand de scaune.

Noua generatie Kuga este cu 44 de milimetri mai lata si cu 89 de milimetri mai lunga decat modelul inlocuit. Ampatamentul a crescut si el cu 20 de milimetri. In interior, acest lucru se traduce in partea din fata printr-o latime portiera-portiera cu 43 de milimetri mai mare si cu o distanta intre extremitatile laterale ale scaunelor mai mare cu 57 de milimetri.

In acelasi timp, pasagerii din spate beneficiaza de imbunatatirea cu 20 de milimetri a latimii portiera-portiera, respectiv cu 36 de milimetri a distantei dintre extremitatile laterale ale scaunelor. In ciuda unei inaltimi mai mici cu 20 de milimetri fata de modelul inlocuit, noua generatie Kuga ofera un spatiu vertical superior. Acesta este cu 13 milimetri mai mare pentru pasagerii locurilor din fata si cu 35 de milimetri pentru pasagerii celor din spate.

Pentru pasagerii care calatoresc pe locurile posterioare, Kuga pune la dispozitie scaune laterale incalzite, intregul modul de scaune putand fi glisat spre spate pentru un spatiu pentru genunchi inegalabil in segment: 1035 de milimetri. In acelasi timp, glisarea spre fata a banchetei creste capacitatea de incarcare a portbagajului cu 67 de litri. Exista si o functie de rabatare rapida a scaunelor posterioare, care ofera un spatiu suplimentar plat de incarcare.

Sisteme intuitive de confort si asistenta

Noua generatie Kuga ofera sisteme si mai intuitive de confort si de asistenta a soferului. Lista de tehnologii sofisticate include un modem FordPass Connect integrat si zona de incarcare wireless a telefonului. Pus sistemul de infotainment Ford SYNC 3 cu un ecran tactil central cu diagonala de 8 inch.

Un pachet audio premium B&O Sound System garanteaza o experienta acustica de inalta calitate, iar noul instrumentar de bord digital “true colour” cu diagonala de 12.3 inch este mai intuitiv si mai lizibil.

Noul Kuga beneficiaza de ultimele sisteme de asistenta a soferului grupate in pachetul Ford Co-Pilot360. Un debut absolut in gama Ford este Lane-Keeping System cu monitorizare a unghiului mort. Kuga este dotata si cu faruri adaptive, Head-Up Display (premiera in gama SUV Ford europeana) si a doua generatie a sistemului de asistenta la parcare.

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.