Ford Focus ST

Ford Focus ST are parte de o noua generatie. Una care combina performantele de circuit cu dinamismul. Rezultatul, o masina pe care o poti utiliza zilnic fara compromisuri.

Ford Focus ST, experiente fara compromisuri unnamed-1Noua generatie a motorului Ford EcoBoost de 2.3 litri devine cea mai puternica optiune existenta vreodata pe Focus ST. Cu ajutorul unei tehnologii avansate de supraalimentare prin turbcompresie, acesta dezvolta 280 CP la 5500 rpm si 420 Nm intre 3000 si 4000 rpm. Acesta este motorul cu cea mai rapida crestere in turatii disponibil vreodata pe Focus ST. Accelerarea de la 0 la 100 km/h este realizata in mai putin de 6 secunde (valoare in curs de omologare).

Motorul Ford EcoBlue de 2.0 litri, care dezvolta 190 CP, este cel mai puternic diesel oferit vreodata in gama Ford Focus. Acesta atinge puterea maxima la 3500 rpm si dezvolta un cuplu de 400 Nm intre 2000 si 3000 rpm. De semnalat ca 360 Nm sunt disponibili inca de la 1500 rpm.

Transmisia manuala cu sase trepte a lui Focus ST permite schimbari mai rapide ale rapoartelor si ofera un comportament mai sportiv. Atribute obtinute cu ajutorul unei timonerii cu 7% mai scurte in comparatie cu versiunile standard ale noului Focus. Tehnologia de sincronizare a turatiei motorului cu treptele cutiei de viteze pe retrogradare (Rev-matching) este introdusa ca parte a pachetului optional Performance Pack pe versiunile manuale 2.3 EcoBoost.

O noua versiune cu sapte rapoarte a familiei de transmisii automate inteligente Ford completeaza experienta de sofat a propulsorului EcoBoost de 2.3 litri. Rapoartele sunt optimizate pentru performanta, iar sistemul Adaptive Shift Scheduling – care analizeaza diferitele stiluri de condus pentru a adapta momentul schimbarilor de viteze – este imbunatatit.

Dinamica intuitiva ajutata de tehnologie

Ford Focus ST, experiente fara compromisuri unnamed

Configuratia suspensiei independente spate cu brat scurt-lung SLA (Short-long arm suspension) optimizeaza raspunsul masinii, fara sa sacrifice nivelul de confort. Acest tip de suspensie include o geometrie unica pentru versiunea wagon a lui Focus ST. Amortizoarele sunt repozitionate pentru ca vehiculul sa ramana agil chiar si daca portbagajul e incarcat complet.

Caracterul dinamic si energic al versiunii standard Focus este pastrat prin utilizarea specificatilor originale ale arcurilor elicoidale. Rigiditatea amortizoarelor a crescut cu 20% pe fata si cu 13% pe spate. Garda la sol a fost redusa cu 10 milimetri. Toate aceste modificari imbunatatesc aderenta si raspunsul masinii in momentele in care Focus ST este sofat sportiv.

Sofisticata tehnologie Ford CCD este oferita ca parte a pachetului Performance Pack pe versiunile EcoBoost hatchback cu cinci usi. Experienta de sofat este ameliorata si mai mult de tehnologia eLSD disponibila pe versiunile EcoBoost de 2.3 litri ale lui Focus ST. Incorporat in transmisie, sistemul utilizeaza ambreiaje hidraulice pentru a limita cuplul transmis la roata cu tractiune redusa. Versiunile Focus ST echipate cu motorul EcoBlue de 2.0 litri ofera tehnologia de control vectorial al cuplului (Torque Vectoring Control).

Noul Focus ST detroneaza apreciatul Fiesta ST la capitolul viteza de raspuns a directiei. Sistemul de directie servo-asistata electric (EPAS) este cu 15% mai rapid decat pe versiunile standard ale lui Focus, fiind nevoie de doar doua rotatii ale volanului pentru o cursa completa.

Anvelope speciale, discuri de frana mai mari

Ford Focus ST, experiente fara compromisuri unnamed-6Un nou software de reducere a fenomenului Torque Steer este integrat in EPAS, ceea ce face ca puterea si cuplul lui Focus ST sa fie asezate pe sosea cu precizie cu ajutorul anvelopelor Michelin Pilot Sport 4S dezvoltate special pentru acest model. Dimensiunile discurilor frontale au crescut pana la 330 mm x 27 mm, acestea beneficiind de etriere cu doua pistoane. Discurile spate masoara acum 302 mm x 11 mm. Performantele sistemului de franare al lui Focus ST au fost verificate cu ajutorul acelorasi proceduri puse in aplicare in cazul supercar-ului Ford GT. Acestea ofera o rezistenta de patru ori mai indelungata la sarcini sportive fata de anterioara generatie Focus ST.

Sistemul Electric Brake Booster (EBB), parte componenta a platformei C2, isi demonstreaza si mai mult avantajele pe Focus ST. Masina poate sa limiteze schimbarile de comportament la nivelul franelor in timpul rularii sportive, dar si ca modul de operare si dinamica franelor pot fi ajustate pentru a se potrivi cu modul de rulare selectat prin sistemul Drive Modes.

In plus, selectarea modurilor Slippery/Wet, Normal, Sport si Track (ultimul exclusiv pentru modelele echipate cu Performance Pack) ajusteaza si sistemele eLSD, CCD, EPAS. Plus raspunsul pedalei de acceleratie, rapoartele transmisiei automate, sistemul de control al stabilitatii, sistemul de intensificare electronica a sunetului motorului (ESE) si setarile sistemului de climatizare.

Forma si functie

Dezvoltat pentru a fi deopotriva confortabil si distractiv la condus, noul Focus ST ofera un interior luxos, care pune accent atat pe aspectul practic, cat si pe o experienta de condus cu adevarat sportiva. Inginerii Ford Performance au reglat fin pozitionarea scaunelor frontale Recaro cu zone laterale de sprijin pentru a completa sentimentul de control. In acelasi timp, tehnologia ESE amplifica sunetele originale dezvoltate de motor si de sistemul de evacuare in modurile Sport si Track.

Ford Focus ST, experiente fara compromisuri unnamed-4Scaunele Recaro de culoare Ebony pot fi comandate cu tapiterie textila de calitate, cu tapiterie din piele sau intr-o combinatie de piele si materiale Miko Dinamica. Interiorul este completat cu volan sport si un maner al schimbatorului de viteze confectionat din aluminiu si gravat cu sigla ST. In plus, remarcam insertii metalice pe praguri si elemente decorative metalice.

La exterior, Focus ST porneste de la silueta premium sportiva a lui Focus si ofera schimbari subtile si functionale. Designul grilei superioare si inferioare a fost optimizat pentru a creste capacitatea de racire. Eleronul de dimensiuni marite este pozitionat intr-un unghi mai agresiv. Configuratia cu terminatii duble a sistemului de evacuare incadreaza vizual difuzorul posterior de aer si imbunatateste aspectul practic al modelului. Acum ii ofera capacitatea de remorcare care a lipsit generatiei precedente. Pachetul Performance Pack adauga si etriere rosii.

Culorile disponibile pentru caroserie au fost alese pentru a sublinia caracterul dinamic al lui Focus ST. Acestea includ Ford Performance Blue si Orange Fury, dar nu numai. Frozen White, Magnetic Grey, Race Red, Ruby Red si Shadow Black sunt disponibile. La nivelul jantelor, optiunile de design includ Dark Sparkle si Magnetite (18 inch) sau Magnetite (19 inch).

Tehnologie de varf

Instrumentarul de bord traditional al lui Focus ST beneficiaza de o adaptare contemporana inspirata din cea a supercar-ului Ford GT. Cadranele digitale de presiune a turbinei, a uleiului si de temperatura a uleiului sunt afisate pe un display TFT color de 4.2 inch. Pachetul Launch Control este si el oferit in pachetul Performance Pack.

Ford Focus ST, experiente fara compromisuri unnamed-3Focus ST beneficiaza si de gama de sisteme de asistenta a soferului care i-au permis lui Focus sa castige 13 premii in domeniu. In egala masura, se stie, Focus a obtinut 5 stele la testele de siguranta. Modelul este dotat cu tempomat adaptiv cu Stop&Go, recunoastere a indicatoarelor rutiere si fixare pe centrul benzii de rulare (Lane-Centring). Plus faruri adaptive, a doua generatie a sistemului de asistenta activa la parcare si primul Head-up Display oferit de Ford in Europa. Ca si Evasive Steering Assist.

Sistemul de conectivitate SYNC 3 permite controlul functiilor audio, de navigatie, climatizare, plus telefoanele inteligente conectate. Controlul este realizat cu ajutorul unor comenzi simple si prin intermediul unui ecran tactil cu diagonala de 8 inch. Sistemul este compatibil gratuit cu Apple CarPlay si Android Auto™. In plus, modemul integrat FordPass Connect transforma vehiculul intr-un hotspot WiFi mobil pentru pana la 10 dispozitive electronice diferite.

Noul Ford Focus ST va fi disponibil la vanzare in Europa din vara anului 2019.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.