Masina complet electrica pentru cea mai faimoasa urcare din lume cantareste mai putin de 1100 de kilograme, cu tot cu soferul
Simularile computerizate au accelerat dezvoltarea
Greutatea bateriei a fost redusa prin limitarea performantelor sistemului la 500 kW (680 CP).

A inceput cu simulari. „Inainte de a asambla de fapt ID-ul. R Pikes Peak, am folosit computerele pentru a analiza o multitudine de configuratii diferite „, spune Willy Rampf, consultant tehnic al proiectului si un om cu o bogata experienta in Formula 1, reamintind inceputul dezvoltarii masinii pentru Pikes Peak International Hill Climb. „Ne-a fost clar ca nu vom avea timp sa construim mai multe vehicule de testare. A trebuit sa ne iasa bine chiar la prima incercare.”

Studiile au vizat gasirea unui compromis optim intre performanta si greutate. Ambii factori sunt si mai dependenti unul de celalalt intr-o masina electrica, cum ar fi I.D R Pikes Peak decat intr-o masina de curse cu motor conventional cu combustie. Regula simpla este: Cu cat este mai mare performanta, cu atat mai grele sunt bateriile necesare. Cu toate acestea, fiecare gram este o greutate nedorita – in special la o urcare pe deal. Pe varful Pikes, autoturismele trebuie sa depaseasca o diferenta de altitudine de peste 1400 de metri – de la inceput la 2.862 pana la linia de sosire, la 4.302 de metri deasupra nivelului marii. Romain Dumas, la volanul I.D. R Pikes Peak, se va confrunta, de asemenea, cu o serie de curbe foarte agresive, unde o masina grea ar fi un dezavantaj atunci cand se franeaza si se accelereaza din curba.

Astfel, inginerii Volkswagen Motorsport au decis cu privire la urmatoarea strategie: The I.D. R Pikes Peak trebuia sa fie cat mai usoara posibil, mentinand in acelasi timp un nivel foarte ridicat de performanta. Cadrul pentru aceasta strategie a fost asigurat de regulamentele pentru cea mai faimoasa urcare de deal din lume, care ofera literalmente o libertate practic nelimitata in clasa „Unlimited”.

Fiind data foaia proverbiala de hartie si rugati sa dezvolte o noua masina de curse de la zero este un vis pentru orice inginer. „Pentru a dezvolta o masina exclusiv pentru aceasta urcare de 20 de kilometri este o sarcina foarte speciala. Nu au existat practic limite la inovatia demonstrata de ingineri „, declara François-Xavier Demaison, Director Tehnic la Volkswagen Motorsport.

„Simularea a jucat un rol major in atingerea greutatii reduse a masinii”, explica Rampf. De exemplu, computerele au fost folosite pentru a proiecta piese de sasiu astfel incat sa poata face fata sarcinilor anticipate fara probleme si fara sa apara supradimensionate sau prea grele. Cu toate acestea, echipa de dezvoltare aproape a renuntat complet la materialele standard, dar extrem de costisitoare utilizate in mod obisnuit in cursele cu motor, cum ar fi titanul. „Sasiul, suspensiile roatilor si structura de siguranta a autovehiculului I.D. R Pikes Peak sunt aproape complet realizate din otel si aluminiu „, spune Demaison.

In ciuda acestui fapt, si in timp ce inca genereaza o performanta de top de 500 kW (680 CP), masina, completata cu sofer, cantareste mai putin de 1.100 de kilograme – o masina usoara fata de autoturismele precedente in categoria Pikes Peak pentru masini electrice. Performanta relativ scazuta a permis blocurile de baterii pentru I.D. R Pikes Peak sa fie atat de compact incat sa poata fi pozitionate langa si in spatele soferului, asigurand astfel o distributie perfecta a greutatii. Acestea furnizeaza energia pentru un motor electric pe ambele punti fata si spate, in timp ce distributia cuplului este gestionata electronic.

Sasiul de varf si componentele aerodinamice ale I.D. R Pikes sunt realizate dintr-un compozit de fibra de carbon extrem de usor / Kevlar. Una dintre sarcinile cu care s-au confruntat in timpul fazei de proiectare a fost integrarea elementelor de design de la familia I.D. – viitoarea gama de vehicule electrice de la Volkswagen – in exteriorul masinii de curse Pikes Peak. „In aceasta faza de dezvoltare, am colaborat indeaproape cu colegii nostri din Volkswagen din Wolfsburg”, isi aminteste Willy Rampf.

Cockpit-ul din I.D. R Pikes Peak, o structura monococa, este fabricat si din fibra de carbon ultra-usoar. Masura in care inginerii erau dispusi sa mearga pentru a reduce greutatea este exemplificata de echipamentul soferului. Partenerul tehnologic OMP a facut scaunele si centurile cu sase puncte, din materiale deosebit de usoare. Chiar si logo-urile sponsorilor sunt tiparite pe ansamblu, pentru a salva greutatea stickerelor conventionale.

Fiecare gram conteaza - strategia de design usor defineste ID. R Pikes Peak concept vw-id-r-pikes-peakCu toate acestea, perfectionistii de la Volkswagen Motorsport au trebuit sa inchida ochii la un singur aspect: regulamentul de pe Pikes Peak International Hill Climb stipuleaza ca fiecare sofer trebuie sa poarte o emblema de eveniment mare, de aproximativ 40 cm², pe ansamblul lor. Planul era ca acest logo sa fie tiparit si pe Dumas. „Asta a fost respins. In conformitate cu regulamentele, trebuie sa fie cusute. Firul folosit pentru acest lucru cantareste aproape la fel de mult ca si ansamblul „, spune directorul tehnic Demaison facand cu ochiul.
Clipul cu I.D. R la Pikes Peak:

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.