Ferdinand Piëch, fostul CEO al Grupului Volkswagen, a decedat ieri, la varsta de 82 de ani. I s-a facut rau duminica, la un eveniment desfasurat la Rosenheim, a fost transportat la spital, dar medicii nu l-au putut salva.

Ferdinand a lasat in urma tocmai 12 copii. Cinci cu prima sa nevasta, Corina von Planta. Doi din relatia cu Marlene Porsche, fosta sotie a varului sau, Gerhard Porsche. Alti doi din relatii extraconjugale si trei cu ultima dintre cele patru sotii, Ursula Piech.

Piëch, supranumit si „Patriarhul”, este cunoscut pentru faptul ca a transformat Volkswagen dintr-o firma cu probleme intr-unul dintre grupurile de referinta ale industriei auto. De altfel, in 1999 a fost numit cel mai bun manager al industriei auto din secolul al XX-lea. Pentru ca in 2014 sa fie introdus in Automotive Hall of Fame din Detroit.

Inginer talentat si manager de succes

Ferdinand s-a nascut in Austria, in 1937, intr-o familie pro-nazista. Tatal sau era avocatul Anton Piëch, iar mama sa Louise Porsche, fiica celebrului Ferdinand Porsche. Si-a inceput cariera la Porsche, in departamentul de curse. In 1968, a investit doua treimi din bugetul anual al marcii pentru a construi 25 de masini Porsche 917 de curse, cu un motor netestat, cu 12 cilindri, de 600 CP. Familia l-a acuzat de iresponsabilitate. Dar Porsche 917 a devenit unul dintre cele mai de succes modele din istoria motorsportului.

Apoi a avut propriul birou de inginerie, gandind, intre altele, un diesel cu cinci cilindri pentru Daimler. Iar in 1972 a trecut la Audi unde a fost implicat in modelele Audi 80 si 100, dar si in crearea tractiunii integrale quattro.

Din 1993, trece la Volkswagen

In 1993, cand Piëch a ocupat pozitia de presedinte al Consiliului de Administratie al concernului Volkswagen, acesta era aproape de failiment. Ferdinand a reusit nu doar sa-l repuna pe picioare, ci si sa-l transforme intr-un gigant mondial.

A adus sub umbrela grupului marci precum Lamborghini, Bentley, Bugatti sau Skoda, iar pana in 2012 (la 10 ani dupa ce parasise postul dar avea influenta in decizii conducand Consiliul de Supraveghere), Grupul a ajuns sa aiba in portofoliu 12 branduri. Intre care si MAN sau Ducati.

In primavara lui 2015, dupa un conflict cu Martin Winterkorn, directorul executiv al companiei, a fost fortat sa demisioneze. Cateva luni mai tarziu izbucnea scandalul Dieselgate. S-a speculat ca Piëch stia totul, insa cercetarile au relevat ca nu era asa.

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.