Dacia continua sa faca performanta la nivel european. Sandero este in Top 10, in timp ce Duster este pe podiumul celui mai dinamic segment, cel SUV. Mai mult, Dacia Duster este si modelul cu a treia crestere la nivel european in topul fruntas.
Golf ramane rege
Segmentul SUV a fost la putere in Europa in 2019, conform asteptarilor. Publicul este tot mai interesat de acest segment, iar constructorii au tinut cont si si-au extins gama de produse. Pentru a putea raspunde atat cererii venite din partea celor care vor modele versatile, dar si a celor care cauta unele „urbane”.
Ei bine, modelele SUV au reusit sa isi taie cea mai importanta felie din „tortul” pietei europene. Reprezentantele segmentului si-au trecut in cont 38% din totalul masinilor inmatriculate. Nu au reusit insa sa atace podiumul, pentru care lupta s-a dus intre rivalii traditionali. Vokswagen Golf a reusit sa ocupe din nou primul loc, urmat de Renault Clio si Volkswagen Polo, care si-au pastrat locurile 2 si 3. Iar Ford Fiesta le-a urmat.
De precizat ca toate aceste modele au inregistrat un regres al vanzarilor. Cumva anticipat in cazul primelor doua, care au avut parte de un schimb de generatie. Primul model „pe plus” este cel de pe locul 5. Si care detine si pozitia de lider in segmentul SUV: Volkswagen Tiguan.
Dacia, progres important
Iniante de a privi insa spre segmentul SUV, sa remarcam ca este lupta mare, acolo, pentru locul 4. Iar Dacia pune presiune cu principalele sale modele. Sandero este pe 7, insa priviticate exemplare o despart de Peugeot 208. PATRU! De altfel, intre locurile 5 si 9, toate modelele au reusit sa comercializeze 224.000 de unitati, diferentele fiind maxim de ordinul sutelor de exemplare.
Si Dacia Duster are un rezultat foarte bun. Locul 3, fiind devansat si de Captur, dar inaintea lui Nissan Qashqai. Mai mult, cu un salt de 5 pozitii si un spor al vanzarilor de 24% comparativ cu anul precedent. Un plus care reprezinta a treia valoare de acest fel in Top 25, dupa acel +46% din dreptul lui Volkswagen T-Roc si +28% al lui Mercedes Clasa A.
Topul primelor 25 de modele
Pozitie | Model | Inmatriculari 2019 | Variatie fata de 2018 |
1 | Volkswagen Golf | 410.330 | -8% |
2 | Renault Clio | 319.136 | -5% |
3 | Volkswagen Polo | 256.259 | -14% |
4 | Ford Fiesta | 228.183 | -16% |
5 | Volkswagen Tiguan | 224.890 | +1% |
6 | Peugeot 208 | 224.659 | -2% |
7 | Dacia Sandero | 224.655 | +6% |
8 | Renault Captur | 224.127 | +5% |
9 | Ford Focus | 224.065 | +14% |
10 | Skoda Octavia | 223.416 | 0% |
11 | Opel Corsa | 221.623 | +2% |
12 | Dacia Duster | 221.428 | +24% |
13 | Nissan Qashqai | 218.560 | -6% |
14 | Citroen C3 | 212.833 | +1% |
15 | Toyota Yaris | 212.526 | -2% |
16 | Volkswagen T-Roc | 207.863 | +46% |
17 | Mercedes A Classe | 199.713 | +28% |
18 | Peugeot 3008 | 195.211 | -5% |
19 | Fiat Panda | 184.288 | +9% |
20 | Fiat 500 | 176.414 | -7% |
21 | Peugeot 2008 | 167.417 | -7% |
22 | Ford Kuga | 162.106 | +5% |
23 | Skoda Fabia | 157.853 | -8% |
24 | Mercedes C Classe | 146.023 | -3% |
25 | Peugeot 308 | 143.470 | -8% |