Dacia continua sa fie in atentia statisticienilor pietei auto. A mers pe linia din primul trimestru, care, v-am spus, a atras atentia, si a stabilit un record si in aprilie. Astfel, a inmatriculat peste 53.000 de masini noi, a ajuns, in premiera, la o cota de piata de 4%.

Asociatia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) a semnalat faptul ca piata europeana scade in continuare. Singura veste buna este ca declinul s-a mai estompat. S-au inregistrat inmatriculari de peste 1,3 milioane unitati si „minusul” este de 0,4%. Problemele economice ale anumitor piete si Brexit sunt, am mai spus-o, cauzele acestui trend.

Dacia profita la maximum

Intr-o perioada dificila, preturile competitive sunt, evident, un atu. Iar Dacia profita. O crestere de 14,7%, pana la 53.446 de unitati, a dus la cota de piata de care aminteam. La nivelul primelor patru luni, sporul este de 13% raportat la aceeasi perioada din 2018.

Dacia a ajuns astfel la 198.811 unitati. Iar in prima treime a anului cota de piata este de asemenea substantiala. Ea a ajuns la cota 3,6%, cu 0,5% peste nivelul inregistrat anul trecut.

Iar daca marci precum Citroen sau FIAT, care sunt deasupra sa, au inca volume mai bine, marca de la Mioveni a depasit deja nume importante. Hyundai, KIA sau SEAT sunt exemple elocvente in acest sens. Mai mult, cresterea Dacia vine in contextul in care Renault, cu 363.000 de exemplare, a scazut cu 5,7%. Iar Nissan s-a oprit la 149.000 de unitati, cu 25% mai putine decat in 2018.

Marcile din Top 10, pe minus

Privind la zona superioara a ierarhiei din aprilie observam ca toate marcile din Top 10 sunt pe minus. Ford, cu 9,1 procente, este lider la acest capitol. De altfel, intre primele 15 clasate, doar Citroen, Dacia si KIA sunt pe plus.

Lider ramane Volkswagen, cu 610.310 exemplare. La mare distanta de marcile care o insotesc pe podium, Renault (363.202) si Peugeot (349.608).

Documentul publicat de ACEA este disponibil aici.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.