Tata Nano trebuia sa inceapa o adevarata revolutie in industria auto, cand a fost dezvaluita in 2008 drept cea mai ieftina masina din lume, insa modelul dezvoltat in India n-a avut nici pe departe succesul asteptat de producator.

După lichidarea productiei, producatorul indian de masini a declarat ca actualul Nano „nu poate continua dupa 2019”.

Intr-o piata in care aproape toate segmentele de masini au cunoscut o crestere, Tata a produs un singur Nano in luna iunie, fata de 275 cu un an mai devreme.

De altfel, Nano a avut probleme inca de la inceput. A iesit pe piata cu un an intarziere, iar apoi au existat mari dubii in ceea ce priveste calitatea materialelor folosite si a sigurantei, care i-au afectat serios reputatia.

Cu toate acestea, cel mai mare obstacol in calea succesului a fost proiectarea masinii in sine. Tata a crezut ca daca se va concentra asupra pretului, mai presus de toate, va ajuta la vanzari, dar aceasta reducere a costurilor a fost, fara indoiala, o decizie gresita, atragand multe suspiciuni.

Clasa mijlocie din India pare sa fie mai interesata sa economiseasca pentru a-si cumpara un automobil mai placut de condus decat sa cumpere o masina doar pentru ca e ieftina.

La lansare, Tata Nano a avut un pret de aproximativ 2.000 de dolari. Vehiculul dispunea de un motor de 624 cc, cu doi cilindri si care era capabil sa dezvolte 38 de cai putere.

Era conectat la o transmisie manuala sau optional la una automata, iar acceleratia de la 0 la 100 kilometri pe ora se producea in 30 de secunde! Viteza maxima era de 105 kilometri pe ora, in timp ce consumul era de 4.24 litri la 100 de kilometri.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.