BMW i8 isi incheie ciclul de productie la sase ani de la lansare sa pe piata. Cand productia modelelor BMW i8 Coupé si BMW i8 Roadster ajunge la final, masinile sport plug-in hybrid isi vor fi asigurat locul printre punctele de reper ale companiei. Ele au deschis calea pentru placerea condusului care a fost deopotriva dinamica si durabila. In plus, au devenit un simbol al condusului cu tehnologia de propulsie electrificata.

BMW i8 a deschis drumul pentru gama larga de modele plug-in hybrid pe care BMW o ofera in prezent. In acelasi timp, BMW i8 s-a dezvoltat in cel mai de succes automobil sport electrificat din lume. Cu peste 20.000 de unitati livrate din 2014, a reusit vanzari mai mari decat toti competitorii sai din segment la un loc.

Viziunea

BMW Vision EfficientDynamics era deja o perspectiva interesanta pentru viitorul mobilitatii individuale. Studiul prezentat la Salonul Auto de la Frankfurt (IAA) din 2009 a reprezentat promisiunea de a combina placerea condusului traditionala pentru BMW si designul inspirational cu dezvoltarea durabila de pionierat.

Studiul unui automobil sport cu 2+2 locuri – cu usi gull-wing, o reinterpretare a limbajului de design BMW caracteristic, sistem plug-in hybrid si tractiune integrala orientata complet spre estetica si eficienta – a fost primit cu un raspuns coplesitor. Iar anuntul transpunerii sale in serie a declansat imediat reactii pline de entuziasm.

Rampa de lansare pentru o strategie de electrificare consistenta

BMW i8 a avut premiera mondiala la Salonul Auto de la Frankfurt din 2013, impreuna cu BMW i3. Dublul debut a fost semnalul de inceput pentru implementarea unei strategii vaste de electrificare. Astazi, compania este unul dintre principalii furnizori mondiali de automobile cu sisteme de propulsie electrificate.

Pe langa modelele full electric BMW i3, BMW i3s si MINI Cooper SE, modelele plug-in hybrid sunt disponibile in toate segmentele relevante. BMW Group planuieste extinderea gamei sale pentru a include 25 de modele electrificate pana in 2023, peste jumatate dintre acestea urmand a fi electrice.

Respecta principiul dezvoltarii durabile

Ca pionier si avanpost pentru placerea condusului cu tehnologie plug-in hybrid, BMW i8 a fost, de la inceput, automobilul ideal pentru aceasta misiune. Iar acest lucru nu se aplica doar pentru rolul sau de Safety Car in Campionatul FIA Formula E, pe care il detine din 2014. Acest model este primul automobil sport din lume care a fost dezvoltat chiar de la inceput conform principiului dezvoltarii durabile. In special arhitectura automobilului specifica BMW i si sistemul plug-in hybrid au deschid noi drumuri.

Combinatia intre celula pasagerilor, creata din plastic armat cu fibra de carbon (CFRP) si sasiul din aluminiu a fost revolutionara. La fel si interactiunea controlata inteligent intre motorul termic si cel electric. Iar modelul si-a propus sa rezolve contradictia dintre dinamica si eficienta care prevaleaza in ingineria auto conventionala.

Sistemul plug-in hybrid

Controlul sistemului plug-in hybrid a fost conceput pentru o livrare dinamica a puterii, dar si pentru cea mai eficienta interactiune a celor doua motoare. Motorul cu combustie cu tehnologie BMW TwinPower Turbo isi transfera puterea catre puntea spate. Motorul electric actioneaza rotile fata. Rezultatul este o tractiune integrala specifica hibrizilor, cu o influenta pozitiva vizibila asupra tractiunii, agilitatii si stabilitatii la condus.

Aceasta, dar si livrarea spontana a puterii motorului electric – cu un cuplu maxim de 250 Nm disponibil imediat inca de la demaraj – inseamna ca sportivitatea BMW i8 este ea insasi in regim pur electric, fara emisii locale. In modul de condus electric se poate atinge o viteza de pana la 120 km/h. Cuplul combinat al celor doua motoare dezvaluie caracteristici de performanta deosebite, in stilul unui automobil sport de inalta performanta.

Dinamica si eficienta sunt imbunatatite de arhitectura LifeDrive

De la inceput, principiul de design al BMW i8 a fost gandit complet si exclusiv pentru o propulsie plug-in hybrid. Structura caroseriei si sistemul de propulsie au fost dezvoltate ca o unitate conceptuala, care a ajutat BMW i8 sa obtina caracterul autentic al unui automobil sport inovator.

Celula pasagerilor (modulul Life) este realizat din plastic armat cu fibra de carbon (CFRP). Iar modulul Drive, din aluminiu. Lucru care permite o masa proprie DIN de sub 1.500 de kilograme. Ca si, in egala masura, o distributie echilibrata a maselor pe punti in raport 50:50. Si cum bateria de inalta tensiune a fost plasata central si jos in automobil, centrul de greutate a fost coborat si mai mult.

Lider de inovatie chiar si dincolo de tehnologia de propulsie BMW eDrive

Chiar de la inceput, functia de pionier a BMW i8 s-a extins mult dincolo de impunerea tehnologiei BMW eDrive intr-un automobil sport emblematic. Utilizarea vasta a CFRP in structura caroseriei si masurile clar vizibile de reducere a rezistentei la aer stabilesc noi standarde in ceea ce priveste constructia usoara inteligenta si aerodinamica.

Impreuna cu BMW i3, automobilul sport plug-in hybrid a deschis calea pentru tehnologii de productie inovatoare, cu care BMW Group a devenit pionier in utilizarea CFRP in productia industriala a automobilelor de serie. Datorita experientei acumulate la BMW i cu acest material high-tech foarte usor, competenta BMW Group in constructia usoara este unica in industria auto si, de atunci, a fost utilizata in dezvoltarea componentelor CFRP pentru alte modele BMW.

Caracter progresist

Caracterul progresist al BMW i8 a fost evident la prima vedere si in designul exterior expresiv, dar si optimizat aerodinamic. Proportiile sale dinamice de automobil sport si usile tip gull-wing, care se deschid spre inainte, atrag atentia si in prezent.

Partea frontala plata, grila BMW inchisa aproape complet, perdelele de aer (air curtains) din sortul fata, subsasiul acoperit, pragurile laterale conturate, liniile sectiunii laterale cunoscute drept Stream Flow si galeriile de aer dintre stopuri si rama plafonului permit directionarea curentului de aer intr-o maniera orientata. Nu numai ca se obtine un coeficient aerodinamic redus (valoare Cd) la 0,26, ci si un echilibru aerodinamic favorabil. Raportul ideal dintre rezistenta si portanta pentru dinamica si siguranta este caracteristic pentru acest lucru si este obtinut fara atasamente de spoiler suplimentare.

Selectia materialelor pentru interior si productia BMW i8 a fost axata clar pe dezvoltare durabila. Pielea folosita pentru suprafata scaunelor si panoul de bord este argasita cu un extract de frunze de maslin. Materialul de pornire pentru materialele textile este un granulat de poliester, care provine, printre altele, de la PET-uri reciclate.

Pionierat tehnologic

La lansarea sa pe piata, BMW i8 a fost primul automobil de serie din lume care a fost echipat cu faruri laser inovatoare. Dupa premiera mondiala la BMW i8, farurile BMW cu laser au fost introduse si la alte modele – initial la sedanurile de lux din gama BMW Seria 7, ulterior si la numeroase alte modele. Farurile BMW cu laser asigura o iluminare foarte intensa a drumului si o crestere considerabila a razei de actiune a fazei lungi. In acelasi timp, consumul de energie este redus semnificativ, chiar si in comparatie cu farurile LED deja foarte eficiente.

A fost si pionier al noii generatii de motoare termice. Un motor pe benzina nou, cu trei cilindri, cu tehnologie BMW TwinPower Turbo, a fost utilizat in premiera. Motorul de 1,5 litri a fost caracterizat de un design foarte compact si de o putere specifice foarte mare. Cu un raport de 113 kW/154 CP per litru s-a obtinut un nou record pentru modelele de serie BMW.

BMW i8 Roadster: impulsuri noi pentru obtinerea placerii condusului durabil

Odata cu premiera mondiala a BMW i8 Roadster, impulsuri noi pentru placerea condusului durabil au fost oferite in toamna anului 2017. Decapotabila cu doua locuri a oferit ocazia de a experimenta fascinatia acestui automobil sport vizionar sub cerul liber – o adevarata experienta pura in modul de condus full electric.

Puterea propulsiei plug-in hybrid a fost crescuta pentru BMW i8 Coupé odata cu premiera mondiala a BMW i8 Roadster. De atunci, bateria de inalta tensiune a ambelor modele a avut capacitatea celulelor crescuta de la 20 la 34 Ah. Capacitatea energetica bruta este de 11,6 kWh. In acelasi timp, tehnologia optimizata a celulelor de baterii a facut posibila cresterea varfului de putere a motorului electric la 105 kW/143 CP.

In combinatie cu motorul termic, aceasta a dus la o putere a sistemului de 275 kW/374 CP. Acum, BMW i8 Coupé accelereaza de la 0 la 100 km/h in 4,4 secunde. BMW i8 Roadster sprinteaza in 4,6 secunde. Ambele modele ating o viteza maxima de 250 km/h. Acum, autonomia electrica este de 55 de kilometri pentru BMW i8 Coupé si de 53 de kilometri pentru BMW i8 Roadster.

Un adevarat castigator inca de la inceput

Un punct de atractie pe strada sau un castigator in serie in evaluarile juriilor sau sondajele printre cititori: BMW i8 impresioneaza fanii si specialistii automobilelor sport. De cinci ori la rand, intre 2015 si 2019, sistemul sau de propulsie plug-in hybrid a castigat cel putin un titlu al renumitei competitii „Engine of the Year Award”.

In plus, conceptul auto si tehnologia BMW i8 au fost distinse cu „Auto Trophy” si „Green Mobility Trophy” ale revistei auto „Auto Zeitung”, „International Paul Pietsch Award” al revistei „auto, motor und sport” si „Car Connectivity Award” al „auto, motor und sport” and „Chip”, printre altele. Trofeul „World Green Car” a revenit automobilului sport plug-in hybrid, precum si victoria la clasa in sondajul „All-Wheel Drive Car of the Year”.

Revista britanica „Top Gear” a declarat BMW i8 „Car of the Year”, la fel cum a facut si juriul „UK Car of the Year”. A fost votat „Auto Test winner in green” de catre „Auto Test” si „Ökotrend”. Renumite premii precum iF Design Award si red dot Award au confirmat calitatea si carisma designului sau.

Definirea tendintelor de lux si exclusivitate

BMW i8 Coupé si BMW i8 Roadster sunt parte integrala a ofensivei BMW in segmentul de lux. Asemenea lui BMW Seria 7, BMW X7 si automobilelor sport din gama BMW Seria 8, ele ofera si o experienta de mobilitate unica.

Caracterul „Next Premium” al celor doua automobile este reflectat in programul BMW i Pure Impulse Experience. Programul ofera fiecarui proprietar al unui BMW i8 acces exclusiv la personalitati vizionare. Ca si experiente culturale si de calatorie extraordinare.

Modelele speciale exclusive ale BMW i8 au adaugat si ele un plus de individualitate.

Modelele in editie limitata sunt caracterizate de dotari de design unice care le fac raritati dorite. BMW i8 Protonic Red Edition a fost prezentat la inceputul lui 2016. Dupa un an au urmat BMW i8 Protonic Frozen Black Edition si BMW i8 Protonic Frozen Yellow Edition.

Uzina din Leipzig produce in prezent cele 200 de exemplare versiunea limitata Ultimate Sophisto Edition a BMW i8. Unul dintre modelele speciale a fost produs deja in decembrie 2019, fiind exemplarul 20.000 al modelului plug-in hybrid.

Cu acest volum de productie, BMW i8 a depasit deja multe masini sport BMW cu statut de legenda. Printre reperele din istoria automobilelor sport, volumele sale de vanzari sunt cu mult peste cele ale unor clasice.  De exemplu BMW M1, produs in doar 399 de unitati. Sau roadsterul BMW Z8, fabricat in aproximativ 5.000 de exemplare.

In plus, de mai multi ani, BMW i8 a detinut o cota de piata globala de peste 50% in segment. BMW i8 va putea sa-si mentina aceasta pozitie de lider pana la jumatatea lunii aprilie 2020. Atunci, bestsellerul va obtine statutul pe care cititorii „Auto Bild Klassik” i l-au acordat imediat dupa lansare. Inca din 2014, ei au declarat BMW i8 ca fiind „clasic al viitorului”.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here