M8 Gran Coupé si BMW M8 Competition Gran Coupé, doua masini sport cu patru usi, de inalta performanta, sunt pregatite sa extinda portofoliul de modele BMW M GmbH in segmentul de lux. Acestea imbina performantele de super car cu un design spectaculos de coupé de lux cu patru usi.

Noile modele sunt derivate din noul BMW M8 Coupé. Ele au fost dezvoltate alaturi de versiunea de competitie BMW M8 GTE. Trenul de rulare, sasiul si aerodinamica acestora au fost adaptate pentru a se potrivi conceptului distinctiv al noului model. Iar proiectul a fost rafinat pe baza testelor realizate in centrele BMW Group, precum si pe Nürburgring si alte circuite.

Noile modele vor avea premiera mondiala in cadrul Salonului Auto de la Los Angeles din noiembrie 2019. Lansarea pe piata mondiala va incepe in aprilie 2020, inclusiv in Romania. In oferta de lansare este inclus si BMW M8 Gran Coupé First Edition in editie limitata.

Au sosit M8 Gran Coupé si Competition Gran Coupé P90369572_lowRes_the-new-bmw-m8-gran-
Motor V8 cu putere de pana la 625 CP

Livrarea puterii emblematica pentru motoarele BMW M este unul din atuurile propulsorului V8. Motorul cu opt cilindri este unul cu tehnologie M TwinPower Turbo care foloseste doua turbine twin scroll amplasate in V-ul cilindrilor. Puterea maxima dezvoltata este de 441 kW/600 CP pentru BMW M8 Gran Coupe. Valoarea creste la 460 kW/625 CP la noul BMW M8 Competition Gran Coupé, ambele fiind livrate la 6000 rpm.

Varful de cuplu este de 750 Nm. Acesta este livrat intre 1800 si 5600 rpm pentru BMW M8 Gran Coupé. In cazul lui BMW M8 Competition Gran Coupé plaja este intre 1800 si 5800 rpm. Motoarele M sunt sustinute de un sistem de evacuare sport si transmisie M Steptronic cu opt trepte, cu Drivelogic.

Noul BMW M8 Gran Coupé accelereaza de la 0 la 100 km/h in 3,3 secunde. Timpul scade cu o zecime pentru BMW M8 Competition Gran Coupé. Sprintul 0-200 km/h este realizat in 11,2 secunde, respectiv 11 secunde.

Au sosit M8 Gran Coupé si Competition Gran Coupé P90369550_lowRes_the-new-bmw-m8-gran-
Sunet pe masura

Performanta este sustinuta de un sunet pe masura asigurat prin sistemul de evacuare. Acesta este unul, caracteristic BMW M, cu doua evacuari duble. Sunetul evacuarii poate fi controlat din meniul M Sound Control, apelabil din consola centrala. O evacuare M Sport disponibila standard pe BMW M8 Competition Gran Coupé asigura un raspuns si mai spectaculos. Cate un filtru de particule a fost integrat pe fiecare din cele doua ramuri ale evacuarii.

O atentie deosebita a fost acordata sistemelor de racire pentru a asigura o performanta optima atat in regim de strada, cat si pe circuit. Sistemul central de racire este sustinut de doua modele pe fiecare parte a automobilului pentru temperaturi inalte. Exista un sistem dedicat de racire pentru uleiul de motor si unul pentru uleiul de transmisie.

Tractiune integrala xDrive

Sistemul de tractiune integrala M xDrive transfera puterea motorului prin intermediul interactiunii controlate central cu diferentialul M activ de pe puntea spate. Sistemul M xDrive are o configuratie orientata spre puntea spate in modul 4WD implicit. Conducatorii pot utiliza apoi meniul Setup pentru a selecta modul 4WD Sport, care transfera o proportie si mai mare de cuplu catre rotile spate. Iar dezactivarea DSC aduce modul 2WD in joc, puterea fiind transferata integral catre puntea spate.

Tehnologie a sasiului specifica modelului, sistem de franare integrat
Designul si reactiile tehnologiei sasiului specifica modelului au fost solicitate de cerintele speciale ale utilizarii pe circuit, asa cum s-a intamplat si cu punctele de prindere foarte rigide ale suspensiei de caroserie. Specificatia standard include amortizoare controlate electronic si directie M Servotronic electromecanica. In configuratia specifica M, noul sistem de franare integrat permite doua setari diferite ale pedalei de franare.

Design distinctiv, spatiu suplimentar in spate

Printre ingredientele din aparitia extravaganta a masinilor sport cu patru locuri, de inalta performanta, se numara silueta extinsa dinamic, umerii puternici si designul independent al partii spate. Prizele de aer largi, branhiile M de pe aripile fata, oglinzile retrovizoare optimizate aerodinamic, spoilerul spate si alte dotari specifice M ofera o prezenta vizuala pentru caracterul de inalta performanta al noilor modele.

BMW M8 Gran Coupé First Edition (limitat la 400 de unitati) va fi oferit la lansare; indiciile exclusive de design includ o finisare in culoarea BMW Individual Aurora Diamond Green metalizat pentru exterior, cu accente in Gold Bronze.

Ampatamentul modelelor Gran Coupé este mai lung cu 200 de milimetri fata de cel al variantelor cu doua usi ale noului BMW M8. Aceasta aduce un spatiu exceptional in compartimentul spate.

Sistem nou de control si operare, echipare standard exclusiva

Un buton Setup pe consola centrala ofera conducatorului acces direct la setarile pentru motor, amortizoare, directie, M xDrive si sistem de franare. Doua configuratii definite de utilizator pot fi apelate prin utilizarea butoanelor M de pe volan – acestea definesc raspunsul acceleratiei, al cutiei de viteze, al directiei, al amortizoarelor, al evacuarii, ale pedalei de frana sau modul de functionare al sistemului Head-Up Display.

In plus, butonul M Mode de pe consola centrala permite conducatorului sa configureze cum doreste sistemele de asistare a condusului si ecranele panoului de instrumente / Head-Up Display. Iar conducatorii noului BMW M8 Competition Gran Coupé pot selecta si modul TRACK pe langa ROAD si SPORT.

Echiparea standard exclusiva a noilor BMW M8 Gran Coupé si BMW M8 Competition Gran Coupé include faruri LED adaptive cu BMW Laserlight, BMW Head-Up Display specific M, scaune M sport, Driving Assistant si Parking Assistant. Cele mai noi evolutii in domeniile operarii si conectivitatii pot fi savurate impreuna cu BMW Live Cockpit Professional disponibil standard, completat cu sistem de navigatie si Asistent Personal Inteligent BMW.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.