De la un pilot promitator la un erou de razboi, numele lui Oskar Schindler a facut istorie.
Exista parti din istorie care uneori par de necrezut. Povestea despre tot ceea ce este bine si rau in Omenire a fost spus si relatat prin diferite evenimente, dar nici unul nu este la fel de evocator ca al doilea razboi mondial si Holocaustul. Prin oroarea razboiului, unii oameni s-au impus si au aratat un caracter si valori mari – chiar si nazisti insasi. Unul dintre ei a continuat sa salveze o mie de vieti. Il cunosti dupa nume, datorita unui film premiat din anii ’90. Dar stii ca inainte de razboi era si un pilot de motocicleta? Aceasta este povestea lui Oskar Schindler.

History Nerd: Esti in armata acum – motociclete la razboi
Actiunile lui Schindler in timpul regimului celui de-al Treilea Reich i-au adus recunoastere, iar povestea lui a devenit unul dintre cele mai apreciate filme ale lui Steven Spielberg, Lista lui Schindler. Filmul povesteste viata lui Schindler ca proprietar al unei fabrici de munitii germane si a unei fabrici de smalt polonez in timpul razboiului. Legaturile sale ca ofiter si spion nazist l-au ajutat sa gaseasca o piata pentru smaltul sau prin furnizarea armatei germane, dar i-a permis de asemenea sa tina o mie de muncitori evrei sa fie deportati de Gestapo.

Viata lui timpurie, cu toate acestea, nu a fost petrecuta visand a fi un erou de razboi, ci mai degraba de a deveni un pilot de curse cu motocicleta. Autorul si istoricul motocicletelor Dr. Erwin Tragatsch, un prieten apropiat al lui Schindler, a scris un articol despre pasiunea sa pentru motociclete, afirmand ca acestea sunt singurul sau interes.

Inceputurile motocicletelor de razboi: Veteranul Primului Razboi Mondial revine triumfal din Franta pentru turneul Americii
La varsta de 17 ani, Schindler a cumparat prima sa motocicleta, un Galloni de 500cc cu un singur cilindru. Principalul sau defect? Nu e suficient de repida. Tragatsch a descris-o ca fiind „un lucru fara speranta pentru orice fel de curse”.

In 1928, Schindler si-a schimbat Galloni pentru un nou, stralucitor si foarte rosu Moto Guzzi SS 250cc. Lipsa experientei nu l-a impiedicat sa intre in prima sa competitie, cursa Brno-Sobsice. A terminat al treilea, neatins. Apoi, el a continuat sa se confrunte cu rideri din intreaga Europa in cursa Circuitului Praded. Securizand locul cinci pentru o parte a cursei, o combinatie de indemanare si noroc ca si concurenti in fata lui au fost inlaturati de la cursa, l-au plasat a doua oara pe locul al treilea rand – si ultimul. Lipsa finantarii l-a fortat pe Schindler sa renunte.

Astazi, omul este recunoscut cel mai mult pentru actiunile sale de razboi – 1.200 de vieti fata de doua podiumuri de curse de motociclete, unul are mai multa stralucire decat celalalt. Dar recunoasteti; afland despre el ca a fost innebunit dupa motociclete si a vrut sa le piloteze in curse, l-a facut un pic mai cool.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here