Erik Buell Motorcycle și-a încetat din nou producția de motociclete, începând cu aceasta lună. Totuși, garanțiile, piesele de schimb și service-area vor continua în mod normal pentru modelele deja vândute.

Buell se închide din nou ebr-1190rx-sport-300x185Compania americană producătoare de motociclete sport Erik Buell Racing (EBR) Motorcycles a făcut public planul de a închide din nou compania. Este pentru a doua oară, în decursul ultimilor doi ani, când EBR e terminat, istoria nefericită a acestei companii consemnând multe falimente, închideri și reveniri pe piață în ultimii 20 ani. Fondatorul companiei, Erik Buell, a păţit-o de multe ori, una dintre cele mai grele lovituri suportate fiind cumpărarea EBR de către Harley Davidson și închiderea ei, ulterior achiziției.

În 2013, HeroMotoCorp achiziționează 49,2 procente din EBR Motorcycles pentru suma de 25 milioane de dolari, bani direcționați către departamentul de cercetare și dezvoltare a mărcii americane. EBR anunță cu această ocazie faptul că va începe distribuția și vânzarea de motociclete și scutere Hero, prin rețeaua sa de distribuție și dealeri, pe tot continentul nord-american. Până în 2015, Buell dezvoltă și lansează pe piață două modele, unul sport și derivatul său street-fighter – 1190 SX.

În ciuda faptului că ambele motociclete au fost foarte apreciate pe piață pentru performanțele lor și soluțiile tehnice adoptate, ele nu au înregistrat succesul financiar scontat de Buell și au trebuit să fie retrase din producție. Contemporan cu acest insucces, zvonurile despre planurile lui Hero MotoCorp de a prelua și restul de acțiuni Buell deveneau din ce în ce mai plauzibile. Însă acest lucru nu s-a întâmplat, Hero MC plătindu-i lui EBR aproape 3 milioane de dolari pentru consultanță în afaceri. Afacerea s-a prăbuşit în decembrie 2015, când Erik Buell nu a reuşit să găsească un partener să cumpere ce mai rămăsese. Toate bunurile mobile și imobile, activele şi pasivele, precum şi toate lichidităţile rămase firmei Buell, au fost vândute lui Liquid Asset Partners pentru 2 milioane şi ceva (dolari americani, evident), o companie privată de lichidare specializată în găsirea de soluţii financiare pentru firmele cu situaţii precare.

Nici măcar Liquid Asset Partners nu a reuşit să găsească un cumpărător cu experienţă în domeniul fabricării de motociclete pentru Buell şi a păstrat intacte toate bunurile preluate. Prin urmare, EBR şi-a reînceput producţia în martie 2016, prima motocicletă ieşind de pe linia de asamblare în aceeaşi lună. Era vorba de un 1190 RX, ediţie limitată, vopsită în culorile drapelului american. EBR avea planuri mari pentru 2016, afişând o doză mare de optimism în planurile şi business-planurile oficiale. Chiar se vorbea despre o rețea nouă de dealeri care să se ocupe exclusiv de vâzarea noilor modele. Nimic din toate acestea nu s-a întâmplat, din păcate, așa că producătorul american și-a închis din nou luna aceasta afacerea. Aparent, pentru ultima oară.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.