Actualizări ale modelului: Unul dintre modele cu doi cilindri, preferate din Europa, specificația NC750X include managementul motorului Throttle By Wire 3 moduri de rulare și controlul selectabil al cuplului Honda. Stilul cu muchii ascuțite ascunde un compartiment de depozitare unic în față; toată iluminarea este LED asortată cu o bordură LCD, în timp ce o variantă de transmisie cu dublu ambreiaj cu șase trepte continuă să ofere tehnologie unică, Honda pe două roți.

Pentru 23YM, trei noi opțiuni de vopsea se alătură gamei – Mat Jeans Blue Metallic, Pearl Deep Mud Grey și Candy Chromosphere Red.

Continut:

  • 1. Introducere
  • 2 Prezentare generală a modelului
  • 3 Caracteristici cheie
  • 4 Accesorii
  • 5 Specificații tehnice

1 Introducere

De la introducerea sa în 2012*, NC750X s-a bucurat de o popularitate constantă în toată Europa. Motivele succesului sunt mai multe: un motor bicilindric inovator, încărcat cu cuplu, care consumă combustibil, o poziție relaxată și spațioasă, cu ghidon lat și scaun confortabil, suspensie conformă și stilul de aventură distinctiv, toate le joacă rolul.

Compartimentul de depozitare (unde ar fi în mod normal rezervorul de combustibil), capabil să țină o cască integrală și transmisia unică cu dublu ambreiaj (DCT) Honda pe care peste jumătate dintre clienții europeni au ales-o în 2021, sunt alte caracteristici care diferențiază NC750X.

Privit în ansamblu, calitățile lui NC750X se combină pentru a crea o motocicletă care funcționează excelent. Și pentru toate tipurile de călărie – navetă, turism și pur și simplu pentru plăcere – sa dovedit o motocicletă cu un atractiv convingător.

Honda a avut grijă să evolueze continuu formula de succes (și unică) a lui NC750X, cu mai multe upgrade-uri de-a lungul anilor. Pentru 2014 a câștigat 75cc, trecând de la 670 la 745cc; pentru 2016 au fost adăugate o nouă estetică mai aventuroasă, instrumente noi, upgrade-uri DCT și iluminare LED. Pentru 2018, a sosit Honda Selectable Torque Control cu ​​două niveluri și o versiune de 35 kW.

În 2021, Honda s-a bazat pe punctele forte ale modelului NC750X: practicitate, confort și calm la manevrabilitate, îmbunătățindu-le pe toate trei. În același timp, a câștigat performanțe mai energice ale motorului, cu o injecție de cuplu suplimentar și linie roșie ridicată. De asemenea, era cu 6 kg mai ușor, cu înălțimea scaunului cu 30 mm mai mică. Adăugarea Throttle By Wire, moduri electronice de condus și Honda Selectable Torque Control (HSTC) rafinat au fost lustruirea finală a unui pachet extrem de complet – un adevărat Honda polivalent.

*Ca NC700X

2. Prezentare generală a modelului

Motorul cu doi cilindri paralel combină performanța puternică de la intervale joase și medii cu maniere ușoare și eficiență excelentă a consumului de combustibil. Puterea maximă este stabilită la 43,1 kW cu un cuplu impresionant de 69 Nm. O autonomie de combustibil de aproape 400 km este realizabilă de la rezervorul de combustibil de 14,1 litri.

Throttle By Wire (TBW) servește 3 moduri implicite de pilot plus o alegere personalizată a UTILIZATORULUI, în timp ce Honda Selectable Torque Control (HSTC) oferă o intrare rafinată pe 3 niveluri. Opțiunea de transmisie cu dublu ambreiaj (DCT) are, de asemenea, programe de schimbare automată care se integrează cu modurile de rulare, precum și cu intrarea UTILIZATORULUI.

Un șasiu dur este compus dintr-un cadru tubular din oțel, furci frontale telescopice de 41 mm și monoamortizor Pro-Link pe spate. Caroseria este ascuțită, cu o margine minimalistă, un design protector al ecranului și un stil atractiv pentru iluminarea LED și bordul LCD. Înălțimea scaunului este de 800 mm; volumul de depozitare sub rezervor 23L.

Pentru 23YM, NC750X va fi disponibil în următoarele opțiuni de culoare:

**NOU** Mat Jeans Blue Metallic cu ornamente argintie

**NOU** Pearl Deep Mud Grey cu ornamente argintie

**NOU** Candy Chromosphere Red cu ornamente argintie

Mat Balistic Black Metallic cu noul ornament Black

Caracteristici cheie

3.1 Motor

  • Putere maximă de 43,1 kW cu un cuplu de 69 Nm
  • Conform EURO5, cu o eficiență de combustibil de 3,6 l/100 km
  • Controlul ambreiajului de asistență/papuc
  • Versiune de licență A2 de 35 kW disponibilă

Designul motorului bicilindru paralel cu 8 supape SOHC, răcit cu lichid, al lui NC750X asigură performanțe spectaculoase în gama joasă până la medie. Arhitectura sa cu cursă relativ lungă și camerele de ardere cu formă specială se combină cu arborele cotit cu masă inerțială mare pentru a produce cantități mari de cuplu fără efort de la turații foarte mici. O inclinație înainte coboară centrul de greutate pentru o stabilitate optimă.

Puterea maximă de 43,1 kW la 6.750 rpm este corelată cu un cuplu maxim de 69 Nm la 4.750 rpm. Alezajul și cursa sunt setate la 77 x 80 mm cu un raport de compresie de 10,7:1. De la 30 km/h, NC750X va acoperi 20 m în 1,7 secunde și 50 m în 3,2 secunde; la 60 km/h motorul se rotește la doar 2.500 rpm.

Pentru deținătorii de licență A2 este disponibilă o versiune de 35 kW, care poate fi convertită cu ușurință în versiunea cu putere maximă de către un dealer Honda la momentul potrivit. De asemenea, este posibil să se limiteze versiunea cu putere maximă la 35 kW de către un dealer Honda care remapează ECU. Un ambreiaj de asistență/papuc reduce sarcina pârghiei și gestionează blocarea roților din spate în cazul schimbărilor rapide în jos ale cutiei de viteze manuale cu 6 trepte în timpul decelerării.

Echilibratoarele duble contracarează vibrațiile cauzate de inerția de turație mai mare, fără a afecta „pulmoarea” distinctă furnizată de ordinea neregulată de aprindere a motorului și arborele cotit cu faza de 270°. Acolo unde este posibil, componentele sunt realizate pentru a face mai multe lucrări: arborele cu came antrenează pompa de apă, în timp ce unul dintre arborii de echilibrare antrenează pompa de ulei. Menținând în acest fel numărul de piese la minim, motorul este menținut ușor, eficient și fiabil.

Un eșapament ușor în formă de pentagon folosește două camere unite printr-o țeavă de legătură perforată, care funcționează cu o cameră de rezonanță finală pentru a crea un sunet profund și distinctiv și un impuls de evacuare. Catalizatorul încorporat are o structură cu două straturi pentru emisii mai curate.

Motorul NC750X consumă combustibil – cu un consum măsurat de 28,3 km/l (mod WMTC) oferind o autonomie de aproape 400 km față de rezervorul de combustibil de 14,1 litri de sub scaun – și este acum conform EURO5.

3.2 Electronica motorului

Throttle By Wire oferă 3 moduri de rulare implicite, plus personalizarea UTILIZATORULUI
Honda Selectable Torque Control oferă un control fin și 3 niveluri de intervenție

Cu TBW care gestionează performanța și caracterul motorului, există 3 moduri din care pilotul poate alege pentru diferite condiții de călătorie. Selecția modului este gestionată între tabloul de distribuție din stânga și afișajul LCD.

SPORT oferă o livrare mai agresivă a puterii motorului și a frânării, cu intervenție HSTC scăzută și modul DCT 4.

RAIN furnizează puterea motorului și frânarea cel mai puțin agresiv, are o intervenție ridicată HSTC și Nivel 1 pentru modelul de schimbare DCT.

STANDARD oferă un punct mediu echilibrat pentru livrarea puterii motorului, frânarea motorului și intervenția HSTC, plus modul 2 pentru DCT.

USER oferă opțiuni personalizate de scăzut/mediu/ridicat pentru livrarea puterii motorului și a frânării motorului, scăzut/mediu/înalt/oprit pentru HSTC și patru modele diferite de schimbare a treptelor pentru DCT.

Honda Selectable Torque Control (HSTC) este echipat standard atât pe modelul manual, cât și pe DCT NC750X. Oferă un control moale, intuitiv, deoarece gestionează cuplul roții din spate datorită TBW, pe 3 niveluri:

Nivelul 1 permite intervenția minimă pentru o patinare a roților din spate – pe pietriș sau pământ, de exemplu.

Nivelul 2 este setarea implicită și oferă o tracțiune care inspiră încredere pentru condiții generale de mers.

Nivelul 3 oferă control maxim pentru drumurile alunecoase.

HSTC poate fi, de asemenea, dezactivat.

3.3 Transmisie cu dublu ambreiaj (DCT)

  • Programe diferite de schimbare a treptelor utilizate în funcție de modul de călătorie selectat
  • Modul UTILIZATOR permite alegerea a 4 setări
  • Controlul adaptiv al capacității ambreiajului oferă o senzație naturală

Ajunsă pe piață pe VFR1200F în 2010, tehnologia unică Honda DCT pentru motociclete este acum la al unsprezecelea an de producție. Peste 200.000 de motociclete echipate cu DCT au fost vândute în Europa de la introducere, iar 59% dintre clienți au ales opțiunea DCT pentru NC750X în 2021.

Tehnologia DCT „ușoară și directă” oferă schimbări consistente, fără întreruperi de viteză în sus sau în jos și devine foarte rapid a doua natură în utilizare. Folosește două ambreiaje: unul pentru pornire și treptele 1, 3 și 5: celălalt pentru a 2-a, a 4-a și a 6-a, cu arborele principal pentru fiecare ambreiaj situat în interiorul celuilalt pentru ambalaj compact.

Fiecare ambreiaj este controlat independent de propriul circuit electro-hidraulic. Când are loc o schimbare de viteză, sistemul preselectează treapta țintă folosind ambreiajul care nu este utilizat în prezent. Primul ambreiaj este apoi decuplat electronic pe măsură ce, simultan, se cuplează al doilea ambreiaj.

Rezultatul este o schimbare constantă, rapidă și fără probleme. În plus, deoarece ambreiajele duble transferă acționarea de la o treaptă la următoarea cu o întrerupere minimă a transmisiei către roata din spate, orice șoc de schimbare a vitezei și inclinarea mașinii sunt neglijabile, făcând schimbarea directă și lină. Beneficiile suplimentare includ durabilitate (deoarece angrenajele nu pot fi deteriorate prin lipsa unei trepte de viteză) imposibilitatea de a bloca, stresul redus de mers în oraș, oboseala redusă a pilotului și „spațiu cerebral” suplimentar pentru a se concentra mai mult pe toate celelalte aspecte ale călăriei.

Cu cutia de viteze DCT, călărețul poate alege modul Manual, folosind declanșatoarele în stil paletă de pe ghidonul din stânga pentru a schimba viteza, sau modul Automat. În modul automat, pentru NC750X, funcționează 4 programe diferite de schimbare cu 3 valori implicite: Nivelul 1 este cel mai relaxat și este utilizat în modul RAIN; Nivelurile 2 și 4 trec în sus la turații mai mari și sunt legate de modurile de rulare STANDARD și SPORT.

În cadrul modului de conducere USER, se poate alege un al patrulea model de schimbare DCT – între cele pentru STANDARD și SPORT în ceea ce privește „agresivitate”.

Controlul adaptiv al capacității ambreiajului este o caracteristică a DCT al NC750X și gestionează cantitatea de cuplu transmisă a ambreiajului. Acest lucru adaugă o senzație naturală de ambreiaj „cu pene” atunci când deschideți sau opriți accelerația pentru o călătorie mai lină.

3.4 Styling și echipamente

  • Agresiv stil minimal
  • Iluminare LED completă și afișaj LCD
  • Ecran conceput pentru protecție împotriva vântului și a intemperiilor
  • Spațiul de depozitare integral de 23 L deține o cască integrală în stil aventură

NC750X poartă o identitate clară datorită carenelor superioare și inferioare compacte accentuate de rezervorul de combustibil musculos, în timp ce farurile cu LED-uri și luminile de mers formează o semnătură frontală puternică. Ecranul oferă, de asemenea, o protecție excelentă împotriva vântului și a intemperiilor. Panourile laterale subțiri, capacele și unitatea de coadă subliniază o poziție „înainte în masă”.

O caracteristică unică NC – zona de depozitare în care se află în mod tradițional rezervorul de combustibil – are un volum de 23 de litri, iar modelarea interioară atentă îi permite să țină cu ușurință o cască de tip aventură. Există, de asemenea, opțiunea de a monta o priză USB, ascunsă în stânga sus.

Tabloul LCD permite gestionarea modurilor de conducere prin comutatorul de selecție de pe ghidonul din stânga. Semnalizatoarele din spate au o funcție de semnal de oprire de urgență (ESS); la o viteză minimă de 53 km/h, fie frâna în funcțiune dacă este detectată o accelerație negativă de minim 6,0 m/s2, luminile de avarie clipesc pentru a-i avertiza pe ceilalți utilizatori ai drumului că este în curs de oprire bruscă. La aceeași viteză, pragul este redus cu ABS în joc – pentru condiții umede – la o accelerație negativă de minim 2,5 m/s2.

O cheie „undă” prezintă sistemul de securitate a aprinderii Honda (HISS). Dacă cipul de identificare încorporat în cheie și ID-ul din unitatea de control al motorului (ECU) nu se potrivesc, motorul nu va porni.

3.5 Șasiu

  • Cadru tubular din oțel diamant
  • Înălțimea scaunului 800 mm
  • Furcă față Showa Dual Bending Valve de 41 mm și monoamortizor spate Pro-Link, preîncărcare arc reglabilă

Miezul șasiului este un cadru tubular din oțel diamant; este atât ușoară, cât și puternică. Poziția de condus este verticală și neutră, cu un punct de vedere înalt pentru o percepție îmbunătățită a pericolului. Un alt avantaj al acestei poziții de condus în stil aventurier este controlul excelent la viteză scăzută – combinat cu centrul de greutate scăzut și blocarea generoasă a direcției, rezultatul este o manevrabilitate și un echilibru excepțional la viteză scăzută.

Grebla este setată la 27°, cu un traseu de 110 mm, ampatament de 1.525 mm (1.535 mm DCT) și distribuția greutății față/spate de 48/52. Greutatea proprie este de 214 kg (224 kg DCT). Înălțimea scaunului este de 800 mm.

Furcile telescopice de 41 mm folosesc o cursă de 120 mm și utilizează supape de îndoire dublă Showa, cu rapoarte optimizate atât pentru amortizare la compresie, cât și la rebound. Acest lucru permite generarea unei forțe de amortizare în proporție precisă cu viteza pistonului – din intervalul de viteză redusă – îmbunătățind calitatea și confortul deplasării. Monoamortizorul spate dispune de un sistem de reglare a preîncărcării arcului cu cursa de 120 mm. Funcționează prin Pro-Link care oferă un echilibru optimizat al unei curse inițiale moale, pentru a face față denivelărilor de viteză redusă, împreună cu un control excelent.

În față, discul ondulat de 320 mm și etrierul de frână cu două pistoane oferă o mulțime de putere de oprire ușor de modulat, completată de discul ondulat de 240 mm din spate și etrierul cu un singur piston. ABS ușor cu două canale oferă frânare puternică și sigură chiar și pe suprafețe de drum alunecoase sau umede.

Roți din față și din spate din aluminiu turnat – dimensiuni 17 x 3,50 inchi și 17 x 4,50 inchi – poartă anvelope 120/70 ZR17 și 160/60 ZR17. Supapele de jantă în formă de L din aluminiu forjat facilitează verificarea și reglarea presiunii aerului.

Accesorii

NC750X 23YM prezintă o gamă completă de accesorii originale Honda, disponibile individual sau în pachete pentru confort.

Pachetul Urban a fost dezvoltat pentru a îmbunătăți capacitatea zilnică de navetă a NC750X și include:

  • Transportor spate
  • Top box de 50 L și suport de montare din cauciuc
  • Geantă interioară top box de 25 l
  • Panou top box din aluminiu

Pachetul de călătorie mărește capacitatea de transport a NC750X și include următoarele accesorii

  • Maletine dreapta 32L, stânga 33L
  • Genți interioare pentru sacoș
  • Sprijin suport sacoara
  • Panouri de bagaje din aluminiu
  • Încărcător USB

Pachetul Adventure oferă modelului NC750X un plus de aventură și îmbunătățește prezența la drum:

  • Conductă din față
  • Fara de ceata fata

Comfort Park a fost proiectat pentru a îmbunătăți și mai mult calitatea călătoriei la bordul NC750X. si include:

  • Parbriz înalt
  • Set deflector pentru picioare
  • Mânere încălzite
  • Stand principal

Sunt disponibile și următoarele accesorii

  • Spătar top box
  • Top box 38L / 50L
  • Blocare Top Box
  • Geantă interioară top box (38L / 50L)
  • U-Lock

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here