Volkswagen ar putea fi nevoita sa-si intensifice planurile de productie in masa a vehiculelor electrice pentru a atinge obiectivele europene mai dure decât se astepta in vederea reducerii emisiilor de gaze cu efect de sera generate de autoturisme, a afirmat marti directorul executiv al companiei germane.

Remarcile au venit dupa ce Uniunea Europeana a convenit luni sa reduca emisiile de CO2 de la autoturisme cu 37,5% pâna in 2030 si sa urmeze avertismentele din partea Germaniei, care are cea mai mare industrie auto din Europa, ca obiectivele dure ar putea costa locuri de munca si ar putea dauna sectorului.

Hotararea Uniunii Europene e cu peste 30% mai mult decat se astepta Volkswagen si se va traduce intr-opondere pentru vehiculele electrice de peste 40% din totalul vanzarilor de vehicule prevazute in 2013, a spus CEO-ul companiei, Herbert Diess.

„Aceasta inseamna ca programul nostru de restructurare planificat, care este necesar pentru a aborda aceasta schimbare sistemica, nu este inca suficient”, a spus Diess.

Ministrul german al economiei, Peter Altmaier, a declarat ca obiectivele au fost la limita a ceea ce era fezabil din punct de vedere tehnic si economic. Aproximativ 436.000 de locuri de munca industriale din Germania sunt legate de construirea vehiculelor pe benzina si diesel.

„Aceasta este o intindere dura si este la cel mai inalt nivel al asteptarilor – insa suntem convinsi ca acest lucru va ajuta industria sa accepte in cele din urma ca motoarele si platformele de combustie trebuie sa fie standardizate”, au scris analistii Evercore ISI.

VW, cel mai mare producator de automobile din Europa, a alocat in urmatorii cinci ani aproximativ 30 de miliarde de euro pentru a se asigura ca poate realiza reduceri de CO2 cu 30% prin retehnologizarea procesului sau de productie pentru a se concentra mai mult pe vehiculele electrice.

Obiectivele mai dure ale UE, a spus Diess in remarcile trimise prin e-mail, vor necesita modificari suplimentare ale strategiei sale.

„Va fi necesara restructurarea portofoliului de produse, reducerea eventuala a ofertei pe baza de motor cu combustie, precum si o ajustare semnificativa a structurilor centralelor noastre si a fabricilor suplimentare de baterii si acumulatori”, a spus Diess.

El a adaugat ca planurile grupului trebuie revizuite in toamna anului 2019, in conformitate cu calendarul de planificare al producatorului.

In ansamblu, VW intentioneaza sa cheltuiasca aproape 44 de miliarde de euro pentru dezvoltarea autoturismelor electrice, a condusului autonom si a noilor servicii de mobilitate pâna in 2023, urmarind sa devina cel mai profitabil producator de autovehicule echipate cu baterii.

Concurentii germani BMW si Daimler au refuzat sa comenteze obiectivele UE, referindu-se in schimb la declaratiile grupurilor industriale. Asociatia germana de automobile VDA a declarat ca obiectivele au fost ridicate prea mult si au criticat lipsa unei foi de parcurs clare pentru modul in care vor fi atinse aceste reduceri.

Sursa: Reuters

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.