Prima etapa din sezonului 2018 a Campionatului National de Viteza in Coasta e programata weekendul acesta, la Rasnov.

Trofeul Serus va aduna la start un total de 110 piloti, numar record in ultimii ani, anunta Federatia Romana de Automobilism Sportiv (FRAS).

Participarea este una impresionanta, printre cei care au ales sa fie prezenti la Rasnov numarandu-se si cinci fosti campioni nationali la raliuri: Simone Tempestini, care va pilota un Radical SR4, cu care a castigat anul trecut Trofeul Teliu, Mihai Leu (Ferrari 458 Challenge), Titi Aur (Skoda Fabia R5), Dan Girtofan (Skoda Fabia R5) si Vali Porcisteanu (Skoda Fabia R5).

Pe langa Tempestini, nu mai putin de 5 piloti vor concura la clasa D/E la Rasnov. Vicecampionul national absolut Andrei Dumitrescu va pilota monopostul Tatuus cu care ne-am obisnuit in ultimii ani, in timp ce fratele acestuia Silviu Dumitrescu, la randul sau cu un titlu de vicecampion national absolut in palmares, va concura pe un Osella. Emil Nestor vine cu un Radical RXC V8, iar o alta surpriza este Dani Otil, care de anul acesta participa cu un Radical SR4. Marian Andrei, campionul de anul trecut de la Debutanti, completeaza Clasa D/E cu o premiera absoluta, un Speedcar GT1000.

Cu pretentii la titlu, Lucian Radut, de fiecare data pe podiumul final in ultimii trei ani, Costi Stratnic si Alex Mirea se vor afla si ei printre pilotii care vor concura pe cei aproape 4 kilometri ai traseului amenajat pe DN 1E Rasnov – Poiana Brasov. Florin Voicu si Armando Battochi si-au anuntat si ei prezenta cu ale lor Ferrari 458 Challenge, completand astfel o lista spectaculoasa de start. De altfel, Clasa H4, care a facut legea in ultimele sezoane, este bine reprezentata la Trofeul Serus, cu un total de 18 piloti.

La istorice, Catalin Cedric Ghigea, campionul en-titre, vine si el cu o noutate la Trofeul Serus, urmand sa concureze cu un De Tomaso Pantera, proaspat restaurat.

Cei 110 piloti inscrisi sunt repartizati astfel: 85 CNVCD, 5 CNVC Istorice si 20 CNVC 2.

Traseul etapei de la Rasnov are o lungime de 3,75 kilometri, cu o diferenta de altitudine de 235 de metri.

Sambata (21 aprilie) sunt programate, o mansa de recunoasteri si trei manse de antrenamente cronometrate, care vor da ordinea de start in concurs pentru CNVC, in timp ce participantii in CNVC2 vor avea o prima etapa de campionat (o mansa de recunoasteri urmata de trei de concurs).

In dimineata zilei de duminica (22 aprilie) vor avea loc inca doua manse de recunoasteri, castigatorul Trofeului Serus urmand sa fie decis dupa cele doua manse de concurs cu startul estimat la ora orele 13:30, respectiv 16:30.

Pentru Campionatul National de Viteza in Coasta Divizia 2, duminica este programta etapa a doua, desfasurata in acelasi format ca si sambata.

Etapele Campionatului National de Viteza in Coasta, sezonul 2018:

Etapa I: 21-22 aprilie, la Rasnov (Brasov);
Etapa II: 19-20 mai, la Teliu (Brasov);
Etapa III: 9-10 iunie, la Poiana Brasov (Brasov);
Etapa IV: 30 iunie – 1 iulie, la Resita (Caras-Severin);
Etapa V: 21-22 iulie, la Sinaia (Brasov);
Etapa VI: 1-2 septembrie, la Ranca (Brasov);
Etapa VII: 22-23 septembrie, la Campulung Muscel (Arges);
Etapa VIII: 13-14 octombrie, la Poiana Brasov (Brasov).

De partea cealalta, Campionatul National de Viteza in Coasta 2 programeaza urmatoarele etape:

Etapa I: 21-22 aprilie, Rasnov (Brasov);
Etapa II: 5-6 mai, la Sancraieni (Harghita);
Etapa III: 27 mai, la Sfanta Ana (Harghita);
Etapa IV: 17 iunie, la Ojdula (Covasna);
Etapa V: 30 iunie – 1 iulie, la Resita (Caras-Severin);
Etapa VI: 15 iulie, la Sugas Bai (Covasna);
Etapa VII: 28-29 iulie, la Lacul Rosu (Harghita);
Etapa VIII: 26 august, la Medias (Sibiu):
Etapa IX: 1-2 septembrie, la Ranca (Brasov);
Etapa X: 16 septembrie, la Magherani (Mures).

Viteza in coasta reprezinta una dintre cele mai accesibile forme de motorsport, fiind totodata si una dintre cele mai vechi discipline sportive automobilistice atestate in Romania.

Intr-o cursa de viteza in coasta fiecare concurent urmareste sa obtina cel mai scurt timp (de unde termenul de viteză) pe un traseu de asfalt cu diferenta de nivel parcurs in urcare (de aici si denumirea de ‘coasta’).

Startul se da individual, la interval de 30 de secunde sau 1 minut, fiecare concurent fiind singur pe traseu. Spre deosebire de raliuri, cursele de viteza in coasta necesita doar prezenta pilotului, printre automobilele prezente la start regasindu-se si monoposturi.

Conform regulamentului Federatiei Romane de Automobilism Sportiv, un traseu poate fi omologat pentru o etapa de Campionat National de Viteza in Coasta, daca are minim 3 km lungime iar asfaltul este de buna calitate. Pe traseu sunt amplasate posturi ale comisarilor de traseu, iar cronometrarea se face cu un sistem de fotocelule.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.