Motocicletele de rally raid trebuie sa devina mai sigure. Iar pentru aceasta, forul mondial, FIM, le vede mai „cuminti” si mai bine dotate.

Evident, decesele lui Paulo Gonçalves si Edwin Straver in Dakar 2020 au readus acest subiect pe tapet. Dar nu numai, pentru ca si accidentele dure suferite de Adrien Van Beveren si Sam Sunderland, piloti cu sanse la victorie, au aratat ca sunt necesare.

Vitezele medii ridicate, intre cauzele accidentelor

Specialistii Federatiei Internationale de Motociclism (FIM) spun ca au analizat cauzele accidentelor. Iar concluzia a fost ca una dintre cele importante este viteza medie ridicata. La actuala editie, prima din Arabia Saudita, au fost speciale in care valoarea a depasit 120 km/h. Extrem de mare, mai cu seama cand este coroborata cu navigatia. Iar in acest caz si cu un traseu complet necunoscut pentru competitori.

Evident, FIM a decis sa-i puna la aceeasi masa pe piloti, reprezentantii constructorilor si organizatori. Intre care si pe cei de la ASO, care gestioneaza Dakar. Pentru a lua in discutie noi strategii de ameliorare a securitatii. „Obiectivul este reducerea numarului de accidente. Fie ca vorbim despre cele care implica sportivii sau spectatorii. Ne dorim acest lucru pentru toate probele de rally raid, inclusiv pentru Dakar”, spune anuntul FIM.

Masuri legate de traseu

Dupa consultari, oficialii FIM au vorbit despre existenta mai multor masuri vizate pentru competitiile viitoare. Iata-le pe cele mai importante legate de trasee:

  • Toate traseele din campionatele FIM urmeaza sa fie realizate pe baza unei colaborari cu un fost pilot moto de rally raid. Ele vor trebui sa propuna conditii mai variate si o viteza medie redusa.
  • Traseele urmeaza sa fie validate de o echipa de inspectori, care va realiza road book-ul. Iar acestea urmeaza sa aiba formate unitare. Astfel ca toti concurentii sa aiba o imagine mai fidela a nivelului real de dificultate.
  • FIM va dezvolta o noua platforma de tracking cu alerte vizuale si sonore.
Se va folosi airbag-ul

Alte masuri vizeaza siguranta in ceea ce priveste motocicletele, dar nu numai. Una este cea a folosirii airbag-ului, dupa modelul MotoGP. Este vorba despre airbag electronic cu declansare autonoma. FIM a anuntat ca va stabili cat mai rapid o data pentru o reuniune cu fabricantii de astfel de dispozitive.

„Anul 2020 urmeaza sa fie folosit pentru dezvoltare, iar ele isi vor intra in rol in 2021”, anunta FIM. Caietul de sarcini va include inclusiv faptul ca dispozitivul trebuie sa fie unul avansat din punct de vedere al racirii (aerisirii). Astfel se doreste evitarea problemelor induse de temperaturile ridicate.

Reducerea puterii motorului

Pe de alta parte s-a luat in discutie si puterea motoarelor pentru motocicletele. Astfel, pornindu-se de la experienta din WSBK 300 se vor folosi restrictoare de aer. Intentia este de a se reduce puterea si, implicit a vitezei. Perioada de testare se va intinde pana in luna iunie.

„Vom testa solutiile si vom trage concluziile necesare. Participarea ASO, KTM, Husqvarna, Hero, Honda, Yamaha si a pilotilor Sam Sunderland si Adrien Van Beveren ne permite sa avem incredere. Ne dorim ca acest tip de competitii sa continue, dar sa fie si sigure”. Declaratia ii apartine presedintelui FIM, Jorge Viegas.

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.