Latvala a ramas fara angajament in 2020, dar spera ca va obtine unul in 2021. Si a decis sa-si construiasca propriul program, cu cinci runde. El va alerga cu Toyota Yaris WRC si va pune pe masa, la fiecare aparitie, 200.000 de euro!

Potrivit jurnalistilor italieni, finlandezul de 34 de ani are deja doua certitudini, plus o a treia etapa din WRC 2020 cvasi-certa. Este vorba despre rundele din Elvetia, Finlanda si Marea Britanie. „Nu am fost confirmat ca pilot de Toyota, dar nu ma voi opri. Voi folosi Toyota Yaris WRC in etapele din Nord si, probabil, in Tara Galilor. Nu poti sa mergi intr-o singura runda. Presiunea este prea mare si iti asumi prea multe riscuri”, a declarat Latvala pentru cotidianul Helsingin Sanomat.

200.000 de euro pe etapa

Latvala a spus ca a luat decizia imediat dupa ce a primit cotatia de pret de la Tommi Makinen Racing. Iar aceasta, scrie publicatia finlandeza deja amintita, este de 200.000 de euro pe etapa. O cifra importanta, insa care este justificata.

In primul rand, Jari-Matti va avea la dispozitie o masina WRC Plus. Ceea ce inseamna ca o sa fie, din acest punct de vedere, la nivelul pilotilor de uzina. Care, in 2020, urmeaza sa fie compus din Sebastien Ogier, Elfyn Evans si Kalle Rovanpera.

In plus, finlandezul va avea si alte beneficii deloc lipsite de importanta. In pret intra si asistenta – incluzand piesele de schimb -, ca si 4 mecanici si inginer de cursa din partea Tommi Makinen Racing.

„O investitie, nu o nebunie”

De altfel, Latvala a precizat ca el considera ca acest program este „o investitie, nu o nebunie”. Si spune ca in cazul in care iesi din scena pentru un sezon este dificil sa te mai intorci. „Nimeni nu-si mai aduce aminte de tine”, spune Jari-Matti. Or el isi doreste sa revina in 2021.

Atunci cand o sa fie un loc liber la Toyota si vor exista alte doua disponibile la Hyundai. Ca sa nu mai vorbim despre 2022. An in care se schimba regulamentul tehnic si masinile. Iar certitudinile privind echipele si componenta lor sunt putine.

Pe de alta parte el spune ca se bazeaza, pentru o parte din suma, si pe sprijinul unor sponsori. „O sa fie bani cu care o sa completez contributia personala. Astazi este dificil sa obtii sponsorizari in motorsport. In urma cu 10 ani, lucrurile stateau altfel. Aveai inclusiv programe pe termen lung. Acum insa in raliuri sunt momente dificile. Poate si pentru ca oricand exista riscul ca un constructor sa nu mai considere competitia o vitrina pentru produsele sale”, a precizat Latvala.

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.