Off road intr-o alta formula. Asa a fost prezentata GPS Adventure Trophy , a doua intrecere din calendarul intern din 2019. Iar competitia de la Rupea avea sa se dovedeasca nu doat o buna incalzire pentru etapele de campionat. Este chiar mai mult.

Inaintea startului, am fost molipsiti de entuziasmul organizatorului, Romica Chiriac. Alerga pentru a pune la punct toate detaliile. Focusat. Zambea rar. De regula dupa ce, alerta unui mesaj sau o convorbire telefonica ii confirma ca a mai bifat un “task”. Sau dupa ce pe lista de inscrieri se mai adauga o masina. Printre toate acestea, ne spunea povestea acestui challenge. Pe care noi l-am numit o cursa “altfel”.

Aventura si performanta la pachet

De ce altfel? Pentru ca la GPS Adventure Trophy accentul nu este pus pe viteza de parcurgere a traseului ci pe navigatie. Astfel ca la start gasesti si masini dotate cu cauciucuri MT si troliu. Pregatite pentru intrecerile de off-road sa le numim “clasice”. Alaturi de cele buggy sau de tip SSV, beneficiind de aceste accesorii. Toate inscrise la clasa “Navigator”. Insa,, deopotriva, si masini cu tractiune integrala din clasa SUV sau Off-Road. Fara pregatire suplimentara. La “Adventure”.

Ce ai de facut? Sa “bifezi”, intr-un interval de timp definit, cat mai multe puncte. Exista o lista cu 30 de coordonate GPS, una cu 12 azimut-uri si o harta cu scara 1:50000 pe care sunt pozitionate cele 42 de way point-uri. Pentru fiecare dintre cele 30 de WP-uri primesti cate 5 puncte, iar pentru cele din lista de azimuturi, cate 8. Ai la dispozitie 6 ore pentru a ajunge la finis cu o zestre cat mai mare. Iar daca intarzii, ti se va scadea din aceasta, la fiecare 15 minute, ceea ce ai agonisit la WP, in ordine inversa. In fine, la egalitate de puncte, departajarea se face dupa lungimea track-ului.

GPS Adventure Trophy, aventura si performanta 57317105_2380220498655378_8812760428779143168_n-1Se pun in valoare si alte skill-uri

Gratie formatului, competitia a adunat la start deopotriva, fete cunoscute din intrecerile nationale, dar nu numai. Nu au lipsit concurenti care au profitat de acest tip de intrecere pentru a gusta emotiile unui concurs. Iar la final, unanima a fost ideea ca GPS Aventure Trophy are ingredientele necesare pentru a deveni o constanta in calendar.

“A fost genul de competitie unde se valorifica si alte skilluri, in afara evident de cel de condus sportiv. Un concurs ce iti pune la incercare atentia si anduranta prin cele 6 ore de condus. Cea mai tare parte este ca iti faci propriul traseu in functie de anumite coordonate geografice asezate strategic pe “harta”. Nu de putine ori am ales varianta “pe unde vezi cu ochii”, alte ori am mers pe drumuri batatorite de tractoare sau taf- uri. Alegerea iti apartine, important este sa obtii cat mai multe puncte. Important este si faptul ca masinile nu sunt supuse unor incercari dure. Si, cum se spune, nu trebuie sa-ti rupi masina. Eu, spre exemplu, mi-as fi dorit mai mult noroi. Insa, chiar daca iti poti alege traseul si din aceasta perspectiva, credeti-ma, nimeni nu merge la plimbare. Toti isi doresc victoria”, ne-a spus Victor Dumitriu, concurent la Clasa Adventure.

Andy Visoiu, multiplul campion national de off-road, inscris l-a completat: “A fost o cursa cu totul speciala. Deoarece formatul a fost foarte diferit si extrem de interesant. Nu a contat modelul masinii, nu au contat caii putere , importanta a fost strategia fiecaruia. Cu o strategie buna si un copilot pe masura te poti bucura de cursa din plin, dar si de rezultat”.

Primul pas va aduce si altii

Asadar, ai parte de senzatiile traite pe traseele de off-road si deopotriva de spiritul de competitie. Insa, din punctul de vedere al materialului de concurs, nu este o intrecere atat de exclusivista. Nici din punctul de vedere al calitatilor pe care acesta trebuie sa-l aiba, nici al incercarilor la care este supus. Lucru care se poate transforma intr-un atu.

O intrecere de acest tip poate deschide gustul de performanta intr-un pasionat de off-road care doar cocheteaza cu ideea de a concura. Sa-i ofere o mostra referitoare la colaborarea cu copilotul, una esentiala in intreceri. Dar si asupra obstacolelor pe care le va gasi in teren, chiar daca, da, este cale lunga pana la ceea ce va gasi in etapele clasice.

“Se pare ca le-am deschis apetitul si pentru alt tip de competitii. A fost un prim pas, iar anul viitor ne propunem ca intrecerea sa creasca din toate punctele de vedere. Si nu vor lipsi suprizele”, ne spune Romica Chiriac. Eu nu numai ca-i dau dreptate. Ma uit in alte “curti” si vad cum Super Rally a devenit campionat in toata regula. Si starneste un interes deosebit atat in randul concurentilor, cat si al fanilor. Or, acest format de competitie are ingrediente similare. Poate reprezenta nu doar o sub-disciplina pentru off-road, ci si o excelenta propaganda pentru intrecerile de acest tip. Astfel ca, de ce nu, poate peste ani GPS Adventure Trophy poate sa fie nu doar numele unei competitii, ci al unei serii. Al unui “trofeu” in toata puterea cuvantului.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.