Pilotul Cristian Drăgan ne-a acordat un amplu interviu în care a vorbit despre cum a început totul, trofeele obţinute de-a lungul timpului şi cine este omul din motorsport pe care îl apreciază cel mai mult. Cristian Drăgan a vorbit şi despre planurile sale de viitor.

Cristi, de unde aceasta pasiunea? Ţi-a insuflat-o cineva sau a venit pur şi simplu de la sine?

Pasiunea pentru tot ce ţine de motorsport o am de mic, mulţumită tatălui meu care m-a purtat pe la diferite evenimente auto-moto şi normal ca orice copil mi-am propus că atunci când o să fiu mare am să fac asta.

Îţi mai aminteşti cum a fost prima dată?

Prima dată când am condus, singur la volan, a fost puţin cam înfricoşător dar în acelaşi timp trăiam un sentiment de bucurie pentru simplul motiv că făceam ce mi-am dorit întotdeauna şi anume să conduc.Se întâmpla la o vârstă fragedă.

La ce vârstă ai condus prima dată?

Undeva în jur de 11 – 12 ani am urcat singur la volan şi pot spune că am condus o maşină singur, până atunci ca orice copil am ţinut de volan din braţele tatălui meu.

[vc_gallery type=”image_grid” images=”8649,8650,8651,8652,8653,8654,8655,8656,8658″ css=”.vc_custom_1471336368876{padding-top: 10px !important;}”]

Care a fost primul concurs la care ai participat şi pe ce loc ai terminat?

Primul concurs la care am participat la 18 ani imediat după ce am luat permisul a fost pe aeroportul Băneasa la un concurs de Drag Racing, banalele liniuţe, cu maşină unui prieten.

Când ai câştigat primul premiu din carieră?

Primul premiu din carieră l-am câştigat în 2004 la un concurs de Drag Racing mai exact un loc 2, după care au urmat multiple clasări pe podiumuri la diferite competiţii auto: Campionat Regional de Viteză în Coasta, Autoslalom, Campionatul Naţional de Îndemânare Auto.

Eşti mulţumit cu ce ai realizat până acum?

La primul an de participare în C.N.I.A (campionatul naţional de îndemânare auto) în 2014 am devenit campion naţional dar din cauza lipsei financiare nu am mai continuat în 2015. În 2016 am revenit, doar la etapele din Bucureşti unde am obţinut în prima etapă un loc 2 la general (din cauza unor probleme tehnice la maşină nu am reuşit să termin toate manşele) iar weekendul trecut la etapă organizată la Carrefour Militari am terminat pe locul 1 la general, locul 1 la clasa Avansaţi, locul 1 la grupa maşinilor modificate şi titlul de cel mai rapid pilot din concurs surclasând maşini mult superioare maşinii mele la un astfel de concurs. În concluzie pot spune că ceva realizări notabile au fost dar eu sunt genul de om care niciodată nu e mulţumit şi ştie că se poate mult mai mult.

Ai mai multe cupe câştigate. Care ar fi cea mai important? Cu care te mândreşti?

Cupe am destul de multe strânse de la diferite competiţii dar la care ţin şi sunt cele mai importante pentru mine sunt două: prima este trofeul pentru Campion Naţional la Îndemânare Auto 2014 iar a două este pentru cel mai rapid pilot din Campionatul Naţional de Îndemânare Auto 2014 ( pe care am primit-o după ce am fost cel mai rapid pilot la toate 6 etapele la care am participat în anul respectiv)

Ai vreun idol? Şi dacă da, care ar fi el?

Sébastien Loeb cred eu că e cel mai complet pilot.

Care a fost cel mai greu concurs la care ai participat?

La toate tipurile de concurs unde ai competitori pe măsură există un grad de dificultate, dar pe mine acest lucru mă motivează.

Ultima dată dată ai participat cu maşină mai grea decât a celorlalţi competitori? Cât de mult contează acest aspect în economia unui astfel de concurs?

La fiecare etapă a campionatului de îndemânare am concurenţi cu greutatea autoturismului clar mai mică decât a mea, aproape la jumătate chiar, dar asta nu mă împiedică să obţin rezultate bune şi implicit că motivez adversarii pentru următoarele etape. Greutatea, manevrabilitatea şi sistemul de frânare sunt cam cele mai importante lucruri la o maşină pregătită pentru un astfel de concurs (Campionatul de Îndemânare). Chiar dacă am o maşină de 960 kg, fără prea multe îmbunătăţiri, rezultatele nu se lasă prea mult aşteptate şi asta pentru că odată urcat la volan fac ce îmi place şi se pare că fac cum trebuie.

Câte trofee ai până acum?

Un număr exact nu am dar sunt destul de multe, de ordinul zecilor.

Dacă ar fi să dai timpul înapoi, ce ai schimbă?

Nu cred că aş schimbă nimic, mai degrabă aş îmbunătăţi şi aici mă refer la maşină.

Ce planuri de viitor ai?

Planuri sunt, finanţe nu prea. Glumesc. Sper eu că în viitorul apropiat să fac pasul spre Campionatul Naţional de Viteză în Coasta.

Care e visul tău cel mare? Unde ai vrea să ajungi în carieră?

Visul oricărui pasionat de motorsport, cred eu, e să ajungă în Campionatul Naţional de Raliuri. Acolo zic eu că la fel că şi la Îndemânare contează destul de mult pilotul şi binenţeles copilotul.

[vc_gallery type=”image_grid” images=”8648,8647,8646,8645,8644,8643,8642″ css=”.vc_custom_1471336360085{padding-top: 10px !important;}”]

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here