Prima încercare a trecut

Ediția cu numărul 10, aniversară, a Africa Eco Race a pornit la drum pe 2 ianuarie, din Nador, concurenții având de parcurs o distanță de 639 de kilometri până la Dar Kaoura. Prima parte a traseului a fost etapa de legatură dintre Nador și Ameizane (51 km), derulată aproape de coasta Mediteranei, pe un parcurs care le-a permis concurenților să se ”încălzească” pentru speciala Ameizane-Merada (92 km). Organizatorii au creionat această primă secțiune competitivă într-o zonă în care doar pietrele și mici șanțuri folosite la irigații au reprezentat principalele probleme, tocmai pentru a le oferi celor angrenați în competiție șansa de a lua pulsul materialului de concurs, zilele următoare fiind, evident, adevărate probe de foc pentru concurenți și echipamentul tehnic. În fine, finalul zilei a fost rezervat unui nou parcurs de legătură, până la Dar Kaoura, în lungime de 496 km.

La secțiunea moto, după prima zi avem parte de un podium integral KTM. Italianul Paolo Ceci a terminat primul, urmat de norvegianul Pal Anders Ullevalsetter, cel care, după un loc doi obținut anul trecut, este considerat și el, ca și liderul, unul dintre favoriții la victorie în această secțiune. Poziția a treia a fost ocupată de rusul Dmitri Agoșkov.  Compatrioții celui din urmă, Vasiliev-Jilțov (Mini) conduc la categoria auto, urmați de francezii Thomasse-Larroque (Optimus MD) și deja cunoscutul echipaj olandez De Rooij-Rodewald-Torrellardona (IVECO), ultimii fiind și cei mai rapizi dintre competitorii cu camioane.

Pentru echipajul Transcarpatic Rally Raid, care reprezintă România, și este compus din Claudiu Barbu și Paul Spiridon nu a fost o zi ușoară. Puțin după startul etapei, cei doi au consemnat probleme la noul sistem de răcire al motorului. Ulterior, un furtun a cedat, iar acest lucru i-a obligat să ruleze cu o viteză modică, pentru a nu cala motorul. In cele din urmă au ajuns la final, și sunt pe poziția a 9-a la Clasa T3. În ziua secundă, atunci când se concurează pe o distanță de 478 de kilometri, între Dar Kaoura și Agdal, Barbu și Spiridon vor căuta să ruleze cu precauție, pentru a evita reapariția problemei tehnice, și vor avea de depășit și handicapul faptului că toate camioanele înscrise în competiție vor lua startul înaintea lor și este aproape imposibil să fie depășit din pricina lipsei de vizibilitate, accentuată pe secțiunile cu nisip și dune.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.