Polaris RZR și Xtreme+ celebrează în 2021 un deceniu de participare la cea mai importanta competiție rally-raid, Dakar. O competiție care a modelat atât istoria, cât și viitorul curselor SXS.

Echipa Xtreme+ a dus pentru prima dată Polaris RZR la Dakar în 2012. Ceea ce înseamnă înainte de introducerea categoriei SSV în această cursă. Și încă de la prima participare, echipa Xtreme + a reușit să obțină primul loc în categoria T3 avându-l ca pilot pe Willy Alcaraz.

Astfel Polaris a devenit primul producător de vehicule side-by-side care a concurat în Dakar și a reușit să câștige competiția. Un triumf care marca startul unei lungi serii de succese consecutive pentru Xtreme + . Pentru că au fost șase prezențe pe prima treaptă a podiumului T3 până în 2017.

Performanță care se adaugă unui palmares în care mai figurează cinci titluri Silkway Rally, șase Campionatele Mondiale FIA, cinci titluri în Qatar Cross Country Rally și opt victorii în Abu Dhabi Desert Challenge. Plus succese în alte competiții rally-raid și Baja în întreaga lume.

Un pionier în rally raid

Marco Piana, Xtreme + Team Manager, a declarat: „Polaris RZR a fost un pionier al rally-raid-ului pentru categoria side-by-side. Evident, suntem fericiți să celebrăm zece ani de curse în întreaga lume. Am adunat amintiri care vor dura o viață. Plus șase succese în nouă prezențe în Dakar. Și, evident, nu ne oprim aici.”

Xtreme+ își propune să revină în prim-plan cu prilejul Dakar 2021. Și se bazează pe RZR Pro XP. Un model care a fost dezvoltat intens pentru competiția cunoscută drept una dintre cele mai grele și intense provocări. Și aceasta chiar în condițiile în care calendarul a fost dat peste cap din pricina pandemiei Covid-19.

Șase luni de teste pentru Polaris RZR Pro XP

„Am lucrat șase luni la dezvoltarea modelului. Șase luni de muncă intensă, studiu și colaborare strânsă cu Polaris pentru a face cel mai bun vehicul posibil pentru echipă. Iar componenții acesteia au concluzionat: ușor, robust, confortabil. Dar și capabil să facă față încercărilor din Dakar”, spune Marco Piana.

Doar testele din Tunisia, încheiate recent, au însemnat 1.600 de kilometri pe dune de mari dimensiuni șitrasee tehnice stâncoase. Per total s-au contabilizat 4.000 de kilometri de când RZR Pro XP a sosit pentru prima dată în garajul echipei Xtreme+.

„Performanța și calitatea sunt atuurile principale ale lui Pro XP”, a continuat Marco. „În plus, avem anvelope CST Apache – super rezistente și fiabile, iar întregul tren de rulare de la Sky Works, ce folosește suspensii Donnere, este foarte eficient. Pro XP poate depăși toate obstacolele în regim de cursă contra-cronometru, dar permite și corecții de ultim moment, chiar și atunci când apar obstacole de „nicăieri”, a concluzionat Piana.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.