Dakar 2020 propune o premiera. Organizatorii au anuntat ca vor verifica daca echipajele folosesc telefoane mobile sau alte dispozitive cu functii GPS pentru a stoca informatii despre traseu.

Discutia despre ceea ce unii numesc „dopajul din Dakar” este mai veche. Practica este interzisa, insa pana acum nici un pilot nu a fost gasit vinovat sau sanctionat pentru acest lucru. Nici macar atunci cand au existat suspiciuni nu s-au facut verificari amanuntite privind stocarea de „track”-uri pe GPS. Acum insa, iata, lucrurile se schimba.

Telefoanele „sigilate” si monitorizare atenta

Trebuie precizat ca telefoanele, in sine, nu sunt interzise. Insa ele nu trebuie sa aiba programe de geolocatie. Or modelele actuale, incluzand ceasurile inteligente, au astfel de sisteme.

David Castera, noul director al competitiei, a explicat pentru „Marca” masurile pe care le vor lua pentru a garanta corectitudinea competitiei. „Vom monitoriza mai atent. In plus, telefoanele urmeaza sa fie puse intr-o cutie speciala, care se va sigila la plecarea in etapa si se va verifica la sosire”, a spus acesta.

O alta masura este instalarea de camere 360º in interiorul masinilor. „Le vom pune in fiecare zi la primele 25 de echipaje. Astfel vom putea vedea ce se intampla in interior. Scopul este sa prevenim folosirea GPS pentru a-ti crea un avantaj. Si vom incerca sa eliminam toate suspiciunile si sa avem o cursa curata”, a completat Castera.

Dakar 2020 fara telefoane mobile inteligente! Dakar-2020_2Masuri suplimentare

Lucrurile nu se opresc insa aici. Vor exista si alte masuri suplimentare implementate in Dakar 2020. Spre exemplu sase dintre cele 12 probe Roadbook-ul urmeaza sa fie incredintat doar inaintea startului. Aceasta pentru a elimina influenta celor care sunt numiti „Map Man”.

Este vorba despre specialistii din echipa care transpun traseul din Road Book pe o imagine din satelit. Iar ulterior le transmit concurentilor informatii despre punctele care le-ar putea pune probleme. Evident, de astfel de specialisti se bucura echipele mari. Si, chiar daca nici acestia nu sunt interzisi in mod expres prin regulament, este evident ca le ofera pilotilor de uzina un avantaj comparativ cu ceilalti concurenti.

Pilotii saluta initiativa

Pilotii consultati de jurnalistii de la „Marca” au salutat initiativa. Sainz spune ca s-a confruntat cu o astfel de aborare la Rally of Marocco, iar rezultatele au fost spectaculoase. „In ziua in care Roadbook-ul a fost dat dimineata, inaintea startului, au aparut multe surprize. Asa trebuie sa fie si aici. Daca spiritul Dakar-ului presupune orientarea pe Roadbook si punctele oferite de organizatori, atunci asa trebuie sa fie. Si trebuie controlat”, a precizat Sainz.

Asadar, iata ca dincolo de mutarea intr-o zona noua, Dakar 2020 propune masuri suplimentare pentru a asigura o competitie deschisa. Ceea ce nu doar pe concurenti ii bucura, ci si pe cei care vor urmari intrecerea. Care vor avea parte de si mai mult spectacol.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.