THOR 24 s-a vandut cu 13,2 milioane de dolari. Mai exact 12 milioane si 10% taxe. Suma platita la o licitatie din Arabia Saudita. Astfel ca proiectul camionului-record i-a adus americanului Mike Harrah, cel care l-a realizat, un profit de 5 milioane.

Un proiect de sapte ani

Californianul Mike Harrah si-a propus sa realizeze cel mai puternic camion de pe planeta. A lucrat timp de sapte ani, a cheltuit circa sapte milioane de dolari, iar rezultatul a fost pe masura.

Baza a fost reprezentata de un Peterbilt din 1979. Pe care-l puteti vedea in varianta originala in imaginea de mai jos.

THOR 24, 13 milioane de dolari pentru un camion! PeterbiltPutere de 4.000 CP

A montat doua motoare V12 produse de Detroit Diesel si 8 compresoare mecanice BDS 8-71! Punandu-le la socoteala si pe cele doua le ofera, in versiunea de productie, fiecare propulsor, s-a ajuns la 12 compresoare.

THOR 24, 13 milioane de dolari pentru un camion! THOR-24_1Astfel ca unitatea de propulsie are un volum total de 27.9 litri si o putere de 4.000 de CP. Valoare masurata pe standul dinamometric. La 2.500 rpm, motorul diesel cu 24 de cilindri ofera 3.471 de cai putere. Tractiunea este transmisa pe puntea din spate prin intermediul transmisiei automate Allison HT740. Despre cuplul maxim nu exista informatii, insa este limpede ca valoarea este uriasa.

Lungimea arborelui de antrenare care invarte compresoarele este mai mare de doi metri si jumatate. Modelul este dotat si cu opt rezervoare de oxid de azot montate pe colectorul de admisie realizat din aluminiu. Iar evacuarea are 24 de terminatii!

Viteza maxima de 210 km/h

La o astfel de propulsie, THOR 24, care are 13.41 metri lungime si cantareste 14,515 tone. Caci sasiul este realizat din tuburi de metal cu peretii de 16 milimetri. In pofifa acestor valori, camionul poate rula cu o viteza maxima de 210 km/h. Evident, tinand cont de proportiile sale, „bestia” este extrem de greu de oprit. Motiv pentru care a fost dotat cu patru parasute montate in bara de protectie. Care, evident, spriina procesul de franare.

Tot din pricina greutatii, care facea aproape imposibila manevrarea directiei, a fost modificata si suspensia fata. Si, se precizeaza, a fost folosita una de tip A, de la un autobuz. Jantele masive din aluminiu Alcoa sunt acoperite cu anvelope care masoara 315/30 R22.5 pe fata si 315/11 R24.5 pe spate.

Interior special

Bordul este alcatuit din 24 de ceasuri. In plus, la dispozitia soferului exista si patru monitoare pe care este afisata o imagine a drumului.

Iar interiorul cabinei a fst amenajat astfel incat sa includa si o zona de odihna personalizata. Aceasta este dotata cu siste audio de inalta fidelitate si un televizor cu ecran de 40 de inch. Pentru alimentarea „instrumentarului” si dotarilor este folosit un Hawker jet-engine Auxiliary Power Unit (APU).

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.