Polaris RZR, brandul UTV cu cele mai multe succese, este pregătit pentru Dakar 2021. Competiție în care Polaris RZR Factory Racing va alinia, la categoria SSV, trei vehicule care folosesc platforma RZR Pro XP. Și cu care speră să demonstreze, la prima apariție în Dakar, expertiza deja certificată în alte competiții de top.

„Suntem determinați să căutăm noi limite în ceea ce privește inovația. Și privim cu încredere această competiție, în care dorim să adăugăm o nouă dimensiune în palmaresul legendar al mărcii noastre. Succesele din curse, dar și lecțiile învățate aici, au darul de a accelera dezvoltarea produselor noastre. Și de a ne permite să le oferim clienților noștri fideli produse definitorii pentru acest segment”, a declarat Steven Menneto, Președintele Polaris Off Road.

RZR Factory Racing, palmares de invidiat

Cunoștințele dobândite în curse sunt esențiale pentru proiectarea vehiculelor de producție. Iar Polaris și RZR Factory Racing sunt cea mai de succes marcă în întrecerile side-by-side. De altfel, actuala platformă RZR Pro XP a fost dezvoltată cu ajutorul datelor culese în competițiile la care modelul a concurat. Și a câștigat. În palmaresul său figurează, numai în ultimul an, Baja 1000, Baja 500, curse scurte, întreceri WORCS sau East Coast. Ca și UTV World Championships.

„Am ales să ne înscriem la clasa T4 în Dakar, pentru că am vrut să arătăm de ce este capabil Polaris RZR Pro XP. Ce definește ADN-ul său. Și anume capacitatea de a face performanță. Constant. În plus, am decis să folosim cât mai multe piese prezente la modelele de serie. Tocmai pentru a arăta capacitatea lor de a oferi performanță și fiabilitate în cea mai dură competiție din lume. Și în fața celor mai buni adeversari”, a explicat Robert Wilmot, Polaris RZR Vehicle Architect și Lead Dakar Engineer.

Pe listă: motorul Pro Star, intercooler, turbo, transmisie, etriere de frână și multe altele. Vehiculul utilizează, de asemenea, ampatamentul standard pentru modelul de serie.

RZR Factory Racing RZR Pro XP

RZR Factory Racing RZR Pro XP beneficiază de un motor twin de 925cc, cu injecție, DOHC, în 4 timpi, turboalimentat. Acesta îi permite să atngă o viteză maximă de 130 km/h (80.77 mph). Pentru o performanță optimă s-a apelat la o unitatea electronică de control Motec, cu cablaje și bord custom. Ca și la un sistem special de diagnoza onboard și la un radiator, montat în posterior, cu evacuare custom pe acoperiș. Bateria litiu ion ste furnizată de Braille Battery.

Șasiul omologat FIA este bazat pe platforma Polaris RZR Pro XP și a fost conceput împreună cu Jimco Racing.Beneficiază de un ampatament de 96 inch, are o amprentă laterală de 7, iar cursa suspensiilor a fost suplimentată cu 1,5 inch comparativ cu versiunea de serie. Pentru a face față traseelor din Dakar s-a optat pentru o suspensie personalizată FOX RACING SHOX. Aceasta oferă un plus la capitolul răcire și performanță. Roțile sunt Method Race Wheels cu beadlocks, de 15, iar anvelopele, BF Goodrich, de 30, sunt din gama de înaltă performanță.

Trei echipaje la start

Polaris RZR Factory Racing va merge pe mâna echipajelor Wayne Matlock – Sam Hayes, Kristen Matlock – Max Eddy și Craig Scanlon – Keith Redstrom. Echipa este condusă de legendarul Darren Skilton.

„Firește, în condițiile în care suntem un lider în întrecerile side-by-side, așteptările sunt mari. Chiar dacă este vorba despre debutul nostru. La fel și presiunea. Însă suntem încrezători că RZR Pro XP este capabil să obțină succesul în cea mai dură cursă din lume”, a declarat Steve Kemp, Vice President RZR.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.