Raptor Panigale. Probabil ca va ganditi ca este o eroare. Dar nu-i deloc asa. Este ultimul proiect al polonezilor de la ATV Swap Garage pe baza lui Yamaha Raptor. Iar povestea lui o aveti in cele ce urmeaza.

ATV Swap Garage, laborator de monstrii

ATV Swap Garage (ASG) sunt cunoscuti in lumea pasionatilor de ATV. Pentru ca preparatorul polonez si-a facut un nume din faptul ca un swap (schimb de motor) poate da nastere unor adevarate bestii. Si are la activ o multime de astfel de lucrari.

Intre ultimele proiecte au fost un Can-Am DS 450 cu motor KTM 690 Duke. Urmat de un Yamaha Raptor care a primit o unitate cu 3 cilindri de 115 Cp de la un MT-09. Insa ultima creatie, Raptor Panigale, evident, ne-a atras si mai mult atentia.

Motorul lui Ducati Panigale 1299

Tehnicienii de la ASG sunt fani ai inginerilor Ducati care au realizat aceste bijuterii de motoare L-Twin. Capabile de turatii pana la 11.500 rpm, puteri de peste 200 de cai si cuplu de peste 135 Nm. Si daca tot era sa fie un Ducati, de ce sa nu fie cel al lui Panigale 1299, acel Superquadro de 205 CP.

Pe un quad! Practic, rezultatul final a multiplicat cu patru puterea originala a unui Yamaha Raptor 700. In conditiile in care greutatea este cu putin peste 200 kg cu toate lichidele si rezervorul de combustibil plin. Viteza maxima depaseste 220 km/h, iar conform imaginilor video furnizate de ASG pe pagina lor de Facebook, Raptor Panigale depaseste, asteptat, la „liniuta”, un BMW M4 de 430 CP. Spunem asteptat pentru ca raportul putere-greutate este practic de un cal pe kilogram.

Yamaha Raptor a constituit doar „baza”

Din modelul Yamaha Raptor donator a ramas doar sasiul. In rest, polonezii au realizat un adevarat puzzle de piese noi. Raptor Panigale a primit suporti de motor personalizati, bumper custom, radiator race, de mari dimensiuni, din aluminiu, crash bars. Apoi, brate de suspensii din fibra de carbon Lone Star Racing si kit de amortizoare Fox Float X Factory Series. Evacuare custom cu terminatii Termignoni, stil superbike. Capac  ambreiaj Ducabike, sistem de franare Ducati Brembo. Roti aftermarket cu cauciucuri off-road.

In plus, body-ul a primit un pachet grafic inspirat de Ducati Corse, scaun custom din piele si branding Ducati si ASG. Ghidonul este ProTaper, iar ATV-ul beneficiaza de o multime de detalii din fibra de carbon si de lumini LED.

Intregul proces il puteti urmari in acest video.

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.