Ca in cazul multor produse, Suzuki au fost inovatori cu ATV ( All Terrain Vehicles )
Suzuki este „primul pe patru roti”

La inceputul anilor 1980 majoritatea ATV-urilor erau cunoscute sub numele de All Terrain Cycles sau „triciclete”. Pentru a extinde fenomenul, Suzuki a creat si adus pe piata primul ATV, in anul 1983. Acest avans a dus, eventual, la o diferentiere fata de controversatele „triciclete”.
Intotdeauna interesati de inovatii si atenti la nevoile clientilor, Suzuki a avut o multime de premiere in materie de ATV. Modelele prezentate mai jos sunt o indicatie in lidership-ul Suzuki in lumea ATV-urilor.

Istoria ATV-urilor Suzuki 1983_quadrunner1251983 QuadRunner 125 (LT125)

Suzuki aduce pe piata primul ATV cu modelul lansat in 1983 – QuadRunner 125, 4×6.
Quad-ul original, cu numele LT125, a surprins pozitiv riderii si dealerii nu numai cu sasiul sau bine plantant cu 4 roti, dar dispunea si de un ambreiaj automat cu 5 viteze inainte si marsalier.
Indicele 4 din nume indica faptul ca are 4 roti, in timp ce indicele 6 reprezinta transmisia cu 6 viteze.

Istoria ATV-urilor Suzuki 1984_lt501984 QuadRunnder 50 (LT50)

Alta inovatie a urmat in anul urmator cand QuadRunner 50 (LT50) a fost anuntat.
ATV-urile pentru tineri a devenit realitate cu QuadRunner 50, aceasta fiind o baza solida pentru incepatori, cu un motor galagios, transmisie automata si elemente de siguranta incluse, cum ar fi o acceleratie limitata si o telecomanda prin care adultii pot controla actiunea. ATV-urile erau acum disponibile pentru toata familia si generatia de rideri de ATV de azi, isi au inceputurile pe Suzuki QuadRunner 50.

Istoria ATV-urilor Suzuki 1987_lt-4wd1987 QuadRunner 4WD (LT-4WD)

Cu anuntarea modelului inovator QuadRunner 4WD (LT-4WD), Suzuki ofera acum riderilor capabilitatea de a cucerii terenuri care nu au fost inainte accesibile pentru un ATV. Acest vehicul cu tractiune 4×4, asa cum si numele sugereaza, dispune de tractiune pe toate cele patru roti. Si acel sistem permitea rider-ului sa aleaga intre 4×2 si 4×4, in plus oferea un diferential frontal, ceea ce facea ca acest QuadRunner sa iasa din orice incurcatura.
Riderul putea deasemenea sa canalizeze puterea de la motorul de 246cc in 4 timpi printr-o transmisie ce dispunea de rapoarte High sau Low. Aditional, QuadRunner 4WD era proiectat cu o locatie a motorului si rezervorului ce oferea maximul de comfort. Drumul catre succesul KingQuad devenea clar.

Istoria ATV-urilor Suzuki 1991_kingquad1991 KingQuad (LT-F4WDX)

QuadRunner 4WD a fost un fenomen, oamenii fiind incantati de utilitatea acestuia, fiind folosit intr-o varietate de activitatii in natura sau agricultura. Suzuki a ridicat standardul ATV-ului din nou odata cu introducerea modelului KingQuad in 1991. Acest nou model („Rege al Quad-urilor”) a preluat multe din caracteristicile lui QuadRunner 4WD, dar cu capacitati si capabilitati marite. Suzuki a marit motorul de la 246cc la 280cc, a adaugat un radiator de ulei pentru a controla temperatura cand se mergea pe trasee dificile la viteze mici si a folosit roti si anvelope mai mari pentru a marii tractiunea si confortul. Ca si QuadRunner 4WD, KingQuad foloseste suspensie complet independenta pe fata si spate.

Istoria ATV-urilor Suzuki 2002_eiger400

2002 Eiger (LT-A400/F) ; Vinson (LT-A500F)

Pentru modelele anului 2003, Suzuki a revizuit cateva din modelele sale de ATV pentru a profita de noile sale fabrici (Roma, Georgia) si pentru a   creste interesul liniei sale de ATV-uri. Cateva modele din gama Suzuki au adoptat numele unor munti faimosi in timp ce au primit imbunatatiri tehnice.

Istoria ATV-urilor Suzuki 2002-vinson_lt-a500 Modelul de 400cc racit cu aer-ulei, a fost numit Eiger in ambele variante 2wd si 4wd, iar modelul mai mare de 500cc racit cu lichid a fost numit Vinson. Ambele modele au devenit intermediari intre modelele mai vechi si cele noi KingQuad, in caracteristici si performante.

 

Istoria ATV-urilor Suzuki 2002_lt-z4002003 QuadSport Z400 (LT-Z400)

Cu modelul Suzuki QuadSport Z400, acestia au profitat de expertiza lor in lumea ATV si moto. Noua masinarie a combinat un motor bazat pe deja dovedita motocicleta de off-road DR-Z400E cu un sistem de injectie electronic avansat. Motorul DOHC de 398cc in 4 timpi si un singur cilindru,livreaza puterea printr-o cutie cu 5 viteze. Designul sasiului aminteste de modelele de inceput QuadRacer si QuadSport cu brate A frontale lungi si cu amortizor spate, carena cu aspect agresiv si aripi inainte, plus ventilatii ce duc aerul rece la radiator. QuadSport Z400 fiind balansat intre performanta, usurinta in folosinta si fiabilitate, il fac favoritul rider-ilor de ATV-uri sport din intreaga lume.

Istoria ATV-urilor Suzuki 2005-suzuki-kingquad-7002005 KingQuad 700 (LT-A700X)

Numele KingQuad se intoarce in gama Suzuki cu modelul KingQuad 700 din 2005. Alaturi de numele reinviat, acest nou ATV vine cu un motor racid cu lichid, in 4 cilindrii, alimentat de un sistem nou si modern de injectie electrica.
Motorul KingQuad 700 Fl 4×4 inclinat spre inainte la un unghi de 48 grade pentru a ajuta ATV-ul sa mentina balansul optim si o admisie de aer eficienta. Sasiul modelului 700 dispune de o suspensie complet independenta cu frane cu discuri duble pe fata si o frana umeda ‘multi-plate’ pe spate, ce livreaza longevitate si franare de exceptie in toate conditiile de condus; inclusiv noroi, nisip, apa.

Istoria ATV-urilor Suzuki 2006_quadraccer_r4502006 QuadRacer R450 (LT-R450)

Proiectat cu ajutorul concurentilor in campionatul ATV MX, Suzuki a adus pe piata in 2006 modelul QuadRacer R450. Ca si originalul QuadRacer 250 care a revolutionat cursele de ATV in 1985, acest nou quad combina cunostiintele vaste ale Suzuki in domeniul motocross-ului cu un motor in 4 timpi cu injectie intr-un sasiu cu design inteligent ce dispune de brate A late, un swingarm rezistent si roti usoare MX cu diametru mic.

Istoria ATV-urilor Suzuki 2009_lt_a500xp2009 KingQuad 500AXi 4×4 servo directie; KingQuad 750AXi servo directie

Pentru anul 2009 Suzuki a completat gama sa de ATV cu modelele KingQuad 750AXi si KingQuad 500AXi, modele cu servo directie asistata electronic in standard. O caracteristica inovatoare a momentului, acest sistem foloseste o versiune deja dovedita a tehnologiei folosita pe masinile si SUV-urile Suzuki. Istoria ATV-urilor Suzuki 2005-suzuki-kingquad-700Proiectat sa reduca efortul conducatorului, sistemul Suzuki de servo directie amortizeasca si vibratiile si ajuta la o calatorie mai comfortabila. Practic, acest sistem simte cuplul la capetele directiei, input-ul de la ghidon si rezistenta din partea rotilor. Unitatea simte cata energie este necesara operarii directiei, permitand o asistare mai mare la viteze mici si mai mica la viteze mari, pentru a reduce tendinta conducatorului de a vira prea mult ATV-ul.

Istoria ATV-urilor Suzuki lta5002019 KingQuad 500AXi 4×4/ servo directie; KingQuad 750AXi 4×4/ servo directie

Suzuki introducee noul KingQuad 750AXi si KingQuad 500AXi.
Ce sunt noile modele Suzuki KingQuad 750AXi si 500AXi ? Sunt singura modalitate prin care un rider poate lua un ATV mai bun decat un KingQuad.
Istoria ATV-urilor Suzuki lta500-2Aceste modele sunt rezultatul Suzuki in urma a 30 de ani culminanti de inginerie si expertiza, rafinament prin feedback-ul din partea clientilor si dealerilor si o reputatie de neegalat pentru calitate pe care Suzuki a casigat-o cu fiecare masinarie construita.
In ultimele trei decenii au exista numerosi competitori pentru iconicul KingQuad – de aceea inginerii Suzuki cauta intotdeauna sa imbuntateasca si inoveze. Lista cu imbunatatiri pentru modelele 2019 KingQuad 750AXi si 500AXi, vor lua prin surprindere industria inca odata.

Vezi si:

Noul Suzuki KingQuad 2019.

 

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.