Chevrolet a prezentat noile generatii ale SUV-urilor full-size Suburban si a modelului derivat scurtat Chevrolet Tahoe. Vorbim despre modele de referinta in segment pe piata americana. Si care vin cu tehnologii si dotari noi, intre care si o noua suspensie complet independenta si un nou motor diesel!

Pe sasiul lui Silverado

Aceste SUV-uri sunt dezvoltate pe sasiul cadru al modelului pick-up Silverado. Unul ranforsat si care a permis si coborarea podelei. Sunt, de asemenea, comune tehnologii si componente, dar si buna parte din panourile caroseriei. Ca si un layout similar al partii frontale.

Chevrolet prezinta noile Suburban si Tahoe Chevrolet-Suburban-1-1024x661Incluzand luminile de zi si semnatura luminoasa a acestora, diferenta fiind facuta de faptul ca farurile nu sunt dispuse pe doua nivele. Farurile si noile stopuri sunt LED. Iar grila, bara de protectie frontala si finisarea logo-ului depind de model si finisare. Jantele au dimensiuni de 18,20 si 22 de inch.

Tahoe pastreaza latimea de 2.058 mm si inaltimea de 1.927 mm. Insa ampatamentul este mai mare cu 125 mm decat predecesorul (pana la 3.071 mm), iar lungimea creste cu 169 mm (5.351 mm). In timp ce la Suburban avem sporuri de 105 mm la ampatament (3.407 mm), si 32 mm la lungime (5.732 mm)!

Chevrolet prezinta noile Suburban si Tahoe Chevrolet-Tahoe-1-1024x787Spatiu mai amplu

Sporurile amintite au dus la cresterea spatiului interior. In Tahoe, pasagerii se vor bucura de un plus de 40% in ceea ce priveste spatiul pentru picioare pe al treilea rand de scaune. Iar volumul portbagajului in metodologia americana a crescut de la 433 la 733 litri. La Suburban cresterea nu este la fel de mare: 1.164 de litri in loc de 1.113 cat oferea generatia anterioara.

A crescut semnificativ si capacitatea maxima de incarcare a bagajelor. In versiunea maxima, Tahoe ofera un volum total de 3.479 litri (+30%), iar Suburban detine recordul absolut – 4.097 litri (+19%)!

Altfel, Chevrolet a pastrat ceasurile analogice, un controller rotativ pentru controlul farurilor. Ca si abundenta de butoane fizice de pe consola centrala. In schimb, s-a renuntat la levierul cutiei de viteze. Inlocuita cu o caseta de control cu butoanele modurilor transmisiei automate, cu taste „+ si -” pentru comutarea manuala a treptelor.

Echipare bogata

Nivelul de baza propune un afisaj digital de 4.2 inch intre ceasurile analogice si sistem multimedia cu ecran tactil de 10 inch. Optional in panoul de instrumente apare un ecran de 8 inch, care preia din functiile a patru ceasuri analogice, ca si head-up display de 15 inch. Plus un sistem multimedia individual pentru pasagerii din spate, cu doua ecrane tactile de 12.6 inch in tetiere.

Chevrolet prezinta noile Suburban si Tahoe Chevrolet-Tahoe-4-1024x683Sunt disponibile sase nivele de echipare. LS si LT, apoi Z71 – dotari si elemente de protectie pentru acces in off-road, RST – look si dotari sport, Premier si High Country. Pe lista de optiuni se regasesc intre altele Wi-Fi Hotspot, acoperis panoramic, sistem de supraveghere 360 cu 9 camere, oglinda retrovizoare digitala.

Suspensie spate independenta si, dupa aproape doua decenii, motor diesel!

Principala noutate adusa de noua generatie a SUV-urilor Chevrolet este o noua suspensie spate independenta. Standard se ofera arcuri si amortizoare pasive pentru toate rotile. Optional este insa disponibila o suspensie Magnetic Ride Control cu amortizoare adaptive. Mai mult, in premiera absoluta, noile Tahoe si Suburban pot avea o suspensie pneumatica adaptiva. Care permite schimbarea garzii la sol intr-un interval de 102 mm!

Gama de motorizari include, dupa aproape doua decenii, si o unitate diesel. Este vorba despre un Duramax 3.0 cu 6 cilindri in linie, 281 CP si 623 Nm. Pe benzina avem un V8 natural aspirat de de pe vechea generatie, dar modernizat. In varianta de 5.3 litri propune 360 CP si 519 Nm de cuplu, iar in cea de 6.2 litri, 426 CP si 623 Nm. Aceasta din urma este dedicat masinilor in echipare High Country.

Toate motoarele sunt cuplate la o cutie de viteze automata cu zece trepte Hydra-Matic 10L80, dezvoltata impreuna cu cei de la Ford. Asa cum este obisnuit in America, versiunile de baza ale noilor modele vor fi oferite cu tractiune spate, iar optional se poate opta pentru o tractiune integrala cu un ambreiaj pentru conectarea puntii fata si un reductor.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.