Cum iti reglezi motocicleta in asa fel incat sa ti se potriveasca perfect. Este o chestiune extrem de importanta mai ales daca petreci mult timp in sa. Iar riderii care sunt in astfel de situatii stiu ca diferenta este enorma. Din punctul de vedere al confortului, dar si al controlului. Vestea buna este ca poti face singur totul. Iti spunem asupra caror aspecte trebuie sa-ti indrepti atentia.
Leviere
Cand stai in sa, iti doresti sa ai parte de o linie perfect dreapta de la cot pana la incheietura mainii. Podul palmei trebuie sa fie pe ghidon iar degetele intinse sa iti permita sa actionezi cu primele doua falange levierele de frana si ambreiaj.
Pentru a obtine acest lucru, slabiti suruburile de fixare. Rotiti apoi prinderea pana ce obtineti pozitia perfecta. Daca doriti, puteti sa alegeti si variante aftermarket. Exista variante cu tipuri speciale de curburi sau cu solutii de reglaj.
Pedale
In general sunt verificate pe o motocicleta care stationeaza. Nu este nimic rau in asta, dar trebuie sa incercati sa va puneti in postura calaretului aflat in sa. Atentie, este greu sa ajustati pozitia pedalelor. Si daca va doriti o varianta si mai buna, apelati la solutiile aftermarket. Retineti ca pedalele cu „dinti” mai agresivi ofera o aderenta mai buna. Iar un design tip grila cu deschideri mai ample, va poate ajuta sa scapati mai usor de noroi.
Manere
Trebuie sa va ofere neaparat aderenta. Asa ca atunci cand nu sunteti multumiti de aceasta (inclusiv in cazul degradarii lor), trebuie neaparat sa le schimbati. Pe doua roti, dar cu precadere in cazul bicicletelor, se folosesc si solutii montate la mijlocul ghidonului. Sunt foarte utile pentru momentele de „cruising” in iesirile de anduranta.
Ghidonul
Si in cazul sau trebuie sa cautati solutii pentru a va asigura o pozitie cat mai confortabila. Slabiti suruburile si rotiti ghidonul inainte-inapoi. Cele doua lucruri carora trebuie sa le acordati atentie sunt inaltimea si unghiul. In cazul in care nu sunteti multumiti, aveti varianta de a folosi un set de inaltare- distantier si bolturi mai lungi. De regula acestea cresc inaltimea cu 20-30 mm.
Daca nici aceasta solutie nu functioneaza, alegeti un alt ghidon. Exista nenumarate variante aftermarket care va pot rezolva problema.
Saua
Unele modele ofera din fabrica sa reglabila cu doua sau trei pozitii fixe. Daca nu este cazul vostru, aveti doua variante. Scoateti tapiteria (si spuma) si inlocuiti-o cu o varianta mai subtire. Pentru un scaun mai inalt, trebuie adaugat material. Puteti verifica initial cu ajutorul unor prosoape pliate care este dimensiunea necesara. Evident, daca nu va doriti atatea batai de cap, si in acest caz puteti opta pentru variante aftermarket.
Sursa: Cycle World
Foarte fain si util articol.