Haideti sa aruncam o privire elementara asupra uneia dintre cele mai mari amenintari la adresa motociclistilor si sa examinam ce putem face pentru a preveni o alta statistica a deceselor.

Mai mult de 40% din coliziunile cu motociclete care implica autoturisme sunt cauzate de autoturisme virand la stanga taind calea unei motociclete. In aproape 80% din coliziunile masina-motocicleta, motocicleta este lovita din fata. Fiind constient de ce situatii pe sosea sunt cele mai periculoase este de nepretuit. Cu mai mult de jumatate din totalul deceselor pe motociclete, provocate de coliziunile cu autoturismele, este foarte clar ca soferii reprezinta un pericol foarte real pe drum. Deci, ce putem face ca rideri pentru a ne marii sansele de a ramane in siguranta?

Expresia „scuza-ma frate, nu te-am vazut” este bine cunoscuta pentru un motiv bun. Un numar foarte mare de coliziuni auto-moto apare atunci cand soferul nu reuseste sa vada o motocicleta. Un studiu facut cu ceva timp in urma a examinat acest fenomen nefericit si au determinat ca incidentele „scuza-ma frate, nu te-am vazut”, apar deoarece conducatorii auto cauta absenta altor masini in trafic si nu prezenta motocicletelor la verificarea oglinzilor, la schimbarea benzilor, etc.

Cum sa nu mori: un ghid de baza pentru impartirea drumului cu masinile Could-this-motorcycle-accident-have-been-avoided-Desi solutia poate parea evidenta, este totusi demn de spus; mergeti intotdeauna defensiv. Nu ne referim doar ca trebuie sa verificati frecvent oglinzile sau sa calatoriti cu o viteza sigura. Cand sunteti rider, ar trebui sa va asumati ca fiecare masina de pe sosea nu va vede si fiecare masina pe sosea este pe cale intre in tine / in fata ta sau a benzii tale. Ori de cate ori vad o masina care asteapta sa faca o intoarcere la stanga, intotdeauna am anticipat ca masina imi va taia calea si ma comport in consecinta. Sa presupunem ca fiecare masina nu va opri la un semafor sau un stop. Marea majoritate a timpului nu va fi necesar, insa este nevoie doar de un accident pentru a va schimba viata pentru totdeauna.

Nu crede ca nu ti se poate intampla tie!
In timp ce aceasta sunt cele mai importante aspecte, exista zeci de alte tehnici suplimentare care pot fi utilizate pentru a reduce probabilitatea unui accident. Studiati conduita soferului; cautati indicii ca o masina este pe punctul de a porni, cum ar fi semnale luminoase sau miscarea rotilor. Fiti atenti la unghiurile moarte ale masinii si stati in afara lor. Fiti constienti de plasarea dvs. in raport cu alte masini pe drum. Va aflati intr-o formatiune periculoasa? De exemplu: daca iesiti de pe autostrada si calatoriti paralel cu o masina din stanga, va creati probleme. Adesea, masinile vor vira pentru a iesi de pe autostrada in ultima secunda, iar daca calatoriti alaturi de acea masina, este vorba despre ‘confruntarea’ dintre acea masina si rider.

Cum sa nu mori: un ghid de baza pentru impartirea drumului cu masinile motorcycle-crashIn cele din urma, purtati echipament de protectie de calitate si asigurati-va ca puteti fi vazut. Eu personal cred ca, costumul negru, manusi, cizme, casca (si bicicleta) arata destul de cool, totusi, noaptea este o reteta evidenta pentru dezastru. Soferii sunt mai putin probabil sa va loveasca daca va pot vedea. Indiferent daca suntem vinovati sau nu din punct de vedere legal, suntem totusi cei care vor suferi consecintele fizice in urma unui accident. Luati o rezera de timp si calatoriti defensiv.

Va puteti gandi la alte sfaturi pentru riderii noi pentru a evita accidentele? Spuneti-ne in comentariile de mai jos.

3 COMENTARII

  1. Sfatul meu: daca te stii vitezoman, daca adori sa mergi cu viteza, ai 2 posibilitati. 1. Nu te apuci niciodata de motociclit (cea mai buna). 2. Te apuci, dar mergi exclusiv pe circuit.

  2. Mai sunt situatii precum: nu plecati in tromba la culoarea verde mai sunt masini care va taie calea fortand galben, cand mergeti in coloana de masini prin dreapta pot iesi brusc din parcare masini si va acroseaza, mergeti in spatele autovehiculelor de regula pe stanga lor in dreptul oglinzilor pentru a fi vazuti, cand plecati in tromba de la semafor in localitate va pot taia calea alte masini care ies din strazi, alei laterale? Pastrati distanta de 4 secunde fata de autovehiculul din fata si nu permiteti altor vehicule sa stea in spatele vostru, detasativa sau depasiti sau franati usor si lasati l sa va depaseasca, nu depasiti daca nu sunteti sigur ca ati fost vazut de cel din fata, debreiati la trecerea peste sine de tramvai si traversati cat mai perpendicular chiar cand este uscat drumul, un claxon va poate salva cand nu mai aveti timp de manevra, luminile farului si semnalizarile sunt importante…

  3. Da! Ca sa te faci mai vazut, ma gandesc la montarea unei lumini pulsatorii pe unul din umerii motociclistului. Vreau sa imi cumpar o chestie de genul, cum e la bicicleta si sa o pun pe vesta mea fluorescenta, pentru atunci cand ies din oras. Astfel, sa atraga atentia soferilor care vin din fata mea.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.