Conceptul de curse modern semnaleaza angajamentul Toyota de a aduce inapoi cea mai iconica masina sport a lor

Conceptul GR Supra Racing isi face debutul mondial la Salonul Auto de la Geneva, revigorand numele si spiritul celui mai celebru model din patrimoniul ilustrativ al celor de la Toyota si demonstrand angajamentul Toyota de a aduce Supra inapoi pe piata. Acesta arata, de asemenea, potentialul viitor pentru o masina care poate oferi performante ridicate atat pe circuit, cat si pe sosea.

Conceptul GR Supra Racing revigoreaza marea mostenire a uneia dintre cele mai renumite masini sportive ale Toyota.

Numele Supra evoca puterea, performantele si manevrabilitatea care au definit o succesiune de masini de clasa mondiala timp de un sfert de secol. Fiind o masina sport pursange, Toyota Supra si-a construit reputatia atat ca un performer formidabil pe drum, cat si ca masina ce va cucerii orice obstacol pe pista de curse, dominand seria de curse GT de top din Japonia si castigand o multime de fani.

Toyota Supra GR - Legenda se intoarce 20180306_01_21Toyota Supra se bucura inca de un statut iconic printre pasionatii de masini sportive, la 16 ani de la terminarea productiei. Popularitatea sa de lunga durata a fost ajutata de succesul sau ca model popular in jocul video ‘Gran Turismo’ si ca masina principala in primul film din seria de filme The Fast and the Furious.

Insigna Supra a aparut pentru prima data in 1978 pe o versiune mai mare si mai puternica a celei de-a doua generatii de Celica, inainte de a deveni un model de succes in sine.

Toyota Supra GR - Legenda se intoarce 20180306_01_22Cunoscut sub numele de A40, Supra originala a fost urmata de trei generatii: A60 in 1981, A70 in 1986 si A80 in 1993.

Sportcarul GT cu motorul in fata / tractiunea pe spate a ramas in productie pana in 2002, iar in ultima sa generatie a fost cel mai puternic model de productie al Toyota.

Reputatia Supra a fost mult imbunatatita de succesul sau in motorsport. In special, cea de-a patra generatie a modelului Supra, introdusa in 1993, a devenit forta dominanta in cursa All-Japan GT – numita astazi Super GT, castigand clasa GT500 de patru ori.

Toyota Supra a concurat si in cursele IMSA din SUA in anii 1980 si a aparut de doua ori la Le Mans in anii 1990.

GR Supra Racing Concept
O masina compacta, in doua usi, GR Supra Racing Concept are o configuratie pura cu motorul fata si tractiune spate si utilizeaza materialele usoare avansate in constructia sa.

Toyota Supra GR - Legenda se intoarce 20180306_01_04Creat de TOYOTA GAZOO Racing, conceptul exprima perfect calitatea „distractiva de a conduce”, care este angajamentul Toyota de a face masini din ce in ce mai bune. Numarul mare „90” de pe usile sale este o referinta istorica la numele de cod al lui Supra si un indiciu vizual in plus fata de faptul ca acest concept anunta revenirea lui Supra intr-o a cincea generatie.

Dezvoltarea sa este din punctul de vedere al lui Kiichiro Toyoda, fondatorul companiei auto, ca participarea la motorsport ofera provocarile de performanta si durabilitate care pot ajuta direct la dezvoltarea unor masini mai bune, generand in acelasi timp interes si entuziasm printre fanii motorsportului.

Toyota Supra GR - Legenda se intoarce 20180306_01_07Acest spirit a fost pe deplin imbratisat atat de presedintele Toyota Motor Corporation, Akio Toyoda, cat si de TOYOTA GAZOO Racing, urmarind succesul la cele mai inalte niveluri de motorsport international, inclusiv Campionatul Mondial de Raliuri, Campionatul Mondial de anduranta si cursa Le Mans 24 Hours. Participarea la aceste serii si alte serii de curse din intreaga lume ofera invataturi tehnice care pot fi transferate de la pista de curse sau etapa de raliu la dezvoltarea nu numai a noilor generatii de modele sportive pe care Toyota le-a concentrat pe sport, ci si asupra gamei mai largi de vehicule, conduse de zeci de milioane de oameni din intreaga lume.

Conceptul GR Supra Racing va fi prezentat intr-un nou update al jocului video Gran Turismo Sport, dezvoltat de Polyphony Digital Inc., si programat pentru lansare in aprilie 2018.

Toyota Supra GR - Legenda se intoarce 20180306_01_06Proiectare, sasiu si caracteristici ale echipamentelor
Conceptul de curse are un design dramatic al caroseriei, care include o aripa mare in spate. Foloseste pe scara larga un material compozit puternic, dar usor, pentru elemente cum ar fi barele de protectie laterale fata si spate, splitterul frontal si difuzorul din spate, fustele laterale, carcasele oglinzii exterioare si aripile din spate. Capota este fabricata din acelasi material si are guri de aerisire. Parbrizul si geamurile laterale sunt realizate din plastic.

Sasiul conceptului are o suspensie frontala si spate redusa, folosind componente originale (OE). Rotile de curse BBS cu hub central sunt prevazute cu anvelope de curse Michelin. Sistemul de franare utilizeaza placute Brembo Racing si discuri si exista si o evacuare de curse.

Toyota Supra GR - Legenda se intoarce 20180306_01_18Cabina este in intregime concentrata in vederea competitiei si este dotata cu un tablou de bord de curse si scaunul soferului OMP si centurile de siguranta. De asemenea, OMP a furnizat volanul cu eliberare rapida, montat pe o coloana de curse si echipat cu un sistem de schimbare cu padele.Usile sunt captusite cu panouri din fibra de carbon, iar bordul include un afisaj de curse.

Toyota Supra GR - Legenda se intoarce 20180306_01_08Conditiile de siguranta in materie de competitie sunt indeplinite de un roll cage complet si de stingatoarele de incendiu, iar liniile de combustibil si de frana, cutia pedalelor, firele de baterie si cabluri sunt proiectate pentru standarde competitionale.

Toyota Supra GR - Legenda se intoarce 20180306_01_11TOYOTA GAZOO Racing
TOYOTA GAZOO Racing a concurat pentru prima data in Europa in 2007 (ca GAZOO Racing). A inceput o lunga asociere cu Nürburgring 24 Hours cu doua masini Toyota Altezza (echivalenta cu prima generatie Lexus IS) si o echipa cuprinzand soferi si mecanici care erau angajati Toyota.

TOYOTA GAZOO Racing a devenit organizatia internationala umbrela pentru programul sportiv global la Toyota. In ultimul an, a castigat doua victorii in timpul primului sau sezon in cadrul Campionatului Mondial de Raliuri FIA si a castigat cinci runde ale Campionatului Mondial de Anduranta FIA. Noul sau program de dezvoltare a vehiculelor a produs hatchback-ul Yaris GRMN, cel mai recent dintr-o serie de masini de succes marca GR si primul model GRMN care va fi dezvoltat si construit in Europa.

Activitatea sa se bazeaza pe trei piloni: dezvoltarea oamenilor prin participarea la motorsport; creand fani prin entuziasmul motorsportului si prin producerea de masini distractive; si de a face masini mereu mai bune prin utilizarea cunostintelor dobandite din competitie.

Prin aducerea angajatilor in garajele de curse si la linia de start, TOYOTA GAZOO Racing ii ajuta sa-si imbunatateasca abilitatile si sa-i ajute sa dobandeasca noi abilitati, lucrand ca o echipa in medii extreme si de presiune inalta. Aspectul personal al dezvoltarii a acestei lucrari alimenteaza din nou direct in crearea de masini din ce in ce mai bune de la Toyota, sustinute de oameni care au experienta si viziunea de a excela.

Toyota Supra GR - Legenda se intoarce 20180306_01_13Toyota Supra GR - Legenda se intoarce 20180306_01_14Toyota Supra GR - Legenda se intoarce 20180306_01_15Toyota Supra GR - Legenda se intoarce 20180306_01_16Toyota Supra GR - Legenda se intoarce 20180306_01_17Toyota Supra GR - Legenda se intoarce 20180306_01_12Toyota Supra GR - Legenda se intoarce 20180306_01_09Toyota Supra GR - Legenda se intoarce 20180306_01_19Toyota Supra GR - Legenda se intoarce 20180306_01_03Toyota Supra GR - Legenda se intoarce 20180306_01_02Toyota Supra GR - Legenda se intoarce 20180306_01_01

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.