Wrangler Rubicon 2.2 Multijet II ATB. Jeep Adventure intr-o alta dimensiune, in offroad, pe traseele Deltei.

Va mai amintiti, probabil, ca v-am vorbit despre Jeep Adventure Day. Experienta noastra cu gama Jeep, la TCS Racing Park. V-am oferit atunci detalii despre capabilitatile off road ale modelelor marcii. Ca si despre sistemele de tractiune integrala, iar mai apoi, tinandu-ne promisiunea, ne-am indreptat atentia catre Trail Rated si Trailhawk.

Va spuneam ca tabloul nu este complet. Ei bine, lasasem la sfarsit cireasa de pe tort. Jeep Wrangler. Dedicat libertatii de miscare si distractiei. Exprimata prin cele mai mari performante de off road din toată gama Jeep prin Wrangler Rubicon. Iar acum, vom creiona tusele lipsa.

Wrangler Rubicon, aventura in off road Wrangler-Rubicon-5-1-1024x859Vom vorbi mai intai despre off road. Nu vom uita insa nici de calitatile on road. Si nici de modul in care tusele hard, tipice modelului, au fost slefuite pentru ca cel mai emblematic off-roader sa faca furori si in tot mai aglomeratul segment al SUV-urilor „de oras”. Sau de multiplele

JL, un succes remarcabil

De la legendarul Willys, pornind apoi cu prima sa generatie si ajungand la aceasta, JL, Wrangler se face „vinovat’ de faptul ca Jeep a devenit substantiv comun. Definind modelele of road. Noua generatie a venit insa la pachet cu mai multe modificari de ordin estetic si cu o serie de imbunatatiri de ordin tehnic mai mult decat esentiale.

In plus, cei de la Jeep ne-au propus doua unitati noi de motorizare si o transmisie automata noua cu opt rapoarte! Totul a dus la un pachet cu mare priza la clienti, dovada ca, rapid, s-a impus drept cea mai vanduta generatie din istorie. Contriuind din plin la ascensiunea marcii catre cifre pe care, cu ani in urma, nici fanii infocati ai marcii nu le anticipau.

Nu este un simplu model

Wrangler Rubicon, aventura in off road Wrangler-Rubicon-12-474x1024N-am sa insist prea mult cu detaliile generale. Voi reveni asupra lor atunci cand ne vom concentra asupra schimbarilor de stil si calitatilor on road. Trebuie insa sa facem precizarea ca avem de-a face cu o gama complexa. Doua sau patru usi, hard top si soft top.

Asa cum aminteam, doua noi motoare moderne. Ambele de la Alfa Romeo. Un turbodiesel de 2.2 litri si 200 CP si un 2.0 litri turbo de 272 CP, ambele combinate, in premiera, cu o transmisie automata cu 8 rapoarte. La acestea se adauga si trei niveluri de echipare, Sport, Sahara si Rubicon. Intr-un cuvant, o multitudine de optiuni menite sa satisfaca pretentii si gusturi diverse.

Rubicon, un alt nivel

Wrangler dispune de doua tipuri de sisteme de tractiune integrala cu patru moduri plus Neutru. Command-Trac pentru Sahara si Sport si Rock-Trac pentru Wrangler Rubicon. Cele patru moduri sunt: 2H (tracțiune spate), 4H Auto (cuplul se transfera automat in funcție de necesitati), 4H Part Time (transmisia blocata 50/50%), 4L (reductor cuplat).

Trecerea de la 2H la 4H Auto se poate face, o spune si constructorul, si in mers. Insa, pana la viteze de 72 km/h. Apoi apar diferente de versiuni. Rubicon, dedicat aventurilor extreme, este echipat in consecinta.

Cutia de transfer Rock Trac® cu un raport de 4:1 ce echipează Wrangler Rubicon ofera un crawl ratio de 77.2. Cutia de transfer Selec Trac® dotata cu un sistem de tractiune permanent livreaza un cuplu si un control al deplasarii mai fin pentru performante superioare in off road. Rubicon este echipat si cu diferentiale blocabile electronic Tru Lok®. Acestea permit blocarea distributiei cuplului in mod egal intre rotile aceleiasi punti pentru tractiune sporita.

In plus, este posibila deconectarea barei antiruliu de la un buton dedicat, lucru care permite rotilor puntii fata sa capete o cursa marita a suspensiei. Evident, de mare ajutor in situatiile dificile din teren. Nu in ultimul rand, noile anvelope M/T de 32 inch de la BF Goodrich ofera performante imbunatatite de aderenta. Se dovedesc extrem de utile pe traseele mai dificile, dar ofera si o garda la sol marita si o tractiune superioara gratie suprafetei de contact mai mare intre anvelopa si sol.

La joaca!

Pe traseele din judetul Tulcea, am avut parte de tot felul de incercari. Pe care le-am putut vedea in plenitudinea lor, gratie pozitiei si parbrizului tipic, dar le-am si simtit. Pe micile bucati de traseu de rally raid mai putin denivelate nici n-am simtit nevoia sa cuplam modul 4×4. Am facut-o insa ulterior. Si, dupa sunetul metalic care a insoti miscarea manetei old school, am stiut ca suntem pregatiti pentru orice.

Denivelarile au fost filtrate de anevlope si trecute fara probleme. Per total, spre deosebire de ceea ce stiam, Wrangler nu ni s-a parut la fel de masiv, ci mai agil. Dar cu aceeasi exceptionala rigiditate a caroseriei. Am urcat pante usoare in 4H Auto, fara probleme, am trecut prin teren alunecos, iar 4H Part Time si pneurile M/T ne-au permis sa o facem fara probleme.

Iar atunci cand lucrurile s-au mai complicat, cu diferentialul spate blocat, si, cand a fost cazul, bara stabilizatoare decuplata, n-am avut emotii. Senzatii de top, in siguranta. Asa cum ne propune si on road, veti vedea, modelul fiind disponibil cu peste 60 de sisteme.

Ramaneti pe faza!

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.