Volkswagen Amarok

Volkswagen Amarok urmeaza sa fie dezvoltat de la viitoarea generatie impreuna cu Ford. Este primul proiect comun dupa ce companiile au semnat un parteneriat care vizeaza in plus si serviciile de mobilitate, respectiv tehnologiile autonome.

Informatia privind Amarok a fost facuta publica de seful diviziei vehicule comerciale de la Volkswagen, Thomas Sedran. Potrivit Reuters, anuntul are darul de a oferi investitorilor un semnal ca lucrurile s-au pus in miscare.

Volkswagen Amarok, prima tinta

Modelul este oferit incepand cu 2010. Este disponibil in mai multe versiuni, versatilitatea sa permitandu-i sa fie folosit si ca vehicul utilitar si ca unul recreational. Inclusiv dupa faceliftul din 2017.

Din punctul de vedere al vanzarilor, lucrurile sunt “amestecate”. Sunt piete pe care Volkswagen Amarok are priza, dar si altele unde nu izbuteste sa se ridice la nivelul competitorilor. Acest fapt, ca si faptul ca nu este comercializat in zone importante – SUA, liderul mondial, este doar cel mai notabil dintre ele – face ca Amarok sa nu fie un model global in adevaratul sens al cuvantului.

Evident, Volkswagen a ezitat sa schimbe acest model. Pentru ca, in conditiile deja amintite, o investitie serioasa nu era justificata. Concurenta reprezentata de “regale desertului”, Hilux, sau Ranger, modelul din acelasi segment al lui Ford, brand-ul numarul unu in lume, este mult prea puternica.

Iar daca in lupta directa nu poate trauma contra lui Ford, a decis sa-l ia ca aliat. Deja se vorbeste despre o noua generatie dezvoltata pe platform lui Ranger. Si sunt zvonuri ca s-ar putea produce chiar in SUA. Dar, cu o clauza care sa prevada ca nu se va vinde pe piata nord-americana.

Urmeaza masinile electrice si autonome

Parteneriatul nu se va rezuma la Amarok. Colaborarea se va extinde, potrivit declaratiilor facute la Detroit, in ianuarie, si asupra celorlalte vehicule comerciale, primele rezultate ale colaborarii urmand sa apara in 2023.

Pe de alta parte, cele doua grupuri exploreaza acum modalitatea de a face un efort comun in domeniul vehiculelor autonome, a celor electrice si a serviciilor de mobilitate. Wall Street Journal a scris deja in februarie ca Volkswagen va investi 1,7 miliarde de dolari in start-up-ul Argo.

Compania se ocupa de dezvoltarea de software pentru vehiculele comerciale cu o autonomie de nivel 4. Nimic surprinzator de vreme ce actionarul majoritar al start-up-ului din Pittsburgh este, din 2017, Ford. Iar investitia amintita va face ca ambele companii sa detina cate 50% din Argo (600 de milioane de dolari reprezinta pachetul), dar sa existe si capital pentru proiecte.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.