Toyota RAV4 a primit versiunea plug-in hybrid anuntata inca din luna octombrie. La Los Angeles, piata americana fiind prima care se va bucura de ea.

Evident, compania nipona nu putea elimina de pe lista versiunilor electrificate modelul RAV4. Cu atat mai mult cu cat deja versiunea hybrid a contribuit deja la succesul ultimei generatii a celui mai de succes SUV din lume. Iar Toyota dorea sa probeze inca o data faptul ca este de doua deceniu un lider in tehnologia propulsiei hibride.

Pe platforma TNGA

N-am sa insist in ceea ce priveste designul. Iar cei care urmaresc informatiile din industria auto isi dau seama de ce. Exceptand slotul de incarcare, n-avem de-a face cu modificari importante la exterior. De altfel, nici pentru interior nu sunt anuntate schimbari majore.

Totusi, pentru varianta americana sunt anuntate caroserie bicolora, accente contrastante si jante de 18 sau 19 inch. Apoi, volan cu padele (premiera), acestea folosind la schimbarea treptelor, dar si la controlul recuperarii energiei. Sau trapa si, optional, acoperis panoramic. Plus cea mai mare dimensiune pentru ecranul sistemului multimedia, 9 inch, si, premiera, head-up cu display color.

Toyota a folosit pentru acest model (care se va numi RAV4 Prime pe anumite piete) platforma TNGA in variatia GA-K. Sistemul de tractiune integrala inteligenta AWD-i este montat standard!

Propulsie

Toyota RAV4 PHEV foloseste motorul Dynamic Force de 2.5 litri de pe versiunea hibrida impreuna cu doua motoare electrice, cate unul pe fiecare punte. Propulsorul a fost modificat pentru a oferi un cuplu mai mare de la 2.800 rpm. Iar puterea a crescut la 306 CP (fata de 222 la hibrid).

Astfel, acceleratia 0-100 km/h este realizata in 6,2 secunde. Emisiile de CO2 sunt declarate mai mici de 30 g/km. Autonomia in varianta integral electrica este de peste 60 de km (WLTP). Despre care constructorul afirma ca este mai mare decat a oricarui SUV PHEV concurent de pe piata.

Pe piata europeana, noul Toyota RAV4 Plug-in Hybrid va fi disponibil din a doua jumatate a anului viitor. Incepand cu modelele din gama anului 2020, fiecare garantie Toyota Hybrid Battery a fost majorata de la 8 la 10 ani sau pana la 241.500 de km, cel putin pentru piata nord-americana.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.