TOGG. Ceea ce inseamna Türkiye’nin Otomobili Girişim Grubu. Sau, pe romaneste, Grupul Joint Venture Automobilistic al Turciei.

Un joint venture creat de Anadolu Group, BMC, Kok Group, operatorul de telefonie mobila Turkcell si Zorlu Holding, producatorul televizoarelor Vestel. Care, evident, beneficiaza de sprijinul guvernantilor si de facilitati fiscale. Director general este Gurcan Kaeakas, fost executiv la Bosch, in timp ce director operational este Sergio Rocha, venit de la GM Corea.

TOGG are sediul la Gebze, un Silicon Valley al acestei tari. Si devine primul producator auto turc. Unul specializat pe masini electrice si al carui prim produs urmeaza sa fie un SUV. Prototipul a fost dezvaluit in prezenta presedintelui Tayyip Erdogan, iar momentul lansarii modelului de productie este 2022. Moment in care, a promis presedintele, va exista deja o retea nationala de statii de incarcare. Vor urma apoi alte modele, intr-un plan care presupune o investitite de 3,7 miliarde de dolari in urmatorii 13 ani.

Turcia, ambitii mari

Turcia nu este un nume nou pe harta automobilistica mondiala. Se monteaza aici de decenii automobile. Exista acum facilitati Fiat, Hyundai, Toyota si Renault, iar tara a intrat si in planurile celor de la Volkswagen.

Erdogan nu se multumeste insa cu atat. Si a gandit acest TOGG. Care urmeaza sa debuteze pe plan local, dar sa fie extins apoi in Europa si la nivel global. Si, sunt destule voci care afirma ca ideea i-a venit dupa numeroasele discutii cu Putin. Care acorda o atentie tot mai mare industriei auto ruse.

„Este un vis pe care-l avem de 60 de ani si iata ca devine realitate. Au putut sa ne blocheze Devrin, dar nu vor reusi si de aceasta data”, a declarat Erdogan. Facand referire la un prototip realizat in urma cu sase decenii, dar care nu a ajuns niciodata sa fie comercializat. Mai mult, in stilul caracteristic, Erdogan a „atins” si industria europeana. „Nu vom achizitiona vreo licenta si nu vom cere permisiunea nimanui. Vom defini chiar noi caracteristicile proiectului”, a precizat el.

Nu vor masini „populare”

Sa ne indreptam atentia acum si catre produse. Asadar, nu avem parte de un model popular. Ci unul in tendinte din toate punctele de vedere. SUV complet electric. Semn ca intr-adevar planurile privind globalizarea nu sunt simple vorbe-n vant.

Fabrica urmeaza sa fie tot la Bursa, acolo unde se gasesc marea majoritate a facilitatilor de productie auto. Si va avea o capacitate de 175.000 de unitati pe an. Iar faptul ca TOGG, ale carui baze au fost puse in 2017, avand ca prima etapa macar un prototip in 2019, iata ca a fost implinita.

Mai mult, pe langa modelul SUV, primul, a fost prezentat si un altul, o berlina. Iar planurile vorbesc de lansarea a cinci modele. Toate cu o autonomie de circa 500 km. Nu s-a precizat insa conform caror standarde.

SUV 4×2, dar si 4×4

Modelul SUV va avea, in varianta de baza, un motor electric pozitionat pe puntea spate care ofera 200 CP. Va exista insa si o versiune 4×4, cu doua propulsoare, cate unul pe fiecare punte.

Bateriile sunt plasate, asa cum se obisnuieste acum, in podea. Nu au existat precizari privind capacitatea acesteia, exceptand faptul ca se va incarca in mai putin de jumatate de ora pana la 80%. Si ca, in varianta cea mai performanta, ii va permite modelului SUV sa ajunga de la 0 la 100 km/h in 4,8 secunde.

De tusele exterioare se va ocupa Pininfarina. In ceea ce priveste interiorul, cei care au asistat la lansare vorbesc despre prezenta a sase ecrane. Doua dintre ele vr substitui retrovizoarele, iar unul urmeaza sa fie la dispozitia pasagerilor. Cu siguranta insa, pana la momentul lansarii, vor mai exista multe alte informatii.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.