SUV & Pickup sunt segmente pe val in industria auto. Constructorii isi disputa, acerb, suprematia, si, in consecinta, volumul de informatii si frecventa acestora este la cel mai inalt nivel. Pentru a tine pasul, dar si pentru a acoperi si segmente de nisa, lansam aceasta noua rubrica. Care va completa, de trei ori pe saptamana, fluxul informational dedicat segmentului.

Polestar 3, primele detalii

Polestar 3, al treilea model al marcii, urmeaza sa apara in 2022. Vorbim despre un SUV electric dezvoltat pe platforma viitorului Volvo XC90 (SPA2) si care se va baza pe Precept Concept. Rivalii sai: Audi e-tron, Mercedes-Benz EQC, Jaguar i-Pace si BMW iX3.

Platforma SPA2 este o evolutie a actualei SPA1 si urmeaza sa fie folosita si de viitoarele Volvo S60, V60, S90 si V90. Reamintim, pentru modelele mai mici, atat Volvo cat si Polestar folosesc platforma CMA. In ceea ce priveste diferentele fata de XC90, Polestar 3 propune o agresivitate superioara a motorului. Ca si, pe de alta parte, o autonomie care ar putea ajunge la 500 km.

 

Triton Model H, autonomie de peste 1.000 km

Segmentul SUV & pickup „verde” din SUA are parte si de o alta noutate. Triton Model H, rival pentru Cadiilac Escalade sau Lincoln Navigator, un SUV de mari dimensiuni produs de TritonEV. O companie care are legaturi stranse cu Triton Solar, firma specializata in panouri solare si baterii.

Triton Model H beneficiaza de patru motoare electrice, cate unul pentru fiecare roata. Puterea maxima variaza intre 1.000 si 1.500 CP. In ceea ce priveste bateriile, versiunea de baza, de 150 kWh, ofera o autonomie de 805 km. Cea mai mare, de 200 kWh, „impinge” valoarea la 1.126 km. De remarcat ca bateria este incarcata si cu ajutorul panourilor solare de pe plafon.

Potrivvit constructorului, Triton Model H ajunge de la 0 la 96 km/h in 2,9 secunde. O valoare impresionanta pentru un model de 5,68 metri lungime si 2,4 tone. Si care are o capacitate de tractare de pana la 6.958 kg.

SUV & Pickup: "Ploaie" de noutati eco SUV-pickup_4

Opel Mokka X: noua generatie, si cu versiune 100% electrica

Opel Mokka X, a doua generatie a modelului SUV, urmeaza sa fie comercializata din 2021. Productia insa va incepe in ultimul trimestru al acestui an. Iar Opel anunta ca modelul va beneficia de propulsia cu combustie interna, dar va avea si o versiune 100% electrica.

Acesta din urma reprezinta o premiera. Nu sunt oferite detalii, insa se stie ca modelul este dezvoltat pe platforma CMP a Grupului PSA. Ceea ce inseamna ca va merge pe solutia deja existenta in cazul lui Peugeot e-2008. Modelul amintit ofera 136 CP, un cuplu de 260 Nm, o baterie de 50 kWh si o autonomie de 300 km/h.

Versiuni PHEV pentru Range Rover Evoque si Land Rover Discovery Sport

Range Rover Evoque si Land Rover Discovery Sport dispun si de versiuni PHEV. Cu indicativul P300e acestea au la baza un motor Ingenium 1.5 cu 3 cilindri de 200 CP. Motorul electric care actioneaza puntea spate livreaza 109 CP. Astfel, puterea totala este de 309 CP, in timp ce cuplul este de 540 Nm. Transmisia este noua, automata cu 8 rapoarte.

Versiunile amintite beneficiaza de baterie de 15 kWh. La o priza de uz casnic se incarca in  6 ore si 42 de minute. Cu un wallbox de 7 kW se ajunge intr-o ora si 24 de minute de la 0 la 80%, iar la o priză rapida de 32 kW in 30 de minute.

Evoque P300e sprinteaza de la 0 la 100 km/h in 6,4 secunde, iar viteza maxima, limitata electronic, este de 135 km/h. Autonomia: 66 de kilometri. In cazul lui Discovery Sport P300e valorile sunt de 6.6 secunde, 135 km/h, respectiv 62 de kilometri.

SUV & Pickup: "Ploaie" de noutati eco SUV-pickup_2-1024x683

SUV & Pickup news pe scurt
  • Volkswagen a oferit imagini teaser cu Nivus, modelul SUV coupe care se va comercializa in Brazilia din luna iunie. Ulterior va ajunge si pe celelalte piete din America de Sud, iar din 2021 si in Europa. Germanii anunta insa ca Nivus si ID.4 urmeaza sa fie ultimele modele din acest segment pe care le dezvolta. Deja, fara acestea, au o gama de 14 solutii in segment, si vor sa-si protejeze marjele de profit.

SUV & Pickup: "Ploaie" de noutati eco SUV-pickup_3-1024x653

  • Lawrence Stroll, miliardarul canadian care a devenit presedinte executiv la Aston Martin, spune ca marca isi propune sa devina un „Ferrari britanic”. Ceea ce inseamna o gama cu mai putine produse, dar cu un profit mai mare. Pe termen scurt prioritatile sunt repornirea fabricilor si startul productiei pentru SUV-ul DBX. Li se alatura modelele electrice si proiectul Aston Martin Formula 1.
  • Ford Puma a reusit o cifra de vanzari de 18.713 unitati in primul trimestru din 2020. Dintre acestea, peste 80% au fost versiuni cu baterie Litiu-Ion de 48 V. Puma ocupa locul 3 in topul modelelor marcii in Europa, dupa Focus (aproape 52.000 de unitati) si Fiesta (peste 44.000).

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.