Renault va construi două noi „modele surori” pentru partenerul de alianță Mitsubishi Motors începând din 2023. Evident, producătorul auto japonez anulează implicit decizia de lichidare a operațiunilor din Europa.

Schimbare radicală

Gama Mitsubishi în Europa este formată din minicar-ul Mirage/Space Star și două SUV-uri. Este vorba despre cel mediu hibrid, Outlander, și compactul Eclipse Cross. Cel din urmă a primit recent o versiune plug-in hibrid.

Vânzările Mitsubishi în Europa, inclusiv în Marea Britanie și țările din afara UE, au scăzut cu 30% anul trecut, la 103.411, de la 148.248, potrivit ACEA. Mirage/Space Star minicar s-a vândut în 35.669 de unități în 2020, față de 38.906 în 2019. Vânzările Outlander au fost de 33.664 anul trecut, față de 47.303, iar ale lui Eclipse Cross de 13.744, față de 26.914.

Evident, urmare a deciziei anunțată astăzi, intenția este de a schimba radical lucrurile. În plus, grație deciziei, noul CEO al Alianței, Luca di Meo, va reuși să atingă și un alt obiectiv. Acela de a asigura o rata mai mare de utilizare a fabricilor din Franța.

Ce se știe acum

Un mix între nou lansatul SUV hibrid Mitsubishi Eclipse Cross și modelele surori dezvoltate de Renault va permite Mitsubishi să fie mai competitivă pe piață. Se precizează, de asemenea, că acestea vor fi vândute pe „piețele europene importante selectate”.

Mitsubishi și Renault au oferit puține detalii cu privire la noile modele în comunicatul remis presei. Cu excepția faptului că acestea ar fi „bazate pe aceleași platforme, dar cu diferențieri, reflectând ADN-ul mărcii Mitsubishi”. Și că o să fie vorba despre versiuni ale „best-seller-urilor de pe piața europeană care îndeplinesc deja reglementările”. Este vorba, desigur, despre normele de emisii, ceea ce înseamnă că urmează să fie folosite noile platforme ale Alianței.

CEO-ul Mitsubishi Motors, Takao Kato, a precizat: ”Este o oportunitate de a câștiga noi cumpărători pentru brand. Se impune însă o precizare. Mitsubishi a implementat reforme structurale în Europa. Iar decizia noastră rămâne aceea anunțată în vara lui 2020. Și anume de a îngheța dezvoltarea de noi mașini pentru piața europeană”.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.