Ford a dezvaluit astazi noul Ford Ranger. Acesta le va oferi clientilor europeni, incepand cu mijlocul anului 2019, mai multa putere si eficienta. In plus, noua generatie vine cu un nivel mai ridicat de rafinament si tehnologii avansate de asistenta a soferului.

Design modern si solid

Designul impunator al noului Ranger este garantul unei prezente solide pe sosea. Imbunatatirile includ un design nou al barei frontale si o noua grila. Noile optiuni pentru culoarea caroseriei includ nuantele Diffused Silver si Blue Lightning, iar versiunile superioare de echipare ofera faruri cu xenon si lumini de zi LED.

Noul Ford Ranger a devenit realitate! Ford-Ranger-1-1024x653Interiorul este acum oferit intr-o nuanta ambientala Ebony Black, iar suprafetele vopsite au stralucire si o adancime vizuala superioare. Versiunile echipate cu transmisia automata cu 10 rapoarte sunt oferite cu un levier imbunatatit de selectare a modului de rulare. Varianta Ranger Limited primeste scaune tapitate cu piele neagra si jante de 17 inch cu design unic.

Impresionantul Ranger Wildtrak iese in evidenta prin nuanta speciala de exterior Saber Orange si finisaje contrastante de culoare neagra de pe grila trapezoidala si din zona prizelor de aer. Acelasi tratament negru cu finisaj titan continua pe oglinzile laterale, manerele usilor, canalele laterale de aer si pe sinele de amarare din zona benei.

Wiltrak ofera si un interior nou, care atrage prin caracterul sau sportiv si de calitate inalta. Vorbm despre elemente cromate satinate de culoare inchisa, insertii glossy si scaune tapitate partial cu piele. Acestea integreaza si elementele grafice Wildtrak.

Atat versiunea Limited, cat si cea Wildtrak beneficiaza acum de un mecanism care faciliteaza inchiderea capacului benei. Sistemul foloseste o bara de torsiune care reduce semificativ efortul ridicarii capacului.

Putere si rafinament pentru Ford Ranger: 2.0 EcoBlue

Noua versiune a celui mai vandut pick-up din Europa introduce sofisticatul motor diesel Ford EcoBlue de 2.0 litri. Acesta este oferit in versiunile:

  • turbina cu geometrie variabila – 130 CP, 340 Nm, emisii de la 209 de grame CO2/km si consum de 8.0 litri/100 km.
  • turbina cu geometrie variabila – 170 CP, 420 Nm, emisii de la 216 grame CO2/km si consum de 8.3 litri/100 km.
  • cu tehnologie Bi-turbo – o turbina de inalta presune cu geometrie variabila si o turbina de presiune scazuta cu geometrie fixa. Acesta are 213 CP, 500 Nm, emisii de la 228 de grame CO2/km si consum de 9.2 litri/100 km.

Turbina cu geometrie variabila a fost dezvoltata pentru a genera mai mult aer la turatii scazute in comparatie cu motorul TDCi de 2.2 litri. Rezultatul este o livrare a resurselor mai rapida pe o gama mai larga de turatii.

In varianta de top Bi-turbo, turbocompresoarele lucreaza in serie la turatii coborate pentru a genera un cuplu mai ridicat si un raspuns mai rapid. La turatii ridicate, turbina cu geometrie fixa este ocolita de fluxul de aer, iar turbina mai mare ofera suplimentul de compresie necesar pentru un nivel ridicat de putere.

Doua variante de transmisie

In plus fata de cutia manuala cu sase trepte cu timonerie precisa, versiunile de 170 si 213 CP sunt disponibile cu noua transmisie automata cu 10 rapoarte. Performantele si durabilitatea acesteia au fost deja dovedite pe diverse modele ale gamei. O cutie cu rapoarte active pe o gama larga de turatii si cu Adaptive Shift Scheduling.

Noul Ford Ranger a devenit realitate! Ford-Ranger-5-1024x683Informatiile de inginerie Ford bazate pe cicluri reale de rulare indica o imbunatatire a consumului fata de versiunile anterioare. Valorile sunt de pana la 9% pentru transmisia automata, si de pana la 4% pentru cele cu transmisie manuala.

Noul motor EcoBlue de 2.0 litri ofera, de asemenea, o serie de inovatii care au rolul de a reduce frecarile mecanice. Mai intai este vorba despre un design diferit al arborelui cotit, cu rol de micsorare a fortele de frecare la nivelul peretilor cilindrilor motorului. Apoi de un sistem mecanic optimizat de control al supapelor cu modul unic pentru arborele de distributie. Nivelul superior de rafinament este generat si de utilizarea tehnologiei piezo-electrice. Aceasta utilizeaza cristale cu raspuns electric pentru a controla distributia de carburant.

Trei versiuni de caroserie

Noul Ranger este disponibil in versiunile de caroserie Regular Cab, Super Cab si Double Cab. Sistemul 4×4  este in echiparea de baza.

Noul Ford Ranger a devenit realitate! Ford-Ranger-2-1024x768Versiunile Double Cab beneficiaza acum de tehnologia Active Noise Control, care imbunatateste si mai mult nivelul de rafinament. Ranger Wildtrak si luxosul Ranger Limited ofera elemente premium, inclusiv un mecanism care faciliteaza inchiderea capacului benei.

Noul Ranger se remarca printr-o linie de capacitati off-road de varf in segment – 800 milimetri adancimea maxima a vadului de apa si 230 de milimetri garda la sol. Unghiul de atac este de 29 de grade, iar cel de degajare de 21 de grade. Ranger ofera o capacitatea de tractare de pana la 3500 de kilograme si de incarcare de pana la 1252 de kilograme.

Noul Ford Ranger a devenit realitate! Ford-Ranger-3-1024x767Ford Ranger a inregistrat 51.500 de unitati vandute in Europa in 2018, valoare care il transforma in lider de piata. Cifra reprezinta o crestere de 15% fata de anul 2017. Noul Ranger Raptor – cel mai agresiv si mai rapid Ranger din istorie, dezvoltat de Ford Performance – va fi si el disponibil de la mijlocul anului 2019.

In conexiune permanenta

Noul Ford Ranger introduce sisteme avansate de conectivitate. Modemul integrat FordPass Connect transforma Ranger intr-un hotspot Wi-Fi. El permite conectarea a maximum 10 terminale electronice. Acesta ofera de asemenea accesul la o gama larga de sisteme prin intermediul aplicatiei de mobil FordPass. Lista de functionalitati include:

  • Vehicle Status- monitorizeaza de la distanta nivelul uleiului de motor, presiunea anvelopelor sau kilometrajul.
  • Vehicle Locator- localizarea vehiculului in parcarile aglomerate sau in zonele de lucru mai putin familiare.
  • Remote Lock/Unlock- control de la distanta asupra inchiderii centralizate a masinii, permitandu-le astfel colegilor acces la vehicul in caz de nevoie.

Gama de tehnologii avansate include sistemul de infotainment si comunicatie SYNC 3 cu ecran tactil de 8 inch. Acesta poate fi operat cu ajutorul unor comenzi vocale simple sau prin gesturi precum swipe sau pinch. SYNC 3 este compatibil cu Apple CarPlay si Android Auto™. De asemenea, sistemul Ford MyKey permite managerilor de flote sa programeze un nivel limitat al vitezei pe care o poate atinge masina, un volum maxim al sistemului audio sau activarea permanenta a sistemelor de siguranta activa.

Noul Ford Ranger a devenit realitate! Ford-Ranger-4-1024x683O experienta mai inteligenta si mai sigura

Noul Ranger este primul vehicul din clasa sa care ofera in echiparea standard tehnologii precum asistenta pre-coliziune cu depistare a pietonilor, cea activa la parcare si limitatorul de viteza inteligent. Nu lipsesc nici sistemul de mentinere a benzii de rulare sau avertizare la parasirea acesteia. In plus, Ranger ofera tempomat adaptiv cu avertizare frontala, sistemul de recunoastere a indicatoarelor rutiere. Iar pentru manevre, senzori frontali si posteriori de parcare, camera de marsarier.

Experienta dinamica a noului Ranger este imbunatatita suplimentar de un sistem revizuit de suspensii care ofera un comportament rutier rafinat. Plajele de actiune ale arcurilor si amortizoarelor sunt concepute pentru a permite un comportament personalizat in functie de caracterul fiecarei versiuni in parte.

„Noul Ford Ranger pune la dispozitie clientilor o combinatie imbatabila intre puterea de tractiune, eficienta consumului de combustibil si tehnologia inteligenta de asistenta a soferului. In plus, motorul nostru EcoBlue de ultima generatie, echipat cu cea mai recenta tehnologie de reducere catalitica selectiva (SCR), intruneste cele mai stricte reglementari privind emisiile”, spune Roelant de Waard, vicepresedinte al birourilor de Marketing, Vanzari si Service in cadrul Ford Europa. „Noul nostru Ford Ranger Raptor va duce entuziasmul si mai departe apetitul pentru curse in desert si pentru un stil de viata extrem de off-road, atunci cand va fi disponibil la vanzare pentru pasionatii de aventura”.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.