Mercedes-Benz GLA a primit cea de-a doua generatie. In egala masura, a fost prezentata si versiunea AMG a crossover-ului compact al constructorului german.

Mercedes-Benz GLA
Schimbare de dimensiuni

Mercedes-Benz GLA este al optulea model nou al marcii. Modelul a scazut cu 14 mm in lungime (4.410), insa are un plus de 30 mm la latime (1.834) si ampatament (2.729). Totodata, avem o crestere de 10 mm in inaltime, pana la 1.611 milimetri, a garzii la sol (+9 mm, pana la 143 mm). a ecartamentelor cu 46 mm (acum 1.605/1.606 mm).

Designerii au cizelat modelul obtinand un coeficient de rezistenta aerodinamica de 0.28 Cd. Evident, acest lucru a permis un spor de eficienta in ceea ce priveste consumul de combustibil. In plus, ei au preluat de la noul CLA tuse ale partii frontale, in timp ce in spate regasim o combinatie intre noile Clasa A si Clasa B. Portierele acopera pragurile laterale, iar jantele au dimensiuni intre 17 si 20 de inch.

Interior tipic noilor generatii

Interiorul preia stilul deja cunoscut de la celelalte modele Mercedes-Benz din noua generatie. Pe plansa centrala regasim acel element format din doua ecrane. Sunt disponibile trei configuratii: cate doua de 7 inch sau de 10.25 inch, sau o combinatie cu cate unul de fiecare dimensiune.

In plus regasim sistemul media de ultima generatie, MBUX. Asupra caruia nu mai insistam pentru ca am vorbit despre el la celelalte modele lansate in ultima vreme. Cum GLA este practic un crossover pentru Clasele A si B, ofera o pozitie la volan mai inalta cu 140, respectiv 50 mm. Exista mai mult spatiu in zona fata, dar si in spate. Bancheta poate fi ajustata pe lungime intr-un interval de 140 mm si ofera un plus de 116 mm spatiu la picioare. Ea poate fi rabatata in proportie de 40:60 sau 40:20:40.

Mercedes-Benz GLA si AMG GLA 35 sunt aici! Mercedes-Benz-GLA-_-1-1024x683Motorizari diesel si benzina, si un PHEV in viitor

Propulsia este oferita cu ajutorul unor unitati diesel si pe benzina cu patru cilindri in linie. Baza o reprezinta un motor pe benzina de 1.33 litri, care produce 163 CP si 250 Nm de cuplu si este cuplat la o cutie automata 7G-DCT. Acesta sprinteaza de la 0 la 100 km/h in 8.7 secunde si permite o viteza maxima de 210 km/h.

Celelalte motorizari urmeaza sa fie anuntate pana in primavara lui 2020, atunci cand incep sa fie comercializate primele unitati. Tot atunci, probabil, vom afla si cand urmeaza sa fie implementata versiunea PHEV.

Tractiune integrala permanenta 4MATIC ca optiune

Noul GLA beneficiaza de suspensie de tip MacPherson pe puntea din fata, in timp ce pe puntea din spate se gaseste una de tip multi-link cu cate patru brate. Pentru moment nu exista optiunea unei suspensii adaptive.

In schimb este disponibil sistemul de tractiune integrala permanenta 4MATIC cu functie de distributie variabila a cuplului. Spre deosebire de modelul anterior, in care actionarea era hidraulica, in acest caz, ambreiajul este actionat electromecanic.

In mod standard si in modurile de rulare Eco/Comfort distributia de cuplu pe roti este de 80:20 (puntea fata/spate). In modul Sport este 70:30. In modul off-road, ambreiajul parte a sistemului de tractiune integrala actioneaza ca un diferential cu blocare inter axiala, distributia fiind echilibrata 50:50.

Special pentru off-road

Caracteristicile tipice unui model off-road includ o sectiune frontala vizual ridicata pe vertical, console scurte atat in fata, cat si in spate, precum si un set de elemente de protectie pe toata suprafata inferioara a caroseriei. Modelele care vor dispune de sistem de tractiune integrala 4MATIC au, stadard, si Off-Road Engineering Package.

Pachetul include un program suplimentar de conducere si functie de asistenta la condus in panta. Plus un ecran cu animatii speciale care arata in timp real gradientul, unghiul de inclinare si setari tehnice care ajuta soferul sa faca corect manevrele. In plus, daca alegi farurile optionale MULTIBEAM LED, beneficiezi si de o functie de iluminare speciala pentru off-road. Aceasta presupune ca elementele pentru iluminarea in curbe este activa permanent pana la 50 de km/h.

Pasi suplimentari in siguranta si functii speciale

Noul GLA beneficiaza si de functiile imbunatatite ale Driving Assistance Package. Intre acestea amintim functiile de manevra de intoarcere, „coridor de urgenta”, precum si avertizari pentru situatii noi privind biciclistii si pietonii. Iar noul GLA reactioneaza si atunci cand soferul nu o face gratie Active Brake Assist.

Noul GLA vine si cu ENERGIZING comfort control. Acesta este responsabil cu un climat placut in habitaclu, de la iluminat si muzica ambientala, la climatizare si chiar optiuni de masaj. Functia ENERGIZING COACH recomanda aceste programe in functie de situatie. Iar ENERGIZING seat kinetics, disponibila pentru scaunele actionabile electric si cu functie memorie, permit schimbari ortopedice benefice in postura de sedere a pasagerilor fata.

GLA a preluat de la noul GLS functia Car Wash. Aceasta blocheaza temporar senzorii de ploaie, pliaza oglinizile exterioare si inchide geamurile laterale si trapa. Sistemul de climatizare trece in modul de recirculare a aerului si, dupa cateva secunde, este afisata imaginea frontala a sistemului de camere la 360 de grade (daca este montat) pentru a ajuta soferul in timpul deplasarii printr-o spalatorie automata. Setarile sunt dezactivate automat atunci cand soferul iese din spalatorie si atinge o viteza mai mare de 20 km/h.

Mercedes- AMG GLA 35 4MATIC

Mercedes-Benz GLA si AMG GLA 35 sunt aici! Mercedes-AMG-GLA_1-1024x768Prima generatie Mercedes-Benz GLA a avut o varianta 45 AMG de 460 CP. De data aceasta primeste, pentru moment, un 35 AMG 4MATIC de 306 CP, care sprinteaza cu doar 0,3 secunde mai lent. Si care intra in regula legata de astfel de versiune, pe care am vazut-o deja la alte 7 modele.

Clasic, avem parte de un upgrade estetic. Acesta include grila de radiator cu lame verticale, noi bare de protectie, splitter, spoiler, difuzor care are integrate doua terminatii de esapament. Optional se ofera un AMG Night package care aplica un finisaj negru lucios pe mai multe elemente.

Iar la interior volan sport multifunctional turtit in partea inferioara (optional AMG Performance), consola centrala specifica AMG si scaune sport tapitate cu piele neagra ARTICO sau cu microfibra DINAMICA cu cusaturi contrastante si centuri de siguranta rosii.

Standard se ofera Widescreen Cockpit cu doua ecrane de 10.25 inci, unul dintre care afiseaza panoul de bord si altul sistemul multimedia MBUX. Panoul de instrumente are trei teme, iar cel Supersport odata ce este activat, afiseaza un turometru digital masiv pe centru si alte informatii pe langa el. Prin intermediul meniului AMG, soferul poate apela diverse afise speciale, cum ar fi Warm-up, Set-up, G-Force sau Engine Data.

Ce avem diferit fata de un GLA obisnuit?
  • Motor M260,  2.0 litri cu patru cilindri, pe benzina, cu turbo compresor twin-scroll. Putere de 306 CP intre 5.800-6.100 de rpm si cuplu de 400 Nm intre 3.000-4.000 rpm.
  • AMG Performance 4MATIC cu tractiune integrala variabila: tractiune numai fata sau o distributie de 50:50 intre axe la nevoie. Cutia de viteze este AMG SPEEDSHIFT DCT cu opt trepte si dublu ambreiaj.
  • 5,1 secunde de la 0 la 100 km/h si viteza maxima limitata la 250 km/h.
  • Standard functia RACE START, pentru start de pe loc. Padele de comutare a treptelor in spatele volanului si sistem AMG DYNAMIC SELECT cu cinci moduri de rulare. Este vorba despre Comfort, Sport, Sport+, Individual si Slippery.
  • Frane cu dis ventilate si perforate: 350 mm cu 4 pistoane (fata), 330 mm un piston (spate).
  • Standard suspensie sportiva optimizata AMG, optional AMG RIDE CONTROL cu amortizoare adaptive cu trei moduri de functionare.
  • Evacuare cu supape active si servodirectie electromecanica sensibila la regimul de viteza.

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.