Jimny se bucura de succes de piata. Daca nu ati reusit insa sa achizitionati un model din ultima generatie, trebuie sa va grabiti. Urmeaza sa fie retras de pe piata europeana la finele anului. Ca sa revina, ulterior, ca vehicul comercial! Iata povestea.

Emisiile sunt de vina

Suzuki se bucura de un bun succes de vanzari cu noul Jimny. Insa normele referitoare la emisiile de noxe sunt draconice. Si ii impiedica sa-l mai ofere cientilor. Firma a si anuntat de altfel doar ca va face eforturi pentru a livra exemplarele deja comandate.

Normele impuse de UE spun sa nu se depaseasca o valoare medie de 95 g/km. Pentru fiecare gram depasire se plateste o amenda de un euro in cazul fiecarei masini comercializate. Iar la Suzuki lucrurile stau si mai rau.

Pentru ca valoarea amintita, de 95 g/km poate sa sufere corectii. Constructorii cu modele din clasele mari pot avea medii de peste 100 g/km. Spre exemplu Daimler, 102,8, sau Jaguar-Land Rover, in cazul careia vorbim despre 130,6. In replica, cei care au modele mici si medii, trebuie sa fie sub valoarea amintita. La FCA e vorba despre 91,8, la PSA de 93. Or Suzuki, care nu are masini electrice in portofoliu, trebuie sa atinga 90,3 g/km!

Or, trebuie precizat ca Jimny, cu al sau motor aspirat de 1.5, atinge o valoare de 178 g/km. Motiv pentru care si-au si asumat cei de la Suzuki sa livreze modelele comandate, iar apoi sa spuna stop joc.

Solutii? Vanzarea ca vehicul comercial

Pentru Suzuki Swift Sport, Vitara si S-Cross viitorul pare sa sune mai bine. Potrivit presei britanice vorbim despre sistem mild hybrid. Iar pentru Ignis si Swift despre vedere tehnologii noi, menite sa reduca emisiile. Deocamdata Jimny nu este in vreunul din aceste cazuri.

Dupa finalul anului, ramane de vazut ce se va intampla. Daca se va gasi solutia unei alte motorizari. Cert este insa ca, pana la o astfel de varianta, se pare ca este luata in calcul o solutie de compromis. Si anume aceea de a transforma Jimny intr-un vehicul comercial. In cazul carora nu este vorba despre aceleasi restrictii cu privire la emisii. Cu mici modificari in ceea ce priveste interiorul si renuntarea la locurile din spate.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here