Ford Bronco, sau, mai degraba, renasterea acestui nume legendar, a fost subiect inca de la momentul in care a fost anuntat noul Land Rover Defender. Ei bine, Defender a venit deja pe piata. Iar acum este randul lui Bronco. Care isi propune, in primul rand, sa-i dea batai de cap lui Jeep Wrangler.

Daca va reusi, este greu de spus. Cert este ca vine cu un arsenal complet. Caroserie cu doua si patru usi. Versiune sport, asupra careia vom reveni. Si un pret de start mai mult decat atractiv: 29.995 de dolari!

Putina istorie

Ford Bronco este unul dintre modelele de referinta pentru fanii masinilor cu capabilitati deosebite in off-road. A aparut initial in 1965 si a beneficiat de cinci generatii. Productia avea sa inceteze in 1996.

Ford Bronco, legenda merge mai departe Ford-Bronco_2-1024x576

Precedentele sale generatii au avut doar versiuni in doua usi. Acum insa, la 24 de ani distanta de ultimul model, gama este extinsa. In ton cu momentul. Cu piata. Iar Ford spera sa apuce o felie serioasa din „tortul” reprezentat de piata acestui segment. Profitand nu doar de apetitul americanilor pentru astfel de modele. Ci si de pandemie. Care a schimbat planurile in ceea ce priveste lansarea. Dar a dat greutate ideii de distantare. De reintoarcere catre natura. Ceea ce inseamna un boost pentru acest segment.

Design inspirat de original

Punctul de plecare pentru noul Ford Bronco a fost o schita a primei generatii. Motiv pentru care regasim linii traditionale. Dar si reinterpretari ale versiunii respective sau elemente noi.

  • Pe radiator nu este inscriptia Ford, ci numele modelului, Bronco, pastrandu-se insa stilul de scriere, inclusiv literele de tipar.
  • Cromul, prezent din abundenta in trecut, a fost inlocuit de plastic negru.
  • Are versiune cu trei usi, cu acoperis rigid, dar vine acum si cu una cu cinci. Un semn al „atacului” la suprematia lui Wrangler.
  • Versiunea din urma are, standard, plafon „moale”. Acoperisul (sau sectiuni ale acestuia) si usile fara rame sunt detasabile, ca si la Wrangler. Spre deosebire de modelul Jeep, in cazul lui Ford Bronco, cele din urma se pot pune in portbagaj. Lucru extrem de util daca se schimba vremea.
  • Sunt disponibile peste 200 de accesorii oficiale pentru o personalizare si mai mare.
Interior „clasic” cu tema off road

Interiorul pastreaza designul cunoscut fanilor lui Ford Bronco. Dar exista si doza de nou, adusa de butonul de start. Sau de sistemul de infotainment SYNC 4 cu ecran de 8 sau 12 inch. Panoul de bord are insa ceasuri analogice, despartite de un ecran color.

Altfel, in habitaclu totul „inspira” ideea de off-road. Scaune cu tapiterie speciala si gauri de drenaj in podea. Butoane si elemente de control impermeabile. Astfel incat vremea rea sa nu reprezinte o „sperietoare”.

Doua motoare pe benzina si doua versiuni de tractiune integrala

Ford Bronco este disponibil in versiunea de baza cu un 2.3 EcoBoost care ofera 270 CP si un cuplu maxim de 420 Nm. Versiunea de tot este un 2.7 V6 EcoBoost, cu 310 CP si 542 Nm. Transmisia este asigurata in cazul primului motor de o versiune manuala cu 7 rapoarte (standard) sau una automata cu 10. Unitatea V6 este oferita doar cu cutia automata.

Puterea este distribuita unei punti spate solide Dana AdvanTEK si celei independente de pe puntea din fata Dana AdvanTEK. Ambele sunt dotate cu diferentiale blocabile electronic Spicer Performa-TraK.

Prin intermediul unui selector se pot alege modurile de rulare: Normal, Eco, Sport, Slippery & Sand, Baja, Mud/Ruts si Rock Crawl. Exista doua versiuni ale sistemului de tractiune integrala. Prima, cu o cutie de transfer controlata electronic de tip shift-on-the-fly. Cea de-a doua, cu o cutie de transfer electromecanica cu doua viteze. Aceasta ofera si mod automat pentru implicarea la cerere, pentru a selecta intre 2H si 4H.

Platforma lui Ford Ranger

Ford Bronco a fost dezvoltat pe aceeași platforma ca pick-up-ul Ford Ranger. Spre deosebire de Jeep Wrangler are punte netaiata doar pe spate. In plus, dispune de suspensie independenta pe fata si multi-link pe spate, iar clientii pot comanda amortizoare Bilstein dezvoltate pentru acest model.

Exclusiv in segment mai are o bara stabilizatoare semi-activa hidraulica. Aceasta permite deconectarea pentru o articulatie maxima si o crestere a indicelui unghiului rampei. Sau reconecta pentru performante maxime ale directiei si stabilitatii la viteze mari.

Performante excelente in off-road

Ford Bronco are pneuri de pana la 35 de inch, o garda la sol de 295 mm, un unghi de degajare de 37.2 grade si este capabil sa strabata vaduri de pana la 852 mm. Capacitatea de tractare este de peste 1,5 tone.

Este dotat cu carlige de remorcare fata/spate, scuturi de otel, bare de protectie din otel, care, la cerere, pot integra trolii Ford Performance. Pentru modelele destinate off-road-ului extrem sunt disponibile si placi de protectie suplimentare, ca si scuturi pentru motor, transmisie, cutie de transfer si rezervor de combustibil. Iar pentru stanci, bare de protectie laterale.

Modelul beneficiaza de un Trail Toolbox care sporeste experientele in off-road. Acesta include:

  • Trail Control – cruise control pentru conducere in afara asfaltului
  • Trail Turn Assist – reduce raza de bracaj in off-road prin vectorizarea cuplului
  • Trail One-Pedal Drive-  control superior al franarii/acceleratiei pe stanci sau roci

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.