Noua generatie a Daciei Duster a fost schimbata din temelii din punct de vedere estetic, atat la exterior, cat si la interior, insa sub capota regasim aceleasi motorizari ca si la precedenta generatie.

Avem doua motorizari pe benzina (1.6 litri cu 115 cai putere si 1.2 litri cu 125 cai putere) si alte doua motorizari diesel (1.5 litri cu 90 cai putere si 1.5 litri cu 110 cai putere).

Cele mai atragatoare si comercializate sunt, bineinteles, versiunile de top, atat pe benzina, cat si diesel. Si neaparat cu tractiune integrala.

Motiv pentru care si cunoscuta publicatie franceza L’Argus a dorit sa vada cum se comporta noul Duster cu motorul 1.2 TCe 4×4 de 125 de cai.

Cum se comporta noul Duster in versiunea 4x4 New-2018-Dacia-Duster-102-2311„Cu doar 125 de cai sub capota la un SUV cu o asemenea dimensiune, n-ar trebui sa va asteptati la prea multe. Dusterul se descurca totusi bine gratie cutiei de viteze mult mai bine etajata fata de prima generatie a Dusterului. Soferul beneficiaza, de asemenea, de o directie mult mai precisa in favoarea manevrabilitatii in oras si a preciziei pe sosea”, scrie sursa citata.

18.650 de euro costa versiunea Comfort testata de francezi.

„Pe soseaua sau autostrata am remarcat nivelul mai redus de zgomot in habitaclu, in timp ce pe teren accidentat Duster s-a descurcat mereu bine. Nu face exceptie nici generatia curenta, gratie transmisiei, gardei la sol si a cauciucurilor Continental ContiCross Contact, care sunt standard. Ca si versiunea precedenta, si aceasta a pastrat o abilitate excelenta de a absorbi gropile si a trece peste micile obstacole. Unele SUV-uri mai scumpe si mai puternice nu se pot lauda cu asa ceva…”, continua publicatia franceza.

Arpoaep trei mii de euro e diferenta intre o transmisie 4×2 si una 4×4.

Cum se comporta noul Duster in versiunea 4x4 dacia-duster-2018-05Jurnalistii din Hexagon au remarcat ca Dusterul e „mai putin interesant” pe sosea, unde are dificultati din cauza cuplului mic, de doar 205 Nm. In schimb, „devine din nou interesant” atunci cand drumul e acoperit cu zapada.

In ceea ce priveste consumul, sa va asteptati la o medie de 7.3 litri/100 km pe drumurile secundare, insa media va creste la 9.5 litri/100 km pe autostrada, la o viteza constanta de 130 km/h.

Concluzia trasa de jurnalistii francezi e aceea ca „factura Dusterului va creste cu 2.753 de euro in cazul in care preferati varianta 4×4 in detrimentul celei 4×2. Trebuie sa stiti ca 4×4 vine implicit cu un consum mai mare si un volum al portbagajului redus. Prin urmare, alegeti seistemul de tractiune integrala doar daca il veti folosi”.

In Romania, noua generatie a Dusterului are un pret de pornire de 12.350 de euro si ajunge la 18.750 de euro, in echiparea de top – Prestige.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.