… sunt o Toyota Land Cruiser și un Nissan Patrol. Cine ar fi pariat pe asta? Râcă mare pe subiectul ”cărămizi” și viteza maximă atinsă. Modelul Nissan-ul Patrol este de multă vreme preferatul arabilor bogați din Orientul Mijlociu. Și nu pentru abilitățile sale off-road, ci pentru faptul că motoarele care ajung pe piața arabă pot fi modificate foarte ușor și suportă presiuni foarte mari. În speță, începând cu 1.000 CP și până peste 2.500 CP. Filmul făcut de Top Gear, în care un Patrol cu toate internele şi trenul de rulare de GT-R35 bate un Porsche 918, a arătat doar un singur monstru care trăiește printre dunele arabe. Şi sunt foarte mulţi acolo.

Nisaan Patrol AAP Qatar

În cazul de față,  Al Anabi Performance, un garaj privat din Qatar, a folosit propulsorul Nissan TB48DE de 4.8 litri, cu 6 cilindri în linie, cel care echipează de serie modelul Patrol pe piața locală. Deasupra motorului tronează mândră o turbină foarte mare. Configuraţiile single-turbo sunt preferate celor twin-turbo (cu două turbine) pentru a obţine puteri cât mai mari. Patrol-ul AAP dezvoltă ”relaxat” 2.500 CP. Mașina are foarte multe alte modificări, aici menționând ecartamentul mărit sau elemente de caroserie din fibră de sticlă sau de carbon.

Pricinoși pe Toyota, cei de la AAP şi-au dezlănțuit Patrolul pe o pistă de aeroport, cu scopul declarat de a depăși viteza de 370 km/h, înregistrată de Land Cruiser. După doar 800 metri rulați, deja atingând viteza de 333,82 km/h, ușile de fibră nu au mai rezistat presiunilor și au fost smulse de curent (spațiile rămase au acționat ca enorme frâne aerodinamice). Tentativa de record a fost puțin amânată, tot pentru anul acesta. Când se va întâmpla, publicăm.

 

Toyota Land Speed Cruiser

Divizia Toyota Motorsport este responsabilă pentru modificarea lui Land Speed Cruiser. Blocul motor este de serie, V8 de 5.7 litri care echipează în mod normal varianta de top, doar că inginerii niponi au montat și două turbine Garrett cam de mărimea mingilor de volei și au schimbat cam toate componentele interne ale motorului cu unele de curse. Puterea este transmisă la trenul de rulare prin intermediul unei cutii de viteze de curse customizată.

Şi suspensia a fost înlocuită cu una din motorsport, iar anvelopele sunt Michelin Pilot Super Sport. Mașina dezvoltă 2.000 CP și a atins oficial viteza de 370,2 km/h pe aeroportul din Mojave/California, pe o pistă de 4 km lungime. La volan a fost Carl Edwards, ex-pilot Toyota în NASCAR. Land Speed Cruiser este oficial, în acest moment, cel mai rapid SUV al planetei, dar recordurile sunt făcute pentru a fi depășite.

 

 

Copyright foto: fb Al Anabi Performance Qatar, Toyota

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.