Cayenne Turbo S E-Hybrid si-a demonstrat performantele stabilind un record neobisnuit. Cel mai puternic model din aceasta gama a lui Porsche si-a demonstrat abilitatile pe circuitul Swedish Gotland Ring.

De ce neobisnuit? Pentru ca au fost puse la incercare atat calitatile sale pe soselele asfaltate. Dar si pe cele de off-road usor. Pentru ca traseul este inca in constructie. Si, in consecinta, partial neasfaltat.

Un test special

Incercarea a fost parte a unei filmari menite sa probeze calitatile celui mai puternic Cayenne din toate timpurile. SUV-ul hibrid a rulat pe anvelope standard, uzate. Iar la volan s-a aflat pilotul de curse si prezentatorul TV german Tim Schrick.

Swedish Gotland Ring are o sectiune nordica de 3,2 kilometri. Aceasta este deja asfaltata si data in folosinta. Exista insa si o „zona| sudica de 4,2 km, in pline lucrari. Drept consecinta se afla la stadiul de pietris. Ei bine, masina a reusit un timp de 3:51. O performanta prin care arunca manusa altor competitori.

Cel mai puternic Porsche Cayenne este un hibrid plug-in

Porsche continua sa se concentreze constant pe e-mobilitate, gama Cayenne prezentand acum un hibrid plug-in ca nou model de varf. Cayenne Turbo S E-Hybrid (varianta este disponibila si pentru Coupé) isi ia puterea de 500 kW (680 PS) din interactiunea inteligenta a unui motor V8 de patru litri (404 kW / 550 CP) cu unul electric, integrat cu transmisia Tiptronic S cu opt viteze (100 kW / 136 PS). Cuplul maxim al sistemului de 900 Nm este disponibil imediat de peste turatia de ralanti.

Modelul accelereaza de pe loc la 100 km / h in 3,8 secunde si atinge o viteza maxima de 295 km / h. Aceasta performanta este asociata cu un nivel ridicat de eficienta. CayenneTurbo S E-Hybrid parcurge pana la 40 de kilometri cu zero emisii. Consumul mediu masurat NEDC este de 3,9-3,7 l / 100 km (combustibil) si 19,6-18,7 kWh / 100 km (electric).

Viteze de pana la 135 km / h doar cu propulsia electrica

La fel ca toate hibridele plug-in Porsche, noul model de top din gama Cayenne este unul dintre cele mai sportive automobile din segmentul premium. La modelele E-Hybrid Cayenne Turbo S, motorul electric este situat intre motorul V8 si transmisia Tiptronic S cu opt trepte.

Cele doua motoare sunt interconectate printr-un ambreiaj de separare din interiorul modulului hibrid. Acesta este denumit actuator electric al ambreiajului (ECA – Electric ClutchActuator). In modul de conducere E-Power, motorul electric poate propulsa automobilul pana la o viteza maxima de 135 km / h. Acesta poate fi utilizat si in celelalte moduri, pentru un impuls suplimentar. Aceste moduri pot fi selectate prin intermediul pachetului standard Sport Chrono (Hybrid Auto, Sport si Sport Plus). Porsche a preluat aceasta strategie de impuls de putere de la masina super sport 918 Spyder.

Bateria litiu-ion este instalata sub podeaua spatiului de incarcare si are o capacitate de 14,1 kWh. Bateria de inalta tensiune poate fi complet incarcata in 2,4 ore cu incarcatorul de bord standard de 7,2 kW, la utilizarea unei conexiuni de 400 de volti cu o siguranta de 16 amperi. Procesul de incarcare dureaza sase ore de la o priza conventionala, la 230 volti si 10 amperi. Incarcarea poate fi programata si prin intermediul Porsche Communication Management (PCM) sau al aplicatiei Porsche Connect (pentru smartphone-uri si Apple® Watch).

Sistem de stabilizare anti-ruliu, suspensie pe aer si frane ceramice in standard

Cayenne Turbo S E-Hybrid vin bine echipat din fabricatie. Printre dotarile standard se numara Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC) – sistemul electric de stabilizare anti-ruliu, Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) cu diferential blocabil pe puntea spate, sistemul de franare de inalta performanta Porsche Ceramic Composite (PCCB), jante din aliaj usor de 21 inci cu design Aero, inclusiv pasaje ale rotilor in culoarea caroseriei, servodirectie Plus, si pachet Sport Chrono.

Suspensia de aer adaptabila cu trei camere, inclusiv Porsche Active Suspension Management (PASM), asigura un spectru larg de dinamici tipice de conducere Porsche si o calatorie confortabila. Jantele din aliaj usor de 22 inci si directia pe puntea spate sunt de asemenea disponibile ca optiuni.

Conectivitate completa si climatizare auxiliara standard

Toate modelele Cayenne includ conectivitate completa standard. Aceasta permite navigarea online cu informatii despre trafic in timp real, control vocal inteligent online si servicii extinse Porsche Connect – inclusiv cautarea statiilor publice de incarcare.

Optiunile suplimentare pentru toate modelele Cayenne includ wireless Apple Car Play®, noi porturi USB-C si un suport pentru smartphone cu functie de incarcare inductiva. Toate modelele hibride de la Porsche au aer conditionat auxiliar. Acesta poate fi controlat de la distanta, direct prin PCM si prin aplicatia Porsche Connect, si permite incalzirea si racirea vehiculului chiar si atunci cand motorul nu este pornit.

Toate modelele Cayenne sunt dotate cu faruri LED, sistem cruise control cu functie de limitare a vitezei, camera pentru protectie pentru pietoni si Park Assist in fata si spate – inclusiv camera de asistenta la mersul cu spatele pentru modelele Cayenne Coupé.

Accesoriile optionale includ faruri cu matrice LED, afisaj pe parbriz, sistem de vizualizare pe timp de noapte cu camera termica si copilot digital Porsche InnoDrive, inclusiv control de croaziera adaptiv, asistenta pentru pastrarea benzii, recunoasterea semnelor rutiere, ghidare activa a benzii, asistenta pentru intersectii si franare de urgenta.

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.