BMW X5 si BMW X6 dispun acum si de o tehnologie mild hybrid eficienta pentru optimizarea livrarii spontane a puterii si eficienta sistemului de propulsie. Un nou semn al orientarii bavarezilor catre tehnologiile „verzi”.

Cu incepere din luna mai 2020, noile BMW X5 xDrive40d si BMW X6 xDrive40d vor avea un motor diesel, cu sase cilindri dispusi in linie, nou dezvoltat sustinut de un generator-starter conectat la un sistem de 48V. Datorita puterii motorului termic crescuta la 250 kW/340 CP si sistemului mild hybrid asistat electric, acceleratia, performantele dinamice si eficienta celor doua modele sunt ridicate la un nou nivel.

Motor diesel, cu 6 cilindri in linie, doua turbocompresoare si injectie directa optimizata

Tehnologia BMW TwinPower Turbo este disponibila la noul motor diesel de 3,0 litri. Acesta are sase cilindri dispusi in linie, cuprinde un sistem cu doua turbocompresoare si injectie directa piezo common-rail. Caracteristicile de reactie spontana ale sistemului de turbocompresie sunt imbunatatite de geometria variabila a turbinelor. Cu pana la 10 injectii per ciclu, injectoarele alimenteaza combustibilul in camera de ardere la o presiune de pana la 2.700 bar. Noul senzor de presiune integrat in injector asigura un dozaj foarte precis, precum si o economie de combustibil favorabila si o combustie curata.

Noul motor diesel dezvolta un cuplu maxim de 700 Nm, ce devine disponibil intre 1.750 si 2.250 rpm. Motorul atinge o putere maxima de 250 kW/340 CP la 4.400 rpm. Puterea este transferata la noile BMW X5 xDrive40d si BMW X6 xDrive40d prin intermediul unei transmisii Steptronic cu opt trepte. Ca si gratie tehnologiei inteligente de tractiune integrala BMW xDrive. Datorita reglajului orientat spre tractiune spate, ea imbunatateste agilitatea in timpul abordarii virajelor dinamice.

Tratarea gazelor de esapament NOX in doua etape a fost dezvoltata in continuare. Ca si sistemul Ad Blue foarte eficient, care a fost introdusa ca dotare standard pentru modelele diesel din 2012. Sistemul cuprinde acum un convertor catalitic de oxidare si o acoperire SCR pe filtrul de particule. Pentru reducerea optima a emisiilor de oxid de azot, o a doua unitate de dozaj a fost integrata la iesirea sistemului SCR. Prin urmare, noile BMW X5 xDrive40d si BMW X6 xDrive40d respecta deja reglementarile Euro 6d. Reamintim, acesta va intra in vigoare abia la inceputul anului 2021.

Tehnologia mild hybrid

Noul motor diesel este asistat de un generator-starter alimentat la un sistem de 48V. Acesta asigura un set complet de functii mild hybrid. Puterea electrica suplimentara este de 8 kW/11 CP, iar plusul de cuplu de pana la 120 Nm.

Impulsul electric imbunatateste dinamica la pornire si accelerare. Prin urmare, noile BMW X5 xDrive40d si BMW X6 xDrive40d sprinteaza de la 0 la 100 km/h in doar 5,5 secunde. Datorita puterii electrice suplimentare, motorul termic este capabil, la viteze constante, sa functioneze in mod frecvent intr-un interval de sarcini optimizat.

Generatorul-starter obtine energia necesara din bateria litiu-ion cu o capacitate de aproximativ 0.5 kWh. Generatorul-starter incarca atat acumulatorul de litiu-ion, cat si cel conventional, conectat la sistemul electric de 12V. Incarcarea se face prin recuperare in timpul franarii si, daca e necesar, e sustinut de motorul termic. Pentru perioade scurte de timp, capacitatea de recuperare este de pana la 12,5 kW.

Pentru a asigura fiabilitate maxima, electronica de putere si acumulatorul litiu-ion beneficiaza de un sistem de racire eficient, cu lichid.

Confort superior

Confortul calatoriei beneficiaza semnificativ de pe urma tehnologiei mild hybrid prezentata la noile BMW X5 xDrive40d si BMW X6 xDrive40d. Efectul de sustinere al generatorului-starter de 48V asigura un raspuns prompt al sistemului de propulsie la acceleratii si schimbul treptelor de viteze. Mai mult, generatorul puternic asigura pornirea si repornirea spontane si cu vibratii reduse ale motorului termic atunci când se utilizeaza functiile Auto Start Stop sau se ruleaza in modul „coasting”, cu mentiunea ca pornirea initiala a motorului si initializarea sistemului se fac cu sistemul de 12V.

In timpul fazelor de „coasting”, la ridicarea piciorului de pe pedala de acceleratie, este posibila nu numai deconectarea motorului de la transmisie, ci si oprirea completa, pentru un plus de eficienta. Sistemul generator-starter de 48V asigura repornirea rapida a motorului, fara vibratii neplacute. Oprirea motorului este operata automat si posibila atunci când functii auxiliare nu necesita puterea motorului (de exemplu aerul conditionat). Pentru a beneficia de potentialul de economisire cât mai des posibil, functia de „coasting” este disponibila atât in modul ECO-PRO, cât si in modul COMFORT al functiei Driving Experience Control.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.