BMW iX a fost prezentat la #NEXTGen 2020 de la München. Iar acum, cu un an înainte de lansarea pe piaţă, procesul de dezvoltare de serie continuă. Prototipurile noului avanpost tehnologic al companiei sunt gata acum pentru testele finale de iarnă în nordul Scandinaviei.

Testul de anduranţă se desfăşoară în condiţii meteorologice extreme dincolo de Cercul Polar. Și serveşte, printre altele, pentru reglarea sistemelor de propulsie şi suspensie. În plus, sunt supuse testului la temperaturi negative motoarele electrice, sistemul de tracţiune integrală. Ca și tehnologia de încărcare, bateriile de înaltă tensiune şi gestionarea căldurii.

Teste de reglaje şi condus duc prototipurile BMW iX până în cele mai nordice regiuni ale Europei. Pe drumurile pustii din Laponia finlandeză şi spre Capul Nord de pe insula norvegiană Magerøya, atât tehnologia BMW eDrive de generaţia a cincea, cât şi sistemele de control al suspensiei trebuie să-şi demonstreze funcţionalitatea şi fiabilitatea în condiţii de drum şi vreme deosebit de solicitante.

În acest proces, inginerii de test evaluează mai presus de toate interacţiunea dintre sistemele de propulsie şi suspensii pe suprafeţe de drum cu coeficient de frecare scăzut. Iar drumurile nesigure, tronsoanele îngheţate şi suprafeţele de gheaţă pregătite special la marginea Cercului Polar oferă condiţii ideale.

BMW iX face teste la Capul Nord P90409311_lowRes_the-first-bmw-ix-tes-1024x683

BMW iX, deschizător de drum

BMW iX este primul model bazat pe un concept de construcţie BMW Group, care este nou, modular şi scalabil. A fost creat de la început pentru o mobilitate full electrică şi, cu cea mai recentă etapă de dezvoltare a tehnologiei BMW eDrive. Două motoare electrice generează împreună o putere maximă de peste 370 kW/500 CP conform calculelor actuale.

O parte integrantă a testului  este şi reglarea finală a sistemului inteligent de tracţiune integrală BMW xDrive. În plus, se vizează reglarea adaptivă a momentului de gabarit specific axelor. Obiectivul dezvoltării este de a realiza un consum combinat de energie foarte redus – mai puţin de 21 kWh/100 km în ciclul de testare WLTP. În plus, se vizează o autonomie de peste 600 de kilometri (WLTP).

BMW iX face teste la Capul Nord P90409328_lowRes_the-first-bmw-ix-tes-1024x683

Provocări speciale

În timpul testului de iarnă, componentele tehnologiei BMW eDrive se confruntă cu provocări speciale. Evident este vorba despre temperaturile extrem de scăzute. Sunt vizate mai întâi bateriile de înaltă tensiune şi tehnologia de încărcare. De asemenea, afişajele care informează despre nivelul de încărcare, autonomie şi starea de funcţionare. Dar şi sistemul de management termic. Acesta asigură în mod constant temperatura optimă de funcţionare a sistemului de propulsie şi a bateriilor de înaltă tensiune.

Programul de testare cere mai mult de la prototipurile BMW iX decât trebuie să reziste viitoarele modele de producţie pe parcursul întregului lor ciclu de viaţă. Evaluarea rezultatelor testelor şi reglarea fină a tuturor componentelor de propulsie şi suspensie ale BMW iX se vor realiza în lunile care urmează.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.