Audi RS Q8 este cel mai rapid SUV de serie la Nurburgring. Se lauda cu 600 CP si o acceleratie 0-100 km/h in numai 3,8 secunde! Si, va reamintim, la inceputul lunii acest model a reusit sa parcurga un tur complet pe „Iadul Verde” in 7 minute si 42.2 secunde.

Acum a fost prezentat oficial, la Los Angeles, si va oferim datele esentiale. Nu inainte de a va preciza ca modelul va fi disponibil la comanda din primul trimestru al lui 2020. Pretul de start in Germania este de 127.000 de euro.

Spre comparatie, pentru un Lamborghini Urus trebuie sa platesti minimum 210.000 de euro. Si facem aceasta comparatie pentru ca este doar cu 0.2 secunde mai lent in acceleratie, insa la o diferenta de pret substantiala!

Design exterior

RS Q8 beneficiaza de un pachet menit sa-i sporeasca agresivitatea. Este mai lat cu 10 mm pe puntea fata si 5 mm pe cea spate, pentru a adaposti jantele care au dimensiuni de 22 inch (standard) si 23. Clientii pot opta pentru una dintre cele 9 culori de caroserie. Sau sa apeleze la paleta oferita prin „Audi exclusive”. De asemenea, Audi va oferi si pachetele de exeterior Vorsprung sau Carbon Black.

In plus, carcasele oglinzilor si grila sunt vopsite in negru. Noi sunt barele cu prize de aer marite, o „fanta” intre grila si capota, difuzorul si terminatiile ovale cromate ale esapamentului RS (optional negre cu esapament RS sport). Audi ofera standard faruri full LED, iar ca optiune, varianta RS HD Matrix LED.

Audi RS Q8, recordmanul la Nurburgring, este aici! Audi-RS-Q8_2-1024x768Modificari la interior

Decorul interior ofera insertii de aluminiu fumuriu. Volanuol acoperit cu piele perforata este turtit in partea inferioara si e dotat cu padele de aluminiu. Clientii beneficiaza de scaune RS Sport cu piele perforata Valcona, sistem de ventilare, dar si unul de masaj optional.

Nu lipsesc sistemul Audi Virtual Cockpit, Head-up Display (doar cu pachetul Vorsprung) si Audi Drive Select. Acesta din urma integreaza doua butoane specifice modului de rulare RS. Soferul va avea acces la un RS Monitor care ii va arata diverse informatii tehno-dinamice in timpul rularii, iar panoul de bord digital cuprinde cateva afisaje speciale RS.

Printre alte dotari se numara praguri iluminate, insertii din fibra de carbon, proiectoare cu embleme Audi Sport la deschiderea tuturor usilor, hayon actionat electric. Dar si o bancheta spate care se poate rabata in proportii de 40:20:40 si misca longitudinal pentru ca volumul portbagajului sa creasca pana la 1.755 de litri. Optional se ofera carlig de remorcare, deschidere a hayonului printr-un gest al piciorului, o camera suplimentara pentru trailer assist, etc.

Audi RS Q8, recordmanul la Nurburgring, este aici! Audi-RS-Q8_3-1024x768Motor

Audi RS Q8 va fi echipat cu motorul V8 de 4.0 litri. Adica aceeasi unitate pe care o intalnim si pe Porsche Cayenne, Bentley Bentayga sau Lamborghini Urus. In cazul lui RS Q8, motorul ofera 600 de cai putere si 800 Nm intre 2.200 si 4.500 rpm.

Acesta permite, asa cum aminteam, o acceleratie 0-100 de km/h in 3.8 secunde (0-200 in 13.7 secunde). Viteza maxima este limitata electronic la 250 km/h. Insa ea poate fi marita la 305 km/h daca se comanda mecanisme de franare carbo-ceramice optionale.

Motorul beneficiaza de sistem de deconectare a cilindrilor. In plus, face parte dintr-un sistem mild hybrid (MHEV) care mai contine un sistem electric de 48 V, un demaror-generator si o baterie litiu-ion separata. Acesta ofera o economie de pana la 0.8 litri de benzina la 100 de km, recuperare de energie, si rulare cu propulsorul complet deconectat pana la 40 de secunde.

Audi RS Q8, recordmanul la Nurburgring, este aici! Audi-RS-Q8_1-1024x768Transmisie

Propulsorul este cuplat la o transmisie automata cu opt trepte si de un sistem de tractiune integrala quattro. Cuplul este distribuit standard in raport 40:60, dar, poate ajunge si la 70% pe puntea fata sau 85% pe puntea spate.

Noul RS Q8 mai are un sistem de control selectiv al cuplului pentru roti. In plus, cu un diferential sport activ quattro standard cuplul poate balansa intre rotile din spate in viraje si la viteze mari, imbunatatind astfel tractiunea, stabilitatea si dinamica.

Sasiul

Audi RS Q8 beneficiaza de o suspensie cu un design five-link pe ambele punti. Legaturile si subcadrele sunt realizate in mare parte din aluminiu. Comportamentul dinamic al noului Audi RS Q8 este asigurat si desuspensia pneumatica sport, care poate modifica garda la sol intr-un interval de 90 mm.

In plus, este disponibil si sistem de directie integrala. Iar la viteze mari, rotile spate vireaza in aceeasi directie cu cea a rotilor fata cu pana la 1.5 grade. Standard sunt si stabilizatoare electromecanice anti-ruliu (EAWS) care folosesc energia din sistemul electric de 48 V pentru a nu lasa masina sa se incline prea tare in curbele abordate cu viteza.

Audi drive select ofera sase moduri. Este vorba despre comfort, auto, dynamic, efficiency si cele individual configurabile RS1 si RS2. Cele din urma se pot activa folosind butonul „RS MODE” de pe volan. Prin modul RS2 se poate influenta rapid si direct ESC-ul (care contine un mod sport sau poate fi deconectat complet) prin apasarea unui singur buton.

Sistemul de franare va oferi discuri din otel, ventilate intern, cu diametrul de 420 de mm pentru rotile fata, respectiv 370 de. Etrierele cu 10 pistoane vor fi vopsite in negru sau, ca optiune, rosu. Optionale sunt unele carbo-ceramice nou dezvoltate, care sunt cu 34 de kg mai usoare decat cele din otel si contin discuri de 440 de mm pe puntea din fata (370 mm pe spate). Etrierii pot fi aici de culoare gri, rosie sau albastra.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.