Audi Q5 TFSI e quattro, unul dintre primele hibride plug-in dezvoltate de marca, a fost lansat in Romania. Modelul este dotat cu un motor pe combustie si unul electric cu sistem de operare inteligent. Acesta din urma permite parcurgerea distantelor uzuale exclusiv in modul electric, autonomia fiind de 40 de kilometri.

In Romania modelul este disponibil in versiunile Q5 55 TFSI e quattro si Q5 50 TFSI e quattro. Ambele versiuni vin echipate cu motoare termice 2.0 TFSI in patru cilindri, consum mediu de combustibil de 2,0 – 2,4 l/100 km* si emisii de CO2 combinate de 54 – 56 g/km.

Varianta 50 TFSI e quattro genereaza o putere totala de 299 CP (220 kW), iar 55 TFSI e quattro 367CP (270kW). Versiunea Q5 55 TFSI e accelereaza de la 0 la 100 km/h in doar 5,3 secunde. De partea cealalta, 50 TFSI e quattro are nevoie de 6,1 secunde pentru aceeasi performanta. Viteza maxima este de 239 km/h – in modul exclusiv electric limita de viteza este de 135 km/h, aproape de limita pentru condusul pe autostrazi.

Motorul electric in curent continuu (PSM) integrat in sistemul de transmisie S tronic cu sapte trepte foloseste tehnologia ultra pentru a transfera cuplul spre toate cele patru roti.

Lista extinsa de dotari standard

Varianta Audi Q5 TFSI e quattro 50 TFSI vine in trei linii de echipare Basic, Sport si Design. Pentru 55 TFSI e quattro este disponibila doar o linie de echipare. Liniile Sport si Design dispun de accente de culoare in grila radiatorului, grilele laterale de admisie a aerului sau pe difuzorul posterior.

Lista de echipari standard este foarte generoasa incluzand faruri LED, scaune sport, control automat al sistemului de climatizare pentru trei zone. Ca si chei speciale sau jante de 18 inch. Bancheta plus, o alta dotare standard, este divizata in trei segmente si poate fi glisata longitudinal. Astfel portbagajul poate fi extins de la capacitatea de baza de 550 litri, la 610 litri. Cu spatarul banchetei rabatat, volumul creste pana la 1.550 de litri.

Audi lanseaza in Romania Q5 TFSI e quattro Q5-TFSI-e-interior-1024x681Baterie

Bateria litiu-ion montata in podea, in zona portbagajului, are o capacitate de stocare de 14,1 kWh si tensiune de 381 volti. Sistemul de climatizare cu pompa de caldura de inalta eficienta utilizeaza caldura eliberata de componentele de inalta tensiune.

Astfel, 1 kW de energie electrica poate genera pana la 3 kW energie termica. Modelul este astfel mai eficient, oferind, in acelasi timp, un climat confortabil pasagerilor.

Audi lanseaza in Romania Q5 TFSI e quattro Q5-TFSI-e-incarcare-electrica-1024x681Tehnologii speciale pentru un plus de eficienta

Audi Q5 TFSI e quattro ofera soferilor trei moduri de condus: Electric, Hibrid (Auto) si Hold. Sistemul de management al propulsiei hibride, parte din dotarile standard, selecteaza automat cea mai buna strategie de propulsie.

In starea standard, masina porneste la drum in modul electric EV. Motorul cu ardere interna intra in actiune doar atunci cand situatia o impune. Soferii pot selecta modul Auto pentru condusul hibrid complet automatizat. Atunci cand activeaza Hold mentin nivelul curent de incarcare al bateriei.

Asistentul predictiv pentru eficienta (PEA, o dotare optionala) permite utilizarea optima a energiei electrice. Acest lucru se realizeaza prin calcularea profilului rutei de parcurs pe baza datelor de navigatie. Prin afisare si pulsarea pedalei, soferul stie cand se impune, de exemplu, sa ridice piciorul de pe acceleratie intr-o panta.

Audi Q5 TFSI e quattro e este primul model cu tehnologie ultra pentru optimizarea utilizarii tractiunii integrale combinata cu motorul electric. Sistemul de control inteligent activeaza predictiv tractiunea integrala pe baza analizei datelor colectate de senzori, a modului de condus si a comportamentului soferilor. Astfel, daca incarcarea masinii este redusa, iar coeficientul de frecare dintre roti si suprafata de rulare este suficient, sistemul de transmisie catre rotile din spate va fi dezactivat. Tractiunea integrala este dezactivata cand nu este necesara, dar ramane disponibila. Activarea se face in trei moduri: proactiv, predictiv si reactiv.

Incarcare in doar cateva ore

Cablul mod 3 pentru alimentare la statiile publice, sistemul de incarcare cu cablu pentru prizele casnice sau cele industriale si unitatea de comanda fac parte din dotarea standard. La o statie de incarcare cu capacitate de 400 V/16 A incarcarea dureaza 2,5 ore. La o priza casnica de 230 V o baterie goala va fi incarcata complet pe timp de noapte in circa sapte ore.

Aplicatia myAudi permite verificarea nivelului de incarcare al bateriei, precum si autonomia de care dispune modelul. O alta functie a acestei aplicatii consta in posibilitatea de a pre-incalzi sau pre-raci masina in timp ce bateria este incarcata.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.