Aston Martin DBX a fost lansat. In China, asa cum se anuntase, dar si la Los Angeles. Si-acum avem detaliile oficiale despre primul SUV din istoria de 106 ani a marcii. Modelul este gandit drept un concurent cu Lamborghini Urus si Bentley Bentayga V8. Si este pozitionat intre ele in termeni de sportivitate si lux.

Platforma noua

Aston Martin DBX a inceput sa fie dezvoltat in 2015. Si beneficiaza de a o platforma noua. Ca dimensiuni este mai compact decat modelele deja amintite: 5.039 x 1.998 (fara oglinzi) x 1.680 mm. Ampatamentul este de 3.060 mm, mai mare decat al celor doua rivale.

Britanicii precizeaza ca noua platforma atat obtinerea unor performante aerodinamice pe sosele si in off road. Ca si un spatiu generos de interior. In plus, modelul beneficiaza de o structura usoara bazata pe aluminiu. Structura corpului SUV-ului este pe cat de usoara, pe atat si de rigida, contribuind la formarea unei mase totale de 2.245 de kg (54/46%).

Aston Martin DBX, prezentare in China si in LA! Aston-Martin-DBX_3-1024x683Exterior

In privinta designului, Aston Martin a optat pentru o estetica a grilei familiara de la alte modele, in timp ce jantele de 22 inch sunt disponibile in doua versiuni, iar spatele are elemente intalnite pe Vantage.

Panourile sunt realizate din aluminiu si compozite, portierele nu au rame la geamuri, iar manerele sunt integrate in ele. O atentie speciala a fost acordata aerodinamicii, caroseria fiind lipsita de elemente care sa iasa in profil.

Aston Martin DBX, prezentare in China si in LA! Aston-Martin-DBX_2-1024x683Interior

La interior, Aston Martin a optat pentru tapiterie din piele si scaune similare cu cele de pe DB 11, dar pe un volan cu design nou. Acesta este dotat cu padele pentru schimbarea manuala a treptelor cutiei automate cu 9 rapoarte. DBX beneficiaza de instrumentar de bord digital TFT de 12.3 inch. Sistemul multimedia, pozitionat central, are diagonala de 10.25.

Aston Martin DBX, prezentare in China si in LA! Aston-Martin-DBX_5-1024x683Sistemul audio de baza are 14 difuzoare si 800 W. In interior nu lipsesc porturi USB si prize de 12 V atat in fata, cat si in sapte. In plus, si pasagerii banchetei posterioare au incalzire in scaune si au la indemana setarile de clima. Apropo de acestia, spatiul disponibil este generos. Vorbim despre 1.016 mm la nivelul capului si 1.060 mm la al picioarelor.

Volumul portbagajului ii masoara 632 litri, iar spatarul banchetei se poate rabata individual in raport de 40:20:40. In plus, la nevoie, DBX poate trage si o remorca cu o greutate de pana la 2.7 tone. Iar ca optiuni sunt inclusiv elemente pentru pastrarea armelor sau ingrijirea patrupezilor.

Motor

Aston Martin DBX propune un motor V8 twin-turbo de 4.0 litri imprumutat de la Vantage si DB11 care ofera acum 550 de cai putere si un cuplu maxim de 700 Nm. Gratie acestuia, primul SUV al marcii ajunge la 100 km/h in 4.5 secunde, in timp ce viteza maxima este de 291 km/h.

Transmiterea acestei puteri si a cuplului la sol este asigurata de o cutie de viteze automata cu convertizor de cuplu si cu noua trepte marca Mercedes-Benz. Soferul are la dispozitie nu mai putin de 6 moduri de condus, dintre care 4 adaptate pentru sosea si alte doua adaptate pentru off-road.

De la aceasta marca a fost preluata si sistemul de tractiune integrala cu diferentiale active proprii (central activ si electronic spate, cu alunecare limitata). Acesta are cutie de transfer cu ambreiaj pentru conectarea puntii fata la nevoie, similar cu cel de pe Mercedes-Benz GLE. Astfel, cuplul este distribuit in mod automat atat intre punti, cat si intre rotile puntilor spate.

Garda la sol de 190 – 235 mm

Producatorul anunta o grada la sol standard de 190 mm. Aston Martin DBX are insa suspensie pneumatica adaptiva cu trei camere, combinata cu un sistem electric de control anti-ruliu alimentat de la un sistem electric individual de 48 V (eARC) si amortizoare adaptive reglabile electronic.

Prin intermediul modurilor de rulare sau la alegere, garda la sol a masinii poate fi marita cu 45 mm sau coborata cu 50 de mm, pentru a putea iesi cu usurinta si in afara asfaltului, si de a profita pe deplin de un mod de conducere agil pe asfalt (minim 140, maxim 235 mm, standard e 190 mm). Se mai mentioneaza ca SUV-ul poate trece liber prin vaduri de apa cu o inaltime de pana la 500 de mm.

Aston Martin DBX va fi produs la uzina St Athan din Wales. El poate fi comandat, dar livrarile demareaza in al doilea trimestru din 2020. Preturile de start: 158.000 de lire sterline (Marea Britanie), de la 193.500 de euro (Germania) si de la 189.900 de dolari (SUA).

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.