Amarok, modelul pick-up al celor de la Volkswagen, urmeaza sa primeasca o noua generatie in 2022. Potrivit oficialilor marcii nu se numara inca in planurile de electrificare care prevad 20 de modele realizate pe platforma MEB.

Informatia a fost furnizata de Raf Branstatter, COO Volkswagen, la Frankfurt, jurnalistilor australieni de la CarSales. „Actualmente, pentru acest tip de masina nu ne gandim la electrificare”, a precizat acesta. Ceea ce inseamna ca modelul, dezvoltat impreuna cu Ford Ranger, nu va avea nici versiune 100% EV, nici variante mild-hybrid sau PHEV.

Ceea ce inseamna ca macar pentru inceput Amarok va beneficia de propulsoare V6 pe benzina si diesel, in functie de piata. Actualul Amarok V6 TDI ofera 258 CP si un cuplu de 580 Nm. Iar tuneri precum ABT au reusit sa urce valorile la peste 300 de cai si 630 Nm. Si cum exista zvonuri legate de motoare 2.7 twin-turbo pe benzina, respectiv 3.0 V6 diesel pentru Ford Ranger, probabil ca aceeasi o sa fie situatia si in cazul lui Amarok.

Electrificarea nu este totusi exclusa

Pe de alta parte insa, declaratia lui Branstatter naste o discutie. Legata de Ford. Se stie, compania s-a implicat serios din punct de vedere financiar in start-up-ul Rivian. Care lanseaza un pick up electric. Si alaturi de care, s-a anuntat deja, este in faza avansata de dezvoltare F-150 EV.

Si-atunci? Nu este exclus ca parteneriatul sa presupuna ca Ford sa poata utiliza si trenuri de rulare proprii. Dar mai poate sa fie ceva. Un amanunt pe care, daca analizam declaratia lui Branstatter, nu putem sa nu-l observam. Acel „actualmente”. Or, termenul poate insemna ca in viitor nu este exclusa o astfel de idee.

Pana la urma, Mitsubishi a anuntat ca va aduce o versiune PHEV a lui L200/Triton pana in 2022. Toyota spune ca va lansa un Hilux hybrid inainte de 2025. Asta ca sa vorbim despre „clasici” ai segmentului. Pentru ca, altfel, Tesla numara lunile pana la o asstfeel de lansare. Fisker intra si el in joc in 2020, fara sa mai vorbim despre amintitul caz Rivian.

Or, cum Amarok nu rupe neaparat gura targului, s-ar putea ca Volkswagen sa nu riste. Sa astepte sa vada cum merg lucrurile in aceste cazuri, iar apoi sa mute. Oricum, o afacere de urmarit.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.